#1
|
||||
|
||||
TEc tjoening
Hallo mijn schroefsetje dat onder mijn golfje IV TDI zit van tec tjoening is lek van voren (gekocht op de mid winter meeting bij frans op den bult 2 maart )
Kun je hier van de losse demper ook van vervangen en wat voor dempers raden jullie dan aan? Groeten Niels Last edited by Niles : 16-11-2008 at 16:19. |
#2
|
||||
|
||||
lijkt me een garantie verhaal
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
inderdaad, als je hem officieel gekocht hebt lijkt het me gewoon garantie
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
garantie geval ! je had 2 jaar garantie zover ik weet MITS juiste montage en uitlijnen !
want als je auto niet uitgelijnd is dan kunnen de dempers schuin insluiten en je keering zegmaar minimaal ovaal komen te staan dan gaan ze ok lekker
__________________
vw golf 2 ratlook Owner |
#5
|
||||
|
||||
ok dan maar even contact opnemen
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Waar heb je deze info vandaan?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
of ze hebben gewoon een foutje in china gemaakt. tec en hottuning is china spul
__________________
limo-cruiser Last edited by zilver-edition : 17-11-2008 at 08:36. |
#8
|
||||
|
||||
Gaat niet zo zeer om het uitlijnen, meer om het monteren. Ik heb zelf geen ervaring met golf 4, maar bij een golf 1 tot 3, passat 35i, corrado, etc zitten de voorste schokdempers met 2 bouten vast (onderkant). Deze zouden pas vastgedraaid moeten worden als de auto terug op zijn wielen staat (op een brug dus) omdat anders de zuigerstang onder een verkeerde hoek zou kunnen staan, waardoor de schokdemper lek kan raken (door slijtage). Kan soms lang goed gaan, maar blijft giswerk. Ik zelf monteer schroefsets ook gewoon op een krikkie, mijn uitlijner haalt dan de onderste 2 bouten nog even los op de brug zodat de demper zich kan zetten (en dus niet zal inslijten). Als dit niet is gebeurd is het dus geen correcte montage, en valt het niet onder de garantie (in principe). Maar het is het proberen waard natuurlijk
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Dit verhaal gaat eerder op voor de achterdempers dan voor de voordempers. Maar het belangrijkste is idd dat de demper zich na het "op de wielen zetten" zich moet kunnen zetten. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Echt waar? Ik dacht dat dit eerder bij de voorkant het geval was, omdat de dempers aan de voorkant "vaster" zitten door de 2 bouten (ipv 1 bout aan de achterkant). Maar zou heel goed kunnen natuurlijk, ik ben ook maar een "hobby" monteur Moraal van het verhaal: onderste bouten pas aandraaien als de auto op zijn wielen staat
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#11
|
||||
|
||||
Vastzetten als de auto op de grond staat is pas van toepassing als er daadwerkelijk uitgelijnd wordt. Daar veranderen ze de camber/caster/toe instellingen naar fabrieksinstellingen door deze bouten los te draaien en de fusee's onder de juiste hoek(en) te zetten.
Uitlijnen is voor andere onderdelen ook een pré (stuurkogels/fuseekogels e.d.).
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
klopt helemaal
__________________
limo-cruiser |
#13
|
||||
|
||||
Er wel eens bij stilgestaan dat de achterassen van de golf 1/2/3 niet rechtstandig inveren!
En dus de hoek van de demper verandert als de auto op de wielen word gezet. |
#14
|
||||
|
||||
dat was al eerder opgemerkt in het topic.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dan gaat dit dus niet op. Er kan dus ook schade ontstaan tussen de montage en het uitlijnen. |
#16
|
||||
|
||||
on topic maar weer??
|
#17
|
||||
|
||||
mk4 kun je de camber niet stellen. de veerpoot is een vast geheel. dus heeft er niets mee te maken [ dus gewoon garantie en fout in china gemaakt je bent niet de eerste met dat probleem bij die sets hoor vaker slechte verhalen tec en hotuninng etc] .golf 1/2/3 is een ander verhaal. daar kun je wel de camber stellen.wel altijd de auto op de grond en dan de achterdempers los en weer vast zetten ivm rubbers onder spanning.
__________________
limo-cruiser |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
ik lees hier inmiddels al een hele bult reacties en commentaren, maar heb je inmiddels ook al een contact opgenomen met SKG waar je die set vandaan hebt dan ?? en wat was hun antwoord op jouw probleem ??
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn verhaal hier ging over de voorzijde, aangezien de TS het alleen over lekke dempers aan de voorzijde heeft Ontopic idd
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb dezelfde vraag ook aan hun gesteld via hun site maar nog geen reactie gekregen. Ik zal ze is bellen Groeten Niels |