Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-12-2008, 11:24
Bongo! Bongo! is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
Default Aansluiten oliekoeler+olietemp+oliedruk op 1.6 GTD SB motor

Hallo,

Een vraagje, er zitten wat tuningplannen aan te komen voor mijn originele 1.6 GTD-Special uit `91 met SB motor.

Nu vroeg ik me af waar ik het beste de olie temperatuur en oliedruk sensoren kon plaatsen icm een oliekoeler set.

M.v.g.

Arnauld
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2008, 18:07
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Heeft wel wat weg van dit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49571

Je hebt standaard een warmtewisselaar tussen je oliefilter en oliefiltersteun zitten. Daar word KVS en olie hitte met elkaar uitgewisseld. In die oliefiltersteun kun je de sensoren met draad M10x1 monteren.

Je kunt bijvoorbeeld een setje kopen van een Mk1 GTI (DX motor) http://cgi.ebay.de/VW-Golf-GTI-Olkuehler_W0QQitemZ270320648464QQcmdZViewItemQQptZ Autoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item270320648464&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A2|39%3A1|240%3A1318

Of bijvoorbeeld dit kopen: http://cgi.ebay.de/Olkuehler-MOCAL-Neuwertig-inkl-Schlaeuche-alles-unbenutzt_W0QQitemZ200290755556QQcmdZViewItemQQptZ Autoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200290755556&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A2|39%3A1|240%3A1318

In combinatie met de juiste sandwichplaats tussen je filter en filtersteun kun je dit dan ook monteren.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2008, 19:10
Bongo! Bongo! is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 80
Default

Hallo,

Had inderdaad dit thread al gevonden maar kon daar niet echt antwoorden vinden op mijn vraag.

Ik weet dat de oliekoelerflens van de 1.6 GTI zonder meer past, alleen zit je dan met je retourleiding naar de turbo toe, de aansluiting hiervoor is er dan niet.

Nu dacht ik laat ik dan zo`n sandwich module er tussen zetten. Echter heb ik dan nog steeds een thermostaat nodig. Er zijn sandwich modules met thermostaat (80 graden meen ik) alleen hierop zitten dan weer geen aansluitingen voor de sensoren. Je hebt ze ook met aansluitingen alleen heb je dan weer geen thermostaat.

Hoe zit het e.e.a. gemonteerd bij bijvoorbeeld de gti`s van de golf 2 met MFA of met standaard meters erin?

Hoe hebben de mensen hier op het forum dit aangesloten op hun opgevoerde TD`s ?

M.v.g.

Arnauld

Last edited by Bongo! : 22-12-2008 at 19:45.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2008, 20:56
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Mijn KR heeft standaard 2 sensoraansluiting om het filterhuis, die DX waarvan ik sprak heeft dat ook.

Een TD heeft iig 1 gat voor een oliedruksensor kan ik mij indenken. Als dat zo is dan ben je er. Dan regel je een verloopje en knup je beide op 1 gat.

Volgens mij bestaan er echter ook wel sandwichplaten met sensorgaten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum