![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo Allemaal!
Omdat ik alles van één merk wil, heb ik een 30cm Kenwood KFC-WF303 subwoofer op het oog. ![]() Na onderzoek blijken er 3 hetzelfde uitziende subwoofers ('tornado type') te bestaan: De dichte box-versie KFC-WS303 De bas-reflex-versie KFC-W3003 De Free-air versie KFC-WF303 Nu heb ik een bas-reflex-kist met een Rockford-Fosgate erin, dus eigenlijk heb ik dus nu de verkeerde versie op het oog... Qua prijs is de dichte box versie veel duurder geweest (€ 110,-), dus die zal wel een heel andere constructie hebben. De andere twee kostten hetzelfde ( € 94,-); daar zal dus niet erg veel verschil zijn, denk ik dan... ...maar als dat zo was, hadden ze het niet gedaan, hè?! ![]() Vraag is dus: Wie kan mij het grote verschil uitleggen tussen de verschillende types; dus van de subwoofers zelf. (niet de wijze van inbouwen; dat begrijp ìk zelfs ook nog wel! ![]() M.a.w.: kan je een free-air totaal niet als basreflex gebruiken en andersom of valt het allemaal wel mee? Ik wilde hem dus eigenlijk in mijn kist schroeven... of is het slimmer om deze free-air dan gewoon in een nog-te-maken vlak paneel achter mijn achterbankleuning te doen, waardoor de kofferruimte dus de klankkast is? Alle suggesties zijn welkom!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() heb je de T&S parameters van de subwoofers?
|
|
|||
|
|||
![]() Hier staat wel een mooi stukje over de verschillende soorten kisten!Plus de voor en nadelen van elke soort kist staan erbij
![]() http://www.12vhifi.nl/subwoofers.html |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
? Ik zou niet weten, wat dat zijn... ![]()
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Nou, die Ten S parameters heb ik dus niet, maar ik ben nu wel weer wat wijzer i.i.g.!
|
||||
|
||||
![]() Ik zal zelf eens op zoek gaan....
|
|
||||
|
||||
![]() Wow! ik wist niet dat die subs nog nieuw verkocht worden!
Had de WF-303 in 2001 al in m'n auto zitten, fijne sub. Ik had hem toen in een gepoorte kist van +/- 30 liter zitten. Als ik het me goed herinner heeft de sub een aangeraden vermogen van 160 watt rms. Ik had er toen een versterker bij die 140 watt rms leverde, speelde prima. Mooi zuiver, strak en hard genoeg, als je tenminste geen SPL records wil breken.. |
|
||||
|
||||
![]() nou 'menneke', ik heb hem niet nieuw gekocht, hoor...
Marktplaats, €20,- ![]() Hij zit inmiddels al weer een tijdje in mijn basreflex-kist van ca. 60 liter en speelt heel netjes de strakke bassen! Kortom: ik ben tevreden.
|
||||
|
||||
![]() Hoe speelt ie tov je vorige rockford?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de RF had een scheurtje, dus die 'plopte' nogal; deze is dus beter, maar een goede RF met juiste versterker laat je auto 'jumpen' ![]()