Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2004, 13:59
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default Choke

Hallo

ik rijd een polo van '89 1000cc met HZ motor

nu heb ik sinds een weekje ongeveer last van een inhoudende motor bij koude start, wanneer ik de straat uitben is het gedaan. Soms bij warme motor gaat het stationair toerental naar bijna 2000 toeren

men is mij gezegd dat de choke wsl kapot is. Is dit zelf te verhelpen? of zijn er mensen met andere ideeën over wat er stuk kan zijn?


alvast bedankt

Last edited by VwPolo89 : 31-08-2004 at 11:49.
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2004, 19:17
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

niemand die mij hierbij kan helpen???
Reply With Quote
  #3  
Old 31-08-2004, 20:07
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

heb je je carburateur al eens schoon gemaakt of niet? kan ook zijn dat er bepaalde delen gewoon ontzettend vuil zijn na al die jaren
kun je gelijk zien of er nix verbogen is of uitgelopen
Reply With Quote
  #4  
Old 01-09-2004, 12:29
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

heb de carbu al ingespoten met carbucleaner, mss zijn er nog andere middelen om die uit te kuisen?

ik zie niets verkeerd, kan natuurlijk wel binnenin zijn
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2004, 15:23
User_Name:
Guest
 
Posts: n/a
Default

Een HZ heeft een automatische choke.

Voor het starten 2x het pedaal in trappen, starten.

De autochoke zorgt er vervolgens voor dat de motor stationair loopt: zoals een handchoke.
Naarmate de motor (lees: koelwater) warmer word, zal de choke ietsjes dicht gaan.
Pas bij het beroeren van het gaspedaal (eens helemaal onderin trappen onder het rijden) zal de choke weer uitgaan.

Start de (koude) motor, en laat m statinair lopen.. na een minuut of wat zal ie staat te brullen (2000 rpm of hoger) omdat de choke er nog steeds op staat.... Geef dan 1 keer gas en het stationair toerental zal dalen naar normale waarden.

Wellicht dat je (door het koude/natte weer) nu net ff wel choke hulp nodig hebt, maar dat de choke niet goed werkt.

Controleren is lastig, omdat bij deze temperaturen (15-20 graden) de choke net wel/net niet aan zal gaan..

Met koude motor: motorkap open, deksel van luchtfilterbak eraf, en naar chokeklep kijken (vierkant klepje, midden in carburateur)..

Staat als je de auto warm hebt weg gezet als het goed is helemaal open.

Trap 2 maal op het gaspedaal (niet starten), en controleer of ie dicht is (en blijft).

succes
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2004, 16:24
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

ok dan zal ik dat eens controleren

bedankt
Reply With Quote
  #7  
Old 05-09-2004, 11:05
VwPolo89's Avatar
VwPolo89 VwPolo89 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,064
Default

het probleem is opgelost

gisteren de automatische choke vervangen, de veren die de chokeklep moeten sluiten waren versleten

iedereen bedankt voor de reacties
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum