|
||||
|
||||
Bouwplan 4-kolomsbrug
Even over een heel andere boeg:
Ik kan mogelijk een vriend van me helpen aan een oude 4-kolomsbrug (heb helaas zelf de hoogte er niet voor -boehoe-), waarna ik bij hem evt noodzakelijke brugwerkzaamheden kan doen... De brug is compleet, en is werkend uit elkaar gehaald. Maar nu komt het punt: ik heb zo'n ding nog nooit in elkaar gezet, de eigenaar weet ook niet meer hoe-of-wat, en er is geen plan/tekening van. Weet iemand of dit soort bruggen echt van type tot type verschillen, of dat er toch een soort generatie-overeenkomsten zijn? En zo ja, is er iemand die me wellicht via-via een bouwplan van een ouderwetse 4-kolommer kan bezorgen? Zelfs als het niet dezelfde brug is kan me dat dan toch enig inzicht verschaffen in hoe zo'n ding in elkaar zit? |
|
||||
|
||||
Nee, als je mij vraagt is dat niet het geval. Maar in elkaar zetten is nog wel te doen, gewoon goed kijken en de delen eerst als een puzzel neerleggen.
|
|
||||
|
||||
zoek eens op google. gewoon type brug invoeren en bouwplan erbij.. je staat versteld wat er allemaal online te vinden is.