Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-10-2008, 15:28
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default Gezocht onderblok (kaal)

Om even bij het begin te beginnen, ik zoek voor mijn blok een nieuw onderblok.. Ik maak op dit moment gebruik van een EG onderblok in combinatie met audi 100 zuigers (81,5mm) dus staat van de cilinderwanden maakt niks uit moet toch opnieuw geboord worden (standaard boring is 79,5mm)
Mijn onderblok word minder dus vandaar deze oproep.

Blokken die voldoen aan mijn specificaties zijn:

1600 EG
1600 FR
1600 FP


Als er meer mogelijkheden zijn hoor ik het ook graag. Ik maak gebruik van een slag van 80mm en een boring van onder de 81,5 i.v.m boren.

Gr. Maurits

Last edited by sciroccoGTII : 16-10-2008 at 14:40.
  #2  
Old 14-10-2008, 20:48
jetta1600gti's Avatar
jetta1600gti jetta1600gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 267
Thumbs up

hallo maurits

ik heb je een pb gestuurd

groeten jeroen
  #3  
Old 15-10-2008, 11:39
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Je hebt PB terug
  #4  
Old 15-10-2008, 20:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb nog wel een 1600 blok [RF]
Miss ook nog wel een EG
  #5  
Old 16-10-2008, 12:35
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Hej,

RF? Geen FR? Wat is de boringxslag van dat blok dan? Daar zit ik vast aan i.v.m overzetten fijn afgeslepen krukas en gebalanceerde delen..

EG onderblok heb ik zeer zeker altiijd intresse in! Ik hoor graag even van je.

Gr. Maurits
  #6  
Old 16-10-2008, 14:15
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Hallo Maurits.
Ik neem aan dat je een boring van 79.5 en een slag van 80 bedoelt,aangezien dit de standaard is voor een EG motor.
Als dit zo is kun je de volgende motoren gebruiken:
FP FT EE EF EJ FN EG YH YK WY WZ YG FS WP WV YS YP FV FR

Succes

Gr Jan.
  #7  
Old 16-10-2008, 14:43
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Ja sorry mijn fout te snel getypt

Wat jij omschrijft is juist heb het al even veranderd.
Bedankt voor het uitzoeken Jan! Meer als de types die ik omschreven had wist ik niet dat die ook die slag hadden en een boring die in de buurt komt i.v.m opboren.

Dus iemand die een blok heeft wat Jan heeft omschreven heb ik belang bij!

Gr. Maurits
  #8  
Old 16-10-2008, 20:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

EG zit een gat in dus niet te gebruiken
RF is met een boring van 81 en een slag van77.4 dus ook niet te gebruiken
Heb nog wel een 1500 diesel [JP] boring van76.5
  #9  
Old 17-10-2008, 08:09
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

hmmz..slag ook bekend van dat blok? Ga toch liever voor een benzine blok want ik denk dat er toch verschil in de krukas zit en ontsteking moet ook geplaats worden..Bedankt voor het nakijken iedergeval.

Gr. Maurits
  #10  
Old 17-10-2008, 16:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zit ook en tussenas in en de krukas kun je zelf bepalen
Heb de krukas gebruikt voor mijn eigen KR
  #11  
Old 18-10-2008, 16:01
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Hoi,

heb er even goed over nagedacht maar heb toch liever een basis benzine blok..Blok wordt gebruikt in de autocross en je zit elke keer weer met een technische keuring waarbij ook op het blok gelet wordt of dit wel orgineel is..
Is nu bij mij ook niet het geval maar je ziet het niet aan de buitenkant.
Mocht ik al niks meer vinden weet ik je altijd te vinden iedergeval bedankt voor je aanbod!

Gr. Maurits
  #12  
Old 19-10-2008, 07:59
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Welke kop heb je voor het blok
Als je die van de EG gebruikt let dan wel dat je ook een onderblok van een golf 1 moet hebben
Die van de golf 2 hebben een oliekanaal extra
  #13  
Old 19-10-2008, 10:43
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Nee ik gebruik een FR kop maar heeft idd hetzelfde probleem. Net zoals een 1600 kop niet op de 1800 past. Je zit idd met het grote olieterugloop kanaal aan de voorkant. Bedankt voor het hier aan denken

Daarom liefst een EG of FR (altijd goed)

Gr. Maurits
  #14  
Old 23-10-2008, 16:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Remcotje
Die heb een EG voor 100 euro
  #15  
Old 26-10-2008, 16:27
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Hoi,

Ik heb hier een complete WV staan, voor een kratje Jupiler mag je hem komen halen.

deze heb ik ooit in mijn T2a bus gehad, omdat ik later een G60 in de bus gehangen heb bleef deze over.

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
  #16  
Old 26-10-2008, 16:39
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Sorry jongens ben net voorzien..
Bedankt voor de hulp!!

Gr. Maurits



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum