#1
|
|||
|
|||
Newby zoekt aankooptips Golf 1 cabrio
Na een kleine hapering, toch lid kunnen worden, marc bedankt!
Goed, even kort over mezelf, Joeltje is de naam, 28 jaartjes oud, een vrouw en dochter van bijna 1. VW ervaring, eerste auto was een vw 181, waar ik nog steeds in rijd, daarnaast heb ik een golf 3 tdi 110 pk voor dagelijks, uit 1997, gekocht in 2003, met toen 110.000 km. (lekker weinig en het is een top auto! ) Daarnaast rijd ik motor (een supermotard hond XR600R) welke in de verkoop staat, en zo snel deze wordt verkocht wil ik eigenlijk een Golf MK1 Cabrio kopen. Ik weet niet super veel van auto's, maar wel wat, en nou zoek ik dus eigenlijk aankooptips voor zo'n auto. Ik zie er vele te koop staan op marktplaats, allen varierend van 1250 to zeg maar 3000, en uitschieters voor de helemaal opgeknapte, beter dan nieuw, versies. Maar waar moet ik nou echt op letten bij de aanschaf Alvast bedankt voor de reacties, Joeltje |
#2
|
||||
|
||||
Mag ik je feliciteren met je goede smaak!!!!!
Heb je www.golfcabrio.com al gevonden? Op het forum van Golfcabrio.com kan je heel veel info vinden. Suc6
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
||||
|
||||
Let iig op de vulpijp! Die was bij mij doorgerot! Is veel voorkomend euvel bij de Golf 1.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
-Kap
-Dorpels onder de deur -Deuren zelf (kostbaarder dan normale typ1) -Deurrubbers -Deurrubbers die op de carresorie zitten -Vloerbedekking ivm lekkages -Verder alle bekende punten van een typ1 zoals de achterwielophanging. etc. |
#5
|
|||
|
|||
Ha!! Kijk dit zijn reacties!!!
@ Jeff: Bedankt, ben best trots op mijn bezit je En golfcabrio.com za'k eens bekijken! @ Carlos: Die had ik al eens gehoord, waar moet ik dan precies zoeken? In de achterklep, of in de vulpijp? @ Cabby: Thanks dude, dat helpt, achterwiel ophanging wist ik idd, wel eens een vriendje gehad die een 1 had gekocht voor weinig, bleek een redelijk total loss te zijn... Weet iemand nog een beetje een goede te staan voor redelijk? Max budget is zo'n 3.000, maar het liefst blijf ik ff onder de 2500, zodat ik direct de dingen die dan eventueel vervangen moeten worden, ook kan vervangen. Waar zitten eigenlijk (buiten dus de vulpijp) de echte roest trekkers bij de MK1?
__________________
VW 181 VW golf 3 TDI 110pk In search for Golf MK1 Cabrio |
#6
|
||||
|
||||
Tips voor het kopen van een gebruikte cabrio
Zuinige katalysatormotoren, keuze tussen het eenvoudig kunststof- of het electrisch Linnendak, stuurbekrachtiging, noem maar op. Met een goed onderhouden Golf I Cabriolet is een open start van de zomer heus niet zo duur. Hier een checklijst voor beginners. De instap in de open wereld van een Cabriolet hoeft niet duur te zijn. De laatste modellen van de I (zeker de Duitse import) hebben veel extra’s zoals electrische ramen, Recaro-sportstoelen, airbags en zelfs het electrisch dak. Maar belangrijker is: Waar moet je op letten bij de aankoop van de I. Allereerst: Katalysator en stuurbekrachtiging. Katalysator is pas vanaf ’93 wettelijk verplicht in Nederland maar ze worden al veel eerder gebruikt. Stuurbekrachtiging is vanaf bouwjaar ’91 standaard. Door de jaren heen zijn er (en we hebben het nu over inclusief de Duitse import) 6 verschillende motortypen gebruikt. Twee daarvan zijn aanbevelingswaardig. De zuinige viercilinder met 72 PK in de versie met de ongeregelde katalysator en de oorspronkelijke 112 PK GTI motor. Een volgend aandachtspunt wat bij de aanschaf goed moet worden bekeken is naast de lak de conditie van het dak. Origineel werden daken in verschillende kleuren PVC uitvoering geleverd welke handmatig geopend dienden te worden. De linnenuitvoering werd vaak ook electrisch geleverd. Zeker de kunststof uitvoering moet zeer nauwkeurig op scheurtjes en sneetjes worden gecheckt. Deze schade kan bijvoorbeeld ontstaan door het openen en sluiten van het dak onder de 10o C. Maar kleine scheurtjes, daar waar de knikvouw over de beugel vouwt, vormen door de dubbele afdeklagen niet echt een probleem. Prijsinteressant kan het zijn een auto met inbraakschade in de kap aan te schaffen. Niet bij de dealer, maar bij de kappenspecialisten heb je een PVC kap al voor rond € 500,00 en een linnenkap rond € 675,00. Deze prijzen gelden voor alleen de buitenste afdeklaag. Meld bij de aanschaf van een dergelijke auto met kapschade dat een nieuwe kap bij de dealer ca. € 2045,00 kost, dat is een leuke onderhandelingspositie. Als je niet door overspuiten te restaureren schade aan bumpers hebt, hou rekening met de vervangingswaarde van ca. € 1000,00 / stuk excl. spuitwerk. Minder ernstig is het vervangen van een vulling van de zitting voor de stoel, namelijk ca. €125,00. Kijk goed naar de aan te schaffen auto. Kijk (als je het portier opent) goed naar de hoeken van de dorpels . Onregelmatigheden hierin kunnen duiden op herstelde schade of overbelasting van de carrosserie door verlagingsets of door sportvering. Wij wensen u veel sterkte en succes met het vinden van een geschikte Golf I Cabriolet. Natuurlijk gelden veel van deze tips ook voor de III en IV geïnteresseerden. Deze bovenstaande info komt van http://www.golfcabrioletclub.nl/ Suc6 en alvast veel fun with driving topless Grtzzz
__________________
..::: Stèéph :::.. ..::: Drive Topless :::.. Op een nacht lag ik in mijn bed naar die vele sterren in de lucht te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?" Gohwaleukforum |
#7
|
||||
|
||||
Als ik jou was zou ik stiekem gaan zoeken naar een Sportsline uitvoering. Deze zijn wel te vinden onder de 3000 euro.
Of shop eens in Duitsland. Daar vind je hele mooie exemplaren. Importeren en BPM vallen beide mee.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#8
|
||||
|
||||
Aan je budget te zien zou ik gaan kijken naar een 89-er (oktober 89-->) of nieuwer met de 1.8 digifant-injectie motor.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Achter de benzinedop in de pijp kijken!
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
||||
|
||||
ik weet natuurlijk niet wat je precies zoekt maarmisschien is dit iets voor je
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4813 |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Klinkt puik, en de prijs is er zeker naar, maar ik wil geen witte... Overige kleuren maakt me niets uit allen vind ik wit nou net niet mooi Sorry, wel thanks voor je reactie natuurlijk! @jeff: Ben niet helemaal bekent met alle uitvoeringen, dus als ik wat tegen kom, ga ik zeker ff advies vragen hier Maar ik begrijp dat een injectie dus wordt geprefereerd boven carbjes?
__________________
VW 181 VW golf 3 TDI 110pk In search for Golf MK1 Cabrio |
#12
|
||||
|
||||
jep......
Maar ik zou me eerst maar eens gaan verdiepen welke uitvoeringen er allemaal te koop zijn.....daar zit nogal verschil in.... |
#13
|
||||
|
||||
Op deze site: http://www.doppel-wobber.de kun je alles vinden over de golf, surf dan naar Golf1 en klik op cabrio!
Suc6 & Grtzzz
__________________
..::: Stèéph :::.. ..::: Drive Topless :::.. Op een nacht lag ik in mijn bed naar die vele sterren in de lucht te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?" Gohwaleukforum |