|
||||
|
||||
Stralen en polijsten
Ik heb even een vraag je over de velgjes die ik onlangs gekocht heb.
Het gaat om de volgende velgjes; Ik ben begonnen met schuren en polijsten van de harten en randen, de velgen hadden namelijk vrij veel last van oxidatie. Nu is het probleem dat de velgen 20 schoepjes per velg hebben en het is onbegonnen werk om die allemaal met de hand te schuren omdat er zoveel hoekjes enz in zitten. Nu vraag ik me af hoe jullie dit zouden doen. Zouden jullie dit laten stralen? En zouden jullie dan alleen de schoepen (en de achterzijde cq. binnenzijde) laten stralen of gewoon de hele velg en dan naderhand de harten en de randen opnieuw schuren en polijsten? Wellicht een hoop vragen, maar ik heb nog geen ervaring met stralen en ik weet dus niet of het stralen het oppervlak dusdanig grof maakt dat het daarna niet meer fatsoenlijk te polijsten is. Ik heb ook geen idee van de kosten van stralen. Zelf zat ik er aan te denken om de schoepen te laten stralen en daarna te poedercoaten en de rest zelf te polijsten. Enig idee wat hiervan de kosten zouden zijn? Bedankt alvast voor eventuele antwoorden. |
|
||||
|
||||
je kan de velgen ook laten hoogglans-verdichten... dan worden ook de schoepen er tussen 'gepolijst'...
hieronder wat voorbeeld foto's:
|
|||
|
|||
stralen en polijsten gaat niet samen pas er mee op
|
|
||||
|
||||
in Echt doen ze ook sproeiontlakken, dit is veel minder schadelijk voor het alu en dus beter als je ze naderhand wilt polijsten
|
||||
|
||||
niet stralen voor polijsten.
en polijsten voor hoogglans verdichten |
|
||||
|
||||
Dus ik kan het beste de randen en de harten afplakken en dan de schoepen laten stralen en poedercoaten en de rest gewoon zelf polijsten.
Wat houdt dat hoogglans verdichten precies in? Is dat niet hetzelfde als verchromen? Ik denk dat ik maar eens contact op ga nemen met Giessen in Maastricht. Die kunnen stralen en poedercoaten en die kunnen me vast ook advies geven en een prijsopgave maken. |