![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() oke mensen:
in verband met ander werk gaat de TD eruit en het liefst zou ik weer een Golf III Variant neerzetten maar dan met benzine motor, nu zie ik op de diverse sites 1.4, 1.6 en 1.8 versies staan; welke van die blokken heeft welke problemen, hoe "traag" is de 1.4 (wel lekker zuinig maar nog minder vermogen als de TD) Wat zijn de kilometerstanden waarbij ik bij normaal gebruik en onderhoud op hoge kosten kan rekenen (distributie etc) Het gaat om een familie-auto, geen sleutel-project (spelen doe ik wel met mijn Guzzi's) maar het golfje is mij het afgelopen jaar goed bevallen. Tis alleen jammer dat de wegenbelasting/brandstof combinatie van de TD de komende jaren niet rendabel meer is. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Goh, dus de TD gaat eruit.....Jammer, maar wel om te lezen dat de auto wel goed is bevallen!
Ik persoonlijk zou de 1.4 in een variant links laten liggen.... 60pk en 107Nm is niet echt spannend en ga er maar vanuit dat de motor erg hard moet werken en dus niet super zuinig zal zijn. Ik denk dat de top van een 1.4 ook rond de 160 ligt maar vooral optrekken en inhalen lijkt mij iig geen pretje. Of die motoren betrouwbaar zijn weet ik niet, denk het haast wel....maar wie weet heeft iemand anders hier daar meer ervaringen mee. Ikzelf zou wanneer het weer een variant zou worden voor een 1.6 of 1.8 gaan. Vooral de 1.8 heeft genoeg koppel (142NM) en vermogen (90PK) om een lekkere relaxte auto te zijn. Denk dat je met het verbruik rond de 1 op 11 a 12 zit met een normale rijstijl. Mijn zwager rijdt een 1.6 3 deurs en verbruikt met een zware rechtervoet rond de 1 op 12,5. Let wel, de 1.8 is er ook als 75PK uitvoering en veel terug te vinden in een variant. Wel beide erg betrouwbare en vooral rustige motoren. Qua kosten voor onderhoud zullen deze 3 motoren niet veel verschillen. En km vreten kan iedere Golf natuurlijk ![]()
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#3
|
|||
|
|||
![]() In een variant zou ik inderdaad voor een 1.6 gaan of 1.8.
Een 1.4 rijd overigens ook niet verkeerd, maar zal net wat te ligt zijn voor zon grote auto. Ik heb zelf een 1.4 liggen in mijn golf 3 hatchback. De topsnelheid is 185 kmh op de teller en tegen de 180 op de gps. Verbruik is bij normaal rij gedrag 1/15.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik zou voor een 1.8 (90pk) gaan. Loopt lekker, best zuinig en vrij degelijk motortje
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
|||
|
|||
![]() @ wolgast: is inderdaad jammer, ik vond het een lekkere auto, maar ik ga van een woonwerk afstand van bijna 100km per dag naar 18km per dag (fietsen dus bij lekker weer) en dan is met de nederlandse verschillen in wegenbelasting per brandstof een diesel gewoon veel te duur op jaar-basis.
@ alle anderen, zit ook het meest te kijken naar de 1.8; is in de variant ook het meest voorkomend op de 2e hands markt. maar waar moet ik een beetje op letten bij dat soort motoren? welke motor-codes worden bijvoorbeeld het meest gebruikt, dan kan ik mischien wat gerichtere technische vragen stellen (de TD is een AAZ.......) betrouwbaarheid begin ik ook wat meer vertrouwen in te krijgen, ben op marktplaats al exemplaren tegen gekomen met 3 ton en meer op de teller (1.8 , 75pk) |