|
|||
|
|||
Salzmann en FK gewindefahrwerk kwaliteit of niet?
hallo,
Ik ben samen met me broertje al enige tijd op zoek naar een manier om zijn G40 goed te kunnen verlagen. In eerst en stantie wouden we een vaste set monteren, omdat hij een KW V2 schroefset die ik heb te duur vond. Van deze vaste set zijn we ook weer afgestapt omdat we niet zeker weten of we dan nog wel over de drempels in de woonwijk komen. Nu kunnen we via via aan een Salzmann schroefset en aan een FK highsport schroefset komen. Maar is dit ook daadwerkelijk goeie kwaliteit of zijn dit ook ''NET NIET'' setjes. Gr Pim Last edited by SjefG40 : 29-10-2008 at 21:14. |
|
||||
|
||||
zou niet weten waarom dit niks is qua kwaliteit salzman gebruiken ze als ik me niet vergis in de bergrennen ook
|
|
||||
|
||||
salzmann zie je overal terug in duitsland en fk highsport is zeker niks minder, je moet alleen opletten of je achter ook schroefdraad hebt want sommige setjes bieden je achterpoten met de ringenverstelling. fk highsport heeft wel schroefdraad achter, salzmann weet ik niet.
tim |
|
||||
|
||||
Met Salzmann heb ik geen ervaring. FK schroefset daarentegen wel, deze heb ik onder de Golf gehad en ik was er erg tevreden over..
Alleen ging hij niet laag genoeg
|
||||
|
||||
Ik en Sjon van dit forum, rijden allebei met de FK highsport voor de G40.
Rijdt goed, kan redelijk laag, en is niet heel erg stug. Comfortabel te noemen bijna zelfs.. (is alleen in hoogte verstelbaar) Zal kijken of ik nog een foto of iets heb, hoe laag je kan... EDIT : dit is met 14 inch eronder, en nog schroefdraad over, schat een cm. of 2 - 3. Dit was mijn vorige polo:
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) Last edited by PvdP : 30-10-2008 at 10:13. |
|
||||
|
||||
Salzmann is volgens mij wel redelijk goed maar FK zou ik niet nemen.
Heb zelf 2 auto's gehad waar ik FK heb opgezet maar ik koop het nooit meer. Kan niet echt laag en qua wegligging en stabiliteit vind ik het niet echt super. dan kun je beter 2 a 300 meer uitgeven en een KW kopen dan weet je zeker dat het goed is! |
|
||||
|
||||
Ik heb een FK set maar dan de Königsport. Bevalt mij super. Goeie wegligging en comfort.
@Classicline: Met mijn FK set kan ik mijn Polo zowat met de bodem op de grond zetten?
|
||||
|
||||
Quote:
Mischien is het bij een polo dan anders maar bij mn golf moest ik alle 4 voorspanveren ertussenuit halen om hem laag te krijgen.. |
|
||||
|
||||
ik heb toevallig beetje rondgekeken en je kunt van salzmann ook dit kiezen, is eigenlijk voor de mensen die al een goede vaste varlaging achter hebben.
http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo12.htm |
|
|||
|
|||
Ja die set kan ik aankomen via een kennis, Salzmann gewindefahrwerk.
Korte dempers met schroefdraad voor en achter icm H&R verlagingsveren. Ik kijk wel even wat het beste is. Want hij moet en laag en het liefst ook nog een beetje rijbaar. Gr Pim |