![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoi;
Ik rij een Vento 1.4 AEX? uit 1996 benzine. Het volgende probleem doet zich voort. Soms start hij in 1 keer. Maar het gebeurt ook heel vaak dat ik 3 a 4 keer het contact moet omdraaien voordat hij aanslaat. Je hoort wel de "vliegwiel"? maar hij slaat dus niet aan. Startmotor weet ik niet zeker of je die hoort. Want als je geen vonk krijgt dan doet de startmotor niks. Toch? Ik heb de accu, bougies, kabel, rotor, verdeelhuis en de bobine al vervangen. Heeft er iemand een idee of tip. Bijvoorbaat bedankt. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Quote:
je hoort wel je vliegwiel maar niet je startmotor? ![]() je vliegwiel gaat pas bewegen nadat de startmotor zn werk heeft gedaan, dus waarschijnlijk bedoel je het andersom. Quote:
als je je sleutel omdraait hoor je dan iets mechanisch bewegen of alleen een klikje dat je de spanning inschakeld? als je alleen een klikje hoort zit het in je contactslot of je startmotor. als je motor wel traag rond gegooid wordt dan zit het vrijwel zeker in je startmotor. Wat nog weleens wil schelen is het opschuren van de + en - aansluitingen op de startmotor. Verder kun je de startmotor zelf testen door de auto in zn vrij te zetten + handrem, contact aan, en dan met een GEISOLEERDE schroevendraaier de plus en min pool van de startmotor doorverbinden. Kan wat vonken maar dan hoor je de startmotor als een gek ronddraaien. Werkt nog weleens om de boel intern gangbaar te maken. Je koolborstels kunnen ook een heel eind op zijn, deze zijn zelf te vervangen naar het schijnt. Een ander "probleemdeel" van de startmotor is de bendix, dit is het kleine kokertje meestal bovenop de startmotor. Deze zorgt ervoor dat de pin in en uit de startmotor gestuurd wordt. startmotor is zelf te vervangen, +/- 20 min werk, sloop/demontage prijs +/- 40 euro. Quote:
nope, even 2 dingen uit elkaar halen! - een vonk gebruik je om je benzine te ontsteken - een startmotor heeft stroom nodig om rond te gaan waar heb je geconstateerd dat je geen vonk kreeg? ik heb het idee dat je iets anders bedoelt met de vonk want als je helemaal geen vonk zou krijgen dan zou de auto nooit starten. En je verteld dat hij na 3x wel aanslaat.
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Is het niet gewoon zo dat je startmotor misgrijpt zeg maar.
Dan hoor je wel de startmotor ronddraaien en zoemen maar dan drijft die dus niets aan en dan start die ook niet. Ik heb dat zelf ook heel af en toe.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#4
|
||||
|
||||
![]() ik heb dit probleem ook en ik heb het nog niet kunne oplossen
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Heb ook ongeveer hetzelfde gehad met mijn oude Citroen destijds. Daar was uiteindelijk ook de startmotor ''op''. Heb toen eerst het startrelais vervangen maar dat hielp weinig. Uiteindelijk een andere op de sloop gehaald en weg was het probleem.
Dus denk dat je idd daar moet zoeken!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank u voor de gedetaileerde uitleg. De motor slaat niet aan. Alleen een klikje of iets wat daar op lijkt. Soms een klikje en dan hoor je iets draaien. Ik weet alleen dus niet of het de startmotor is die je hoort draaien. Maar je hoort iets zoemen. Nu toevallig gisteren hoor ik af en toe ook geen gezoem meer. Alleen een klik. Ik denk dus dat het toch de startmotor is. In ieder de motor geeft op dat moment geen kick. En mocht de motor wel aanslaan dan doet hij dit zonder probleem. Ook als hij eenmaal gestart is dan loopt hij als een zonnetje. En tip om de startmotor te testen, kan het kwaad om ze te kortsluiten? Of is het juist een goede manier om effe , zeg maar : door te "spuiten" ? En om het contactslot uit te sluiten. Ik krijg wel alle icoontjes op mijn dashbord. En als ik de sleutel omdraai blijven ze het gewoon doen zoals het hoort. Zit er binnenin nog een mechanisme die stuk kan gaan ondanks dat alle lampjes branden? Zoals je misschien leest ben ik geen automonteur. En ik zou mij eigen auto nog niet eens aan mezelf vertrouwen. Maar doe dit om niet diep in de portemenee te graaien. Alvast bedankt voor de moeite. Last edited by r_chhatta : 26-03-2009 at 08:40. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
jou besschrijving klopt helemaal. als ik het zo mag noemen. Ik weet alleen dus niet of het de startmotor is. Maar je hoort iets zoemen. Nu toevallig gisteren hoor ik af en toe ook geen gezoem meer. Alleen een klik. Ik denk dus dat het toch de startmotor is. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dank je voor je reply. Ik heb het begrepen van de ander poster. Bedankt. |
#9
|
|||
|
|||
![]() hmm wel vreemd dat je zegt dat je iets hoort zoemen en soms niet..
het enige 2 dingen die horen te zoemen tijdens het op contact zetten zijn; - motor van je interieur blower, deze zou je dan continu moeten horen als ie op contact staat - benzinepomp (onder de auto) deze zou je ongeveer 2 seconde moeten horen verder zou er niets op je blokkie moeten zoemen.. laat anders eens iemand luisteren als jij hem probeert te starten? zekeringen en relais kun je ook nog even checken/vervangen in je zekeringkastje. Kan nooit kwaad! maar ik ben toch bang dat je een vervangende startmotor kunt gaan zoeken..
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
THX; Ik zal volgende week de startmotor vervangen. Jullie horen nog van mij of dit het was. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
THX; Zal hem vervangen. wordt vervolg |
#13
|
|||
|
|||
![]() Allen;
Het was inderdaad de startmotor. Alleen niet helemaal. De "binck?" was stuk. Die kwam niet volledig uit zijn ruststand. Hierdoor is de startmotor uiteindelijk ook aan overleden. Je hoort dus wel de startmotor, maar hij grijpt mis. Vandaar dat je het wel hoort zoemen.(mechanisch) Misschien ook voor de modarator`s onder ons. is het misschien handig om in de forum een range te maken met soortgelijke problemen. Gesorteerd op motor onderdelen. Is handig om te zoeken. Zo worden er geen dubbele vragen gesteld. En is gelijk een soort encyclopedie voor VW fan`s. Bedankt ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Als je de zoekfunctie gebruikt kom je meestal bij soortgelijke problemen terecht. Ik geloof ook niet dat dit forum puur en alleen bedoeld is als online garage voor de 'doe het zelver'.
Ik zit er niet op te wachten in ieder geval. Mooi dat je probleem opgelost is, het was dan waarschijnlijk je bendix die kapot was.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
|||
|
|||
![]() fijn dat we konden helpen!
![]()
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |