#1
|
|||
|
|||
Monteren A-stijl kappen rond voorruit GTI
Al geruime tijd liggen die A-stijl kappen (of windvangers, hoe je het wilt noemen) te wachten om gemonteerd te worden. elke keer dat ik ze zie liggen lachen ze me weer toe.
Dit weekend moet het er maar eens van komen. volgende week staat de GTI in de showroom naast de nieuwe Golf en dan moet ie er toch compleet en origineel uitzien. Daarstraks maar eens zonder kit zo'n ding gemonteerd, dat was zo gepiept. Wat me echter opviel als je van boven kijkt naar de spleet tussen de kap en de a-stijl, is dat die gi-gan-tisch is! Ik heb het dan over ongeveer 7 mm. Moet dat allemaal worden opgevuld met kit? En zo ja, hoe loopt het water dan nog af? Graag jullie advies, hoe hebben jullie die dingen geplakt? groeten, Dennis |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb ook kit ertussen.
Water loopt er prima af! Het hoeft ook niet helemaal vol gekit te worden.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#3
|
||||
|
||||
Zover ik mij kan herinneren van m'n voorgaande 2 PiGo's, waren er per a-stijlkap maar 2 kitrupsen (van maar 'n paar centimeter lengte), 1 boven, 1 onder, dat was alles waarmee deze kapje's waren "geplakt" (gaf eigenlijk meer ondersteuning dan wat anders), de eigenlijke houvast was d.m.v. 't raamrubber, de a-stijlkap zat over de lengte met 'n paar millimeter hieronder geschoven.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#4
|
||||
|
||||
Die naad hoort...echt niet gaan kitten hoor!
Zoals Type17 zegt,er horen 2 klodders kit aan de binnenzijde van die kap te zitten,voor een beetje houvast.De rest doet het raamrubber en de goot.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#5
|
||||
|
||||
ik heb er helemaal geen kit tussen zitten.
heb er nu ongeveer 5000 km mee gereden zonder problemen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#6
|
|||
|
|||
In ETKA staat mee gebruiken nrD 438 515 A1
Bij mijn weten zit er een soort van rubber /kit substandtie tussen Boven en onder |
#7
|
|||
|
|||
let wel op dat de onderste punten van de plastic a stijl kap niet tegen je carrorserie komt. . bij mij is dat wel en net op die punten begint hij te slijtage in de lak te laten zien en bijna tot kaal metaal. (kappen zitten er al op vanaf 1983) binnen kort laat ik heel de auto spuiten dan zijn die plekken ook weg gelukkig. ze beginnen me te storen.
__________________
My Golf is my image |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Jongens thanks voor de tips! Ik weet wat me te doen staat. Heb al van die speciale carrosserielijm gehaald (voor kunststof op metaal). En de puntjes dus niet tegen de carrossie laten komen. Ik heb eentje eens voor de proef zonder kit vastgezet, maar omdat de raamrubber voor erg goed meegaf ben ik bang dat er teveel speling op de kap gaat zitten en het ding er uiteindelijk afwaait. |