![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo forummers
![]() Ik rijd zelf een 2.0 GT, maar zou het liefst een Vento VR6 willen hebben... Maar de benzine is al duur genoeg... (hoewel-ie wel al weer flink gedaald is!) Daarom: Vertel wat jouw VR6 verbruikt met vermelding van type auto, rijstijl en soort ritten, die je maakt (stad of snelweg) ...en wat voor mankementen ben je al tegen gekomen? 1 of 2 foto's erbij, kan geen kwaad... ![]()
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Golf 3 VR6: Ben geen hele snelle/harde rijder maar ik rijd wel een beetje vlot en af en toe eens gas erop, maak meestal stadsritjes van Castricum naar Heemskerk. Verbruik varieert van 1 op 8 tot 1 op 10.
Maar persoonlijk, als je VR6 wilt rijden moet je wel wat geld opzij hebben staan en je niet al te druk maken om het verbruik. Onderdelen zijn erg duur, ik bedoel maar bougies/bougiekabels/uitlaatje/motorsteunen/koppeling. Je ziet maar al te vaak VR6en die helemaal dood/op zijn omdat de eigenaar het eigenlijk niet kan betalen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#3
|
||||
|
||||
![]() Golf3 VR6,verbruik gemiddeld 1 op 9 bij een normale rij stijl.Auto is van '95.Reparaties tot dusverre twee ABS sensoren,kachel radiateur,thermostaat huis,thermostaat,koelwater buis,kettingrevisie,gasklep potentio meter,voor wiel lager +naaf,achterwiel lagers + schijven,uitlaat,bougiekabels,massadraad startmotor,raammotor.Normale onderhouds dingen dus.Heb hem nu 4,5 jaar en in die periode er 60000 km mee gereden,valt dus alles zins mee.Auto heeft nu 217000 gelopen.Olie verbruik rond de 1 liter op 5000 km.Reparatiekosten door veel zelf te doen rond de 3000€.En een set banden .Inhet geheel inclusief afschrijving,exclusief brandstof , verzekering en wegenbelasting kost het rijden in een VR6 dus zo'n 2000€ per jaar.Rijden in een GTI is goedkoper.
Last edited by tempel : 22-11-2008 at 12:05. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Golf 3 vr6 Turbo,
verbruik: snelweg: 1/10 soms zelfs 1/12, normaal: 1/8 of 9. rij veel snelweg richting school, 100km per dag naar alkmaar heen en weer. Rijstijl: Vlot, af en toe gaat het gas er op, maar dat is meestal snachts als er heel weinig tot geen verkeer is. Mankementen tot nu toe : 2 kapotte koelslangen
__________________
Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win. |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Mijn VR6 rijdt gemiddeld 1 op 9,dat is dus normaal blijkbaar.
Ik rijdt 'm momenteel noodgedwongen elke dag, maar is het slecht als ie ongeveer 1x per week gereden zou worden? Dat ga ik dus doen als m'n andere Golf weer klaar is, die verbruikt ff wat minder brandstof ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() 1 op 10 is haalbaar bij normaal gebruik en niet al teveel stad.
Typische VR6 zaken: Distributie ketting + geleiders versleten Motorsteunen Dure bougiekabels + bougies Koelproblemen vanwege complex systeem met secundaire waterpomp, thermostaat + behuizing ABS blijft een tamelijk zwak punt Versnellingsbak begeeft het nog wel eens Achterstallig onderhoud en dus andermans drama kan errug veel kosten. Liever voor een beetje meer een goede met een stapel facturen/onderhoud geschiedenis ![]()
__________________
Prius3 ![]() Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 ![]() Boxster S 987 48dkm ![]() Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |