#1
|
|||
|
|||
motorkeuze V5, 1.8 20VT of.....
Omdat Weekers heeft besloten dat ik volgend jaar belasting mag gaan betalen voor mijn Audi 100 TD, ga ik hem ombouwen naar benzine.
Nu de motorkeuze, ik wil graag en een beetje power en een redelijk zuinige motor. Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 in lijn. Een andere eis is een moderne motor. Ik nijg naar een 170PK v5 uit een Passat. Andere optie is de 20VT of.... Als jullie andere ideeën of tips hebben hoor ik het graag. |
#2
|
||||
|
||||
Is ook een kwestie van je budgeg. 1.8 turbo is redelijk goedkoop met veel potentis. 5cil klinkt wel gaaf!
Toch zou ik 20vt doen. Veel van te vinden en je kan er een mooi vermogen uit halen!
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#3
|
||||
|
||||
Hmmmm, je spreekt jezelf een beetje tegen...
"Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 in lijn" en ietsje verderop; "Ik nijg naar een 170PK v5 uit een Passat" Een 5 in lijn is geen V5 Ik zou iets pakken (om de RDW niet helemaal op de kast te jagen) wat ook orgineel in een Audi 100 geleverd is geweest en een V5 is dat natuurlijk niet. Een 5 in lijn wel en als je zo'n latere 2300 20V uit een B3 Audi90 pakt zit je met 170pk precies goed
__________________
Alain Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Klopt helemaal, maar dat blok komt wel het meest in de buurt van een 5 in lijn.
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
170 PK uit die 5 cilinder is meer dan genoeg voor mij. Geluid is idd geweldig! |
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
+1 Bovendien waren er ook 2.2 geblazen 5 in lijn blokken bij Audi, ook erg leuk Bij de C3 (Typ44) als 10 klepper met 165pk en bij de C4 (100 en A6) zijn het 20 kleppers met 230pk. Quote:
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#8
|
||||
|
||||
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
|||
|
|||
Die oude blokken zijn leuk idd, maar niet echt zuinig. Het is een van onze dagelijkse auto's en 1 op 10/11 zou wel prettig zijn.
|
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Als je zuinig wil zijn, kan je denk ik beter je auto laten zoals die is. Een ombouw kost al snel 2000 Euro. Je rijdt nu diesel en straks benzine. Ik weet niet hoeveel de belasting is voor jou straks, maar voor 2000 Euro kan je heel wat maanden belasting betalen plus wat je dan uitspaart door diesel te blijven rijden ipv benzine. |
#11
|
|||
|
|||
Met de afstanden die ik rij en het verbruik van de oude diesel, is benzine ongeveer €80,- per maand voordeliger. Voor €1000,- heb ik de ombouw wel rond denk ik.
|
#12
|
||||
|
||||
Alleen al een blok kost je al om en nabij 1000 eu denk ik?
Er komt nog veel meer bij voor je er bent dus kost zoiezo meer of je moet ergens echt goedkoop een blok kunnen scoren? |
#13
|
|||
|
|||
Een V5 zou ik niet direct aanraden, schijnen niet de beste blokken te zijn uit de vw stal
En met een budget van €1000 zou ik al helemaal niet naar die blokken kijken, denk dat je dan namelijk weinig over houd |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dit hoor je vaker, maar om nou te zeggen dat het slechte motoren zijn... nee. Het is meer een ondergewaardeerde motor. Het rijdt als een trein! Doe mij maar een V5 ipv een 20vt 4cilinder bijvoorbeeld. Goed onderhoud is uiteraard wel een must, maar bij welke (nieuwere) motor is dat tegenwoordig niet?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
||||
|
||||
2.2 20v turbo motorcode aan.. Kun je met de 100 koets ruim 1 op 11 mee rijden. 230 pk is meer dan vlot.
De oude zijn 2.2 10v en inderdaad dorstiger
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#16
|
|||
|
|||
Een V5 zou ik ook niet doen. Met name de eerste types met 150pk zijn niet best. De distributieketting is een heel zwak punt. En deze tussen het blok en de bak.
De 170 pk versie is wel beter, maar ze lusten een aardig slokje benzine. Mijn keuze zou de 1.8T zijn omdat daar ook veel meer uit te halen is tegen een lager verbruik.
__________________
VW Passat 3BG TDI '04 VW Bora 2.0 '02 Seat Cordoba Coupe TDI '00 (sold) Skoda Octavia RS '03 (sold) Opel Corsa 1.2 16V '01 (sold) VW Polo 1F 0.9 '80 (sold) VW Polo 1F GT '80 (sold) VW Golf MK2 GTI '90 (sold) VW Golf MK3 VR6 '95 (sold) |
#17
|
|||
|
|||
Ik hoef geen 200 PK. zou ik trouwens mijn eigen bak kunnen gebruiken ivm de mechanische km teller? Of heeft de ECU van een dergelijk blok het snelheidssignaal van de bak nodig....
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
FF op gegoogled, maar verbruik ligt eerder op 1:8. Andres wel erg intressant |
#19
|
|||
|
|||
Ben er al wel uit dat het een 5 cilinder moet worden. Zo'n 1.8T heeft iedereen al..
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
dan ben ik wel heel benieuwd naar wat voor moderne zuinige 5cil jij er in gaat leggen voor 1000e incl inbouw.......
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |