|
|||
|
|||
Elektrische vraagjes,
Sinds kort heb ik een Polo Coupe 1.4 D uit 1993, uitvoering "Style", zonder veel toeters en bellen, ben nieuw hier op het forum.
Ik wil het wagentje opknappen en post hier al een aantal probleemje: - Handrem en rem oliepeil lampje op dashboard brandt niet. Ik vind geen contact aan de remverdeler, ook niet aan de handrem (binninin). Is dit niet standaard? Graag tips. Ik wil in ieder geval dat het lampje gaat branden bij de opgetrokken handrem. - Het analoge klokje werkt nog perfekt, maar is niet juist te zetten via de 2 kleine drukknopjes. Kan dit liggen aan een slecht contact of moet de klokkenunit eruit? Thanks, |
|
|||
|
|||
Niemand, die intussen hier wat verder kan helpen?
Aan de rempomp onder de motorkap heb ik wel en loshangende stekker gevonden met geel/bruine draad; dit zou de draad kunnen zijn 18 want op één of andere site vond ik de aansluitingen voor het dashboard: "Kontrollampe für Zweikreis- und handbremsanlage braun/gelb". Ik ga deze stekker eens doorbruggen en zien wat het geeft... De handrem moet ik nog uitzoeken... Als iemand tips heeft, ze zijn welkom Thanks, |
|
||||
|
||||
Aan je handrem moet een stekkertje/schakelaar zitten voor het lampje in je dash. Zit misschien een beetje onder het tapijt weggemoffeld?
Analoge klokje stel je naar mijn weten altijd in met een 'staafje' , dat precies in het hart van de wijzerplaat zit. Nu ik zie dat jij het over kleine drukknopjes hebt, krijg ik het vermoeden dat er in deze teller origineel een digitaalklokje en toerenteller gezeten heeft. Dan kan het zijn dat deze eruit gehaald is (alleen de toerenteller) en daarbij deze vervangen heeft door een analoge klok. Alle controlelampjes van remdruk/oliedruk/handrem/grootlicht etc. zitten daar ook aan vast. Even ter controle, Er zit in het midden van de analoge klok géén rond staafje waarmee je de klok kunt bijdraaien? Er zit ook géén gat op die plek in het glas van de tellerbak? Er zitten wél 2 kleine knopjes in het midden van de tellerbak, waarmee je een digitale klok kunt bijstellen?
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 13:20. |