![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Weet iemand wat juist de verschillen zijn tussen de de verschillende 1.8 20vt motoren? Vermits er verschillende motorcodes zijn veronderstel ik dat er verschillen aanwezig moeten zijn?
APX, AUG.. bj |
#2
|
|||
|
|||
![]() Ik meen dat dingen als inlaat en software anders zijn. misschien turbo.
gr,pim |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat bedoel je juist met de inlaat? De kanalen in de cilinderkop of het inlaatspruitstuk? Het verschil in software is geen probleem veronderstel ik als je een chip op maat zou laten maken veronderstel ik? Maar het onderblok, zijn deze het zelfde? Dus zelfde krukas, drijfstangen, zuigers,... ? bj |
#4
|
|||
|
|||
![]() Dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.
Maar het onderblok is eender. Probeer de search eens. ZAl vast al meer over verteld zijn. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Onderblok is dus gelijk, weet ik dat toch al ![]() Ik heb al wat gezocht hier op het forum maar vind niet echt veel info betreffende de verschillen. Het enige dat ik ben tegen gekomen is dat de vermogens verschillend zijn (logisch), Deze verschillen zijn waarschijnlijk te wijte aan verschillen van de motor zelf? Deze verschillen had ik graag geweten omdat ik in de toekomst zou willen weten naar welk type motor ik juist moet uitkijken voor aan te schaffen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() De koppen en inlaatspruit verschillen volgens mij. Turbo maakt niet veel uit. Die zijn sowieso uitwisselbaar volgens mij.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Voor zover mijn kennis gaat zitten de verschillen tussen de 150, 180, 210 en 225pk versies in:
-Turbo: K03, K03s(port), K04 -injectoren: klein of groot -kleptiming: variabel of niet -ECU mapping -kleine verschillen tussen motordelen
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Verschil in de cilinderkop? Verschil in aanzuigkanalen van de kop veronderstel ik? Of ook andere nokkenassen? Iemand enig idee welke kop het beste is voor gebruik op circuit, of maakt dit niet zo heel veel uit? Turbo en injectoren lijkt me ook vrij logisch maar deze zijn makkelijk te vervangen. Wat word er juist bedoelt met variabele kleptimingen? Hoe kunnen deze juist aangepast worden? bj |
#9
|
||||
|
||||
![]() VVT wordt electronisch geregeld.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mag ik vragen hoe dat juist in zijn werk gaat? ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Verschillen zijn:
-Onderblok: zuigers 150/180pk zijn zwakker uitgevoerd dan de 210/225pk versie. Zuigers: 150/180pk(oud type) blokken hebben lagere compressie dan andere blokken(8.5:1 tov 9.25:1) Sommige blokken(06A) hebben interne waterpompen, andere(058) hebben een externe. -Cilinderkop: AEB en AGN(en soms ook AGU) koppen met grote inlaatkanalen, andere met kleine kanalen -225pk versie hebben iets scherpere nokkenassen Injectie: 150/180pk mindere opbrengst injectoren dan 210/225pk(386cc/min) ECU: software van alle versies verschillen van elkaar Turbo: 150 en sommige 180pk versies: K03, andere 180pk versies uitgerust met een K03s, Edition motoren hebben met 210pk ook een K03s. S3 en TT varianten met 210/225pk hebben een K04(en dan afhankelijk van het bouwjaar een K04-01 of een K04-23). Dat was het wel zo'n beetje.... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank je! Hier ben ik heel wat mee ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Sommige 150pk motoren hebben ook een k03s turbo, waaronder mijn AUM.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zie o.a. hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_valve_timing
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Quote:
Dus als ik het goed snap gaat de software in de ECU er voor zorgen dat de inlaat timings afhankelijk zijn van het toerental. Volgens de link zou bij de 1.8t motor een "tensioner" (spanner) de timing kunnen wijzigen. Hoe gaat dit juist in zijn werk? En hoe word deze dan juist bedient door de ECU? Sorry voor de vele vragen.. maar vind het wel intressant om te weten ![]() bj |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In de onderblokken zin er dus twee verschillen, de zwakkere 150/180 pk versies en de sterkere 210/225 pk versies. Kun je misschien ook aangeven wat die zwakkere blokken aan vermogen kunnen hebben in standaard vorm?
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Wat heet 'standaard' in jouw begrip?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#18
|
||||
|
||||
![]() In een (o.a.) Passat zit het blok in de lengte..
![]() ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik denk dat hij bedoelt zonder de zuigers en drijfstangen te vervangen.. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jups, zou mooi in de Audi 80 Quattro passen. Op Ebay is er net een compleet 150pk 1.8T uit een A4 weggaan voor 600 Euro, dat biedt mogelijkheden. ![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow... |