Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-09-2008, 20:08
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default EV spinnenkop

Iemand een idee hoe of wat te doen als er vuil in de spinnenkop zit?
Vandaag viel het blok nl dood.
Bij starten loopt deze heel even stationair en wanneer je gas geeft is het einde verhaal.

Had de brandstoftoevoer al bekeken en tot de spinnenkop werkt het allemaal naar behoren. Na de spinnenkop is het einde verhaal.

Heb ooit het verhaal gehoord om de leidingen los te koppelen en deze door te blazen en vervolgens een fles Fortex er doorheen jagen.

Iemand betrouwbaardere tips?
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #2  
Old 13-09-2008, 07:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ander brandstoffilter
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2008, 09:59
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Dit probleem heb ik ook. Waarschijnlijk is je druk accumulator kapot. Til de lepel maar eens omhoog en dan starten.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-09-2008, 10:56
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by ingmar
Dit probleem heb ik ook. Waarschijnlijk is je druk accumulator kapot. Til de lepel maar eens omhoog en dan starten.


In de spinnekop van een EV zit geen druk accumulator.....
Reply With Quote
  #5  
Old 13-09-2008, 10:59
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by martin
Iemand een idee hoe of wat te doen als er vuil in de spinnenkop zit?
Vandaag viel het blok nl dood.
Bij starten loopt deze heel even stationair en wanneer je gas geeft is het einde verhaal.

Had de brandstoftoevoer al bekeken en tot de spinnenkop werkt het allemaal naar behoren. Na de spinnenkop is het einde verhaal.

Heb ooit het verhaal gehoord om de leidingen los te koppelen en deze door te blazen en vervolgens een fles Fortex er doorheen jagen.

Iemand betrouwbaardere tips?


Heb je ook de leidingen die vanaf de spinnekop naar de warmdraai regelaar lopen (2 slangen die naar de voorkant van je motorblok lopen) doorgeblazen??..als er 1 verstopt zit werkt je spinnekop ook niet naar behoren....

Als je de luchtweger (die klepel die onder de spinnekop hangt soepel gaat lijkt het mij sterk dat de boel vervuild is

Is er niks losgeschoten aan of rond de spinnekop ??
Reply With Quote
  #6  
Old 13-09-2008, 21:32
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Heb je ook de leidingen die vanaf de spinnekop naar de warmdraai regelaar lopen (2 slangen die naar de voorkant van je motorblok lopen) doorgeblazen??..als er 1 verstopt zit werkt je spinnekop ook niet naar behoren....

Als je de luchtweger (die klepel die onder de spinnekop hangt soepel gaat lijkt het mij sterk dat de boel vervuild is

Is er niks losgeschoten aan of rond de spinnekop ??

Dat van die twee slangen heb ik nog niet gedaan.
Zal morgen de boel eens losgooien.
Had de laatste week wel last van dat de motor 's-morgens aan het inhouden was bij het wegrijden.
Als de motor eenmaal op temperatuur was dan was het over.
Ook als ik plots volgas ging begon de motor in te houden in het hoog toeren gebied.
Net voordat de motor er mee stopte kreeg het een backfire.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII

Last edited by martin : 13-09-2008 at 21:51.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-09-2008, 15:50
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

als je de gevlochten leidingen loshaald van de spinnekop zitten er in de spinnekop kleine zeefjes, kijk daar eens of er vuil in zit.

Ook kan je de spinnekop loshalen van de luchtweger en dan de doseur eruit halen en goed wassen met benzine.

grtn yal
Reply With Quote
  #8  
Old 14-09-2008, 16:05
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

ik heb nog een complete set liggen mocht je nog wat nodig hebben aan onderdeeltjes..
hoeft niet veel te kosten...
Reply With Quote
  #9  
Old 14-09-2008, 20:58
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Thncks, zowel voor de tips als het aanbod.
Ik wilde er vandaag aan beginnen, maar kwam er niet van.
Maar morgen ga ik er zeker mee aan de slag.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #10  
Old 12-10-2008, 20:56
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Golfje loopt weer. Bleek door de backfire de arm van de luchtweger iets krom te zijn.
Nu alleen de stotter uit de kouwe start halen.
Ik heb op een stekker geen spanning staan, maar zal eerst even in de bestaande topics zoeken.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum