#1
|
|||
|
|||
GTI EG aan de praat krijgen
goeiedag
het gaat om een 1.6 gti EG ik heb opeens geen spanning meer staan op mijn koud start injector en op de temperatuur voeler tussen de 3de en 4de cilinder. worden deze geregeld via un relais in de zekering kast of dergelijk? wel heb ik spanning op de stekker van de warmloopregelaar. ik heb het forum al doorgespit ma kan het niet vinden. bvd mvg roy Last edited by royv88 : 24-11-2008 at 09:55. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
ook zie ik nu net dat de temp sensor op het dashboard niet werk. |
#3
|
|||
|
|||
Iets klopt er niet?
EG heb de aansluiting van de bovenste radiateurslang tussen de 1e en 2e cilinder Maakt voor de werking verder niets uit Warmdraairegelaar zit bij de brandstofpomp,de andere zitten apart vanuit de zekeringkast via het contactslot |
#4
|
|||
|
|||
Er zal alleen als de motor koud is (gemeten door de thermotijdschakelaar) extra branstof door de koudestart injector worden ingespoten tijdens het STARTEN van de motor.
Voor de rest staat er geen spanning op beide volgens mij. Warmdraairegelaar zit trouwens voor op het onderblok, deze is in principe voor de opwarmfase evenals de extra luchtschuif. |
#5
|
|||
|
|||
jha ik bedoel ook de stekker op de temp voeler tussen de 1ste en 2de cilinder.
daar heb ik dus geen spanning op staan. is deze ook via het contack geschakeld? ik zoek ook nog het zekerings schema van de zekeringskast. het is het oude type. mvg roy |
#6
|
|||
|
|||
Ik kan wel een paar foto's van een bedradingsschema vanaf 1982 voor je maken.
Misschien dat je er wat aan hebt. Geef anders je e-mail adres even. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Bedoel je met het oude type echt het oude met de ronde klokken? Die is via het contact geschakeld Heb je daar stroom dan moet je dat op de rest ook hebben |
#8
|
|||
|
|||
ik zou als ik jou was ff je massa aan je motorblok controleren
bij mijn eerste mk1 gti motorcode EG had ik 2 extra massa kabels aangebracht en een extra sturing aan de koudestartinjektor zodat als de wagen warm was ook nog brandstof werd ingespoten. |
#9
|
|||
|
|||
goeiedag
ik ga dadelijk meten vanuit de zekering kast, als hij daar stroom krijgt. een extra massa kabel is wel slim ja. doe ik dat ook direkt ff. hoop dat hij beter gaat lopen als er stroom staat op de temperatuur sensor. mvg roy |
#10
|
|||
|
|||
koudestart ventiel komt vanuit massa naar thermoschakelaar en gaat dan ook naar het contactslot. Met andere woorden, als de motor koud is dan zou je spanning op je koudestartinjektor moeten hebben.
Als de motor warm is OF de thermoschakelaar is defect dan is er geen spanning (de koudestart wordt kortgesloten), de draadkleur groen/wit is de massa van de koudestart en de draadkleur rood/zwart is de "plus" en komt via het contact. |
#11
|
|||
|
|||
Bovenstaande klopt zover, alleen gebeurt dit tijdens het starten van de motor en NIET als de sleutel op het contact staat.
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
stimmt....... komt pas als je wil starten (draaiende startmotor) daarna zou de thermotijd schakelaar die functie overmoeten nemen en nadat de bijna bedrijfstemp. berijkt is valt deze af. |
#13
|
|||
|
|||
goeiedag
ik ben vandaag ff gaan meten en kijken. en opeens stapelen de problemen zich op. ik begin ff vanaf voor. ik ga meten als er stroom op de thermotijdschakelaar staat. deze staat er niet op tijdens het lopen, motor is nog koud. ik wil er zelf een plus op zetten voor te testen, draait opeens de startmotor. zekeringskast los getrokken en nu zie ik daar dat de stekker van de startmotor aan zit gesloten op de plus van de koudstart en de thermotijd schakelaar. deze 2 plussen zitten in 1 stekker. nou deze dus los getrokken en opeens gaat de claxon terwijl ik de auto start en loopt. als ik zelf een plus dan apart op de thermotijdschakelaar gezet en dan blijft de koudstart injector lopen. als ik de verlichting aan zet gaat de start motor draaien dus een paar vragen zou ik een slechte massa hebben, en hoort de thermotijd schakelaar aangesloten via de startmotor? is er ergens een goed schema te krijgen van de motor kabelboom en dergelijke? motorcode is EG. weet iemand mischien wel hoe het moet worden aangesloten. wat wordt de kleur van de aanstuuring van de startmotor van de zekeringskast naar de stekker? als ik de stekkertjes van de thermo tijdschakelaar omdraai heb ik kortsluiting. ik hoop dat jullie iets snappen van mijn verhaal. mvg roy Last edited by royv88 : 18-11-2008 at 20:53. |
#14
|
|||
|
|||
Als je mij nou even je e-mailadres geeft dan stuur ik even een paar foto's van de bedradingsschema.
Geen stroom op de thermotijdschakelaar tijdens het lopen van de motor klopt wel. Deze meet alleen temperatuur tijdens het starten en afhankelijk daarvan gaat de koudeststart injector een aantal seconden inspuiten. Ik geloof iets van maximaal 6 sec. |
#15
|
|||
|
|||
als je goed kijkt zie je een roodzwarte draad op je koudestart injector zitten, deze draad zit ook gekoppeld aan je stuurdraad naar de startmotor !!! Dus is logisch dat deze gaat draaien.. zonder schema is het allemaal lastig uit te leggen omdat diezelfde rood/zwarte draad langs veel meer schakelingen loopt...
... de thermotijd schakelaar verbreekt na 6 of 8 sec (staat in de thermotijdschakelaar gestanst) de groen/witte draad en daardoor sluit de koudestart injektor weer. |
#16
|
|||
|
|||
royv88@hotmail.com is mijn email adres.
oh ja ff tussendoor. ik heb een vierdeurs blauw interieur staan, past dit in een cabrio. of moet ik ff de frames omzetten? mvg roy |
#17
|
|||
|
|||
achterbank is sowieso anders, de voorstoelen kan de hendel voor het naar voren en achter schuiven aan de verkeerde kant zitten........ maar dat ligt weer aan het bouwjaar
|
#18
|
|||
|
|||
Je hebt een PM'tje
|
#19
|
|||
|
|||
bedankt voor de mail. dit is het goeie werk
is de achterbank wel passend te maken. ik heb er namelijk geen deurschermen bij. anders had ik het wel verkocht. het is een blauw orginele leder interieur uit een golf1 mvg roy |
#20
|
|||
|
|||
goeiedag
zo gister ff met het verkregen stroomschema aan de slag gegaan. over staat weer stroom op, een paar stekkers vervangen. starten en lopen, teminste hij slaat aan schiet naar 2000 toeren en valt uit, n 2 tot 3 x starten kan ik hem aan de praat houden door gas te geven. Als ik dan effe flink gas geef en het pendaal weer los laat gaat hij stationair lopen op 2000 toeren. Toen ben ik een stukje gaan rijden na 5 km bleef ie op 1500 toeren lopen, ik heb uit gezet lager stationair gezet met de stel schroef en weer gestart en hij loopt. maar bij eht intrappen van de koppeling viel hij uit. toen ik weer ging starten sloeg hij moeilijk aan alleen bij vol gas geven. stukje verder gereden maar toen sloeg hij weer af. de stationair stelschroef was los getrilt. deze goed vast gezet en gestart. 50 meter gereden en uitgezet. na 5 min was hij niet meer aan te krijgen. mijn vriendin heeft mij toen opgesleept. nog ff snel naar de motor gekeken, brandstof filter zit vol brandstof, luchtweger paar x opgetild maar start nog niet. als ik tijd heb maar een naar gaan kijken wat het is. maar in ieder geval bedankt voor de hulp en het stroomschema . wat valt er eigenlijk af te stellen aan een EG, de ontsteking, het co met de schroef in de spinnekop, het stationair met de stelschroef, dan zie op de achterzijde van het gasklephuis nog een soort van stelschroef zitten, er steek dan een spitse schroef uit in het gasklephuis waar is deze voor? mvg roy mvg roy Last edited by royv88 : 24-11-2008 at 10:06. |