Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-12-2008, 21:30
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default Carburateur naar Digifant II injectie

Ik heb een Polo GT (3f) blokje ingebouwd in mijn Jetta, en daar heb ik ook flink wat aanbouwdelen voor het inlaattraject bij.
Nou leek het me wel leuk om m'n Jetta om te bouwen naar injectie, aangezien dat iets minder zal zuipen als m'n motorfiets carburateurs en je zo goed als niks hoeft af te stellen. (toch?)

Nou is mijn vraag, wat heb ik allemaal precies nodig om mijn Jetta om te bouwen naar het Digifant II injectie systeem?

-Moet ik de benzineleidingen vervangen en een retourleidingen in m'n tank maken, of kan ik het ook aansluiten op de aansluitingen die er nu aanwezig zijn? (volgens mij zit er al een aanvoer en retour)

-Hoe zit het met de brandstofpomp, ik heb al een soort van uitgevogeld dat ik die van een mk1 cabrio kan pakken, maar moet er dan ook een extra pomp in m'n tank? Of ben ik er ook door alleen de pomp buiten de tank te monteren?
En kan ik ook eventueel de brandstofpomp van een Polo pakken, aangezien die wat kleiner zijn? (ik heb er ook 1 liggen van een Golf 2, en dat ding is echt enorm)

-Bedrading heb ik van de Polo, inclusief de relais.
Verdere tips zijn ook welkom.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-12-2008, 21:48
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

pomp pakken van een polo, je hebt dan geen pomp in de tank nodig.

De pomp van elke injectiepolo voldoet volgens mij, die van een NZ motor sowieso. Volgens mij kun je de aanvoerleiding van de pomp gewoon aansluiten op je eigen tank, de retourleiding idem.

Motorkabelboom volledig van de polo gebruiken. Je hebt zelfs kans dat de motorkabelboom + relais gewoon op je eigen zekeringenkast e.d. aangesloten kan worden.


En eh.. Als je die motorcarbs afstelt zijn ze best zuinig
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 04-12-2008, 20:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

NZ gaat niet zo passen op de zekeringkast,dat moet je dus aanpassen
Welke druk levert de pomp die je nu hebt
Btw digifant zit op de 1.8 GTI[1P/PF
Die van de NZ1.3 is Digijet [Door VW zelf ontwikkelt en afgelijd van het LE-jetronic
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum