#1
|
||||
|
||||
cilinderkop vlakken...
mijn buurman heeft zijn koppakking eruit gereden.
nou ben ik van mening dat de kop gevlakt moet worden, maar dat vind mijn buurman niet nodig nou is mijn vraag, zou de pakking er weer uit kunnen knallen als ik hem zonder vlakken er een nieuwe pakking tussen zet. ik zou er graag wat meningen over horen. het is trouwens een golf 2 8klepper digifant |
#2
|
||||
|
||||
Zover ik weet altijd de kop laten vlakken en afpersen, anders is alle werk voor niets geweest als het weer mis gaat en dat levert veel frustratie op!
|
#3
|
|||
|
|||
Even laten nameten en je weet het zeker.
|
#4
|
||||
|
||||
Volkswagen/Haynes adviseert juist om de kop NIET te vlakken, maar te controleren of de kop nog vlak is. Met een rei/rij kan je zo zien of de kop vlak is of niet. Eerst de kop goed schoonmaken.
Mocht de kop krom zijn, dan is er altijd nog de optie de kop te vlakken. Afpersen is een optie, maar als het duidelijk is dat het de koppakking is en niet de cylinderkop zelf, zou ik gewoon een nieuwe koppakking plaatsen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
Het vlakken..hoeft inderdaad niet een verplicht nummer te zijn ,Wat martiepartie zegt!
__________________
Rust = Roest |
#6
|
||||
|
||||
als je de kopbouten van buiten naar binnen losschroeft (tegenovergestelde volgorde dan vastschroeven) is er waarschijnlijk niks aan de hand. ff kijken of ie wel recht/vlak is, wat ik niet vermoedt en weer monteren met nieuwe pakking en bouten
groetjes |
#7
|
||||
|
||||
lijkt me eerder dat je met verkeerd aanhalen van de bouten de kop krom trekt.
loshalen maakt dacht ik niet veel uit. met een stalen rei en voelermaten kan je de vlakheid controleren.
__________________
Golf MKII 16v |
#8
|
|||
|
|||
Ik laat het altijd doen[afpersen en vlakken]
Is tie ook gelijk mooi schoon [en je eigen handen ook En de kleprubbers niet vergeten |
#9
|
||||
|
||||
wat ik hier nu allemaal lees is het toch wel goed om de kop ff weg te brengen.
ik zal het mijn kammeraad laten lezen en dan moet hij zelf maar de beslissing nemen. mocht je nog een andere mening hebben hoor ik het graag. jongens alvast bedankt....... |
#10
|
||||
|
||||
oke dan het is zo ver de kop is naar de venlose motor revisie (vmr)
gebracht. persen en na laten meten of ie vlak is. vrijdag komt ie terug. |
#11
|
|||
|
|||
Een koppakking gaat er niet zomaar tussenuit. Denk dus dattie gevlakt zal moeten worden en dan hangt het er vanaf hoe lang er al zo is gereden of dat veel of weinig is. Dat is ook weer van invloed op de kosten van het vlakken.
Is het zelfs te erg, meer dan 0,5 mm dan moet ook de nokkenas gelijnboort worden en moeten er overmaatse lagers in. |
#12
|
||||
|
||||
HOERA HIJ LEEFT WEER.........
kop vanmorgen opgehaald was gelukkig niks mee aan de hand. netjes afgeperst en toch gevlakt geworden. we zijn gelijk begonnen. en jawel, het zat vandaag allemaal lekker mee. alleen m`n ontstekings lamp naar de klote (kabel afgebroken). dus van het weekeind ff bij een friend een andere lamp halen. jongens bij deze wil ik julie nog bedanken voor alle info. die ik gekregen heb. gegroet egon..... |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Bij een 1.3 gaat de koppakking er wel om niets tussenuit. Staat bekend om zijn zwakke koppakking constructie. Lopen veel water/oliekanalen vlakbij elkaar. Als de kop meer dan 0.5mm afwijkt is wegmikken een betere optie..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |