#1
|
|||
|
|||
Aansluiten oliekoeler+olietemp+oliedruk op 1.6 GTD SB motor
Hallo,
Een vraagje, er zitten wat tuningplannen aan te komen voor mijn originele 1.6 GTD-Special uit `91 met SB motor. Nu vroeg ik me af waar ik het beste de olie temperatuur en oliedruk sensoren kon plaatsen icm een oliekoeler set. M.v.g. Arnauld |
#2
|
||||
|
||||
Heeft wel wat weg van dit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49571
Je hebt standaard een warmtewisselaar tussen je oliefilter en oliefiltersteun zitten. Daar word KVS en olie hitte met elkaar uitgewisseld. In die oliefiltersteun kun je de sensoren met draad M10x1 monteren. Je kunt bijvoorbeeld een setje kopen van een Mk1 GTI (DX motor) http://cgi.ebay.de/VW-Golf-GTI-Olkuehler_W0QQitemZ270320648464QQcmdZViewItemQQptZ Autoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item270320648464&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A2|39%3A1|240%3A1318 Of bijvoorbeeld dit kopen: http://cgi.ebay.de/Olkuehler-MOCAL-Neuwertig-inkl-Schlaeuche-alles-unbenutzt_W0QQitemZ200290755556QQcmdZViewItemQQptZ Autoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200290755556&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A2|39%3A1|240%3A1318 In combinatie met de juiste sandwichplaats tussen je filter en filtersteun kun je dit dan ook monteren. |
#3
|
|||
|
|||
Hallo,
Had inderdaad dit thread al gevonden maar kon daar niet echt antwoorden vinden op mijn vraag. Ik weet dat de oliekoelerflens van de 1.6 GTI zonder meer past, alleen zit je dan met je retourleiding naar de turbo toe, de aansluiting hiervoor is er dan niet. Nu dacht ik laat ik dan zo`n sandwich module er tussen zetten. Echter heb ik dan nog steeds een thermostaat nodig. Er zijn sandwich modules met thermostaat (80 graden meen ik) alleen hierop zitten dan weer geen aansluitingen voor de sensoren. Je hebt ze ook met aansluitingen alleen heb je dan weer geen thermostaat. Hoe zit het e.e.a. gemonteerd bij bijvoorbeeld de gti`s van de golf 2 met MFA of met standaard meters erin? Hoe hebben de mensen hier op het forum dit aangesloten op hun opgevoerde TD`s ? M.v.g. Arnauld Last edited by Bongo! : 22-12-2008 at 19:45. |
#4
|
||||
|
||||
Mijn KR heeft standaard 2 sensoraansluiting om het filterhuis, die DX waarvan ik sprak heeft dat ook.
Een TD heeft iig 1 gat voor een oliedruksensor kan ik mij indenken. Als dat zo is dan ben je er. Dan regel je een verloopje en knup je beide op 1 gat. Volgens mij bestaan er echter ook wel sandwichplaten met sensorgaten. |