Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-10-2008, 20:12
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default Monteren A-stijl kappen rond voorruit GTI

Al geruime tijd liggen die A-stijl kappen (of windvangers, hoe je het wilt noemen) te wachten om gemonteerd te worden. elke keer dat ik ze zie liggen lachen ze me weer toe.
Dit weekend moet het er maar eens van komen. volgende week staat de GTI in de showroom naast de nieuwe Golf en dan moet ie er toch compleet en origineel uitzien.

Daarstraks maar eens zonder kit zo'n ding gemonteerd, dat was zo gepiept. Wat me echter opviel als je van boven kijkt naar de spleet tussen de kap en de a-stijl, is dat die gi-gan-tisch is! Ik heb het dan over ongeveer 7 mm.
Moet dat allemaal worden opgevuld met kit? En zo ja, hoe loopt het water dan nog af?

Graag jullie advies, hoe hebben jullie die dingen geplakt?

groeten, Dennis
Reply With Quote
  #2  
Old 17-10-2008, 20:28
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Ik heb ook kit ertussen.
Water loopt er prima af!
Het hoeft ook niet helemaal vol gekit te worden.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #3  
Old 17-10-2008, 21:08
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Zover ik mij kan herinneren van m'n voorgaande 2 PiGo's, waren er per a-stijlkap maar 2 kitrupsen (van maar 'n paar centimeter lengte), 1 boven, 1 onder, dat was alles waarmee deze kapje's waren "geplakt" (gaf eigenlijk meer ondersteuning dan wat anders), de eigenlijke houvast was d.m.v. 't raamrubber, de a-stijlkap zat over de lengte met 'n paar millimeter hieronder geschoven.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #4  
Old 17-10-2008, 21:34
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Die naad hoort...echt niet gaan kitten hoor!

Zoals Type17 zegt,er horen 2 klodders kit aan de binnenzijde van die kap te zitten,voor een beetje houvast.De rest doet het raamrubber en de goot.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #5  
Old 18-10-2008, 10:48
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

ik heb er helemaal geen kit tussen zitten.

heb er nu ongeveer 5000 km mee gereden zonder problemen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013
VW Golf 1 Diesel 1983
VW Golf 1 Benzine 1977

http://www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 18-10-2008, 15:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

In ETKA staat mee gebruiken nrD 438 515 A1

Bij mijn weten zit er een soort van rubber /kit substandtie tussen
Boven en onder
Reply With Quote
  #7  
Old 18-10-2008, 16:33
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

let wel op dat de onderste punten van de plastic a stijl kap niet tegen je carrorserie komt. . bij mij is dat wel en net op die punten begint hij te slijtage in de lak te laten zien en bijna tot kaal metaal. (kappen zitten er al op vanaf 1983) binnen kort laat ik heel de auto spuiten dan zijn die plekken ook weg gelukkig. ze beginnen me te storen.
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #8  
Old 19-10-2008, 18:48
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2
let wel op dat de onderste punten van de plastic a stijl kap niet tegen je carrorserie komt. . bij mij is dat wel en net op die punten begint hij te slijtage in de lak te laten zien en bijna tot kaal metaal. (kappen zitten er al op vanaf 1983) binnen kort laat ik heel de auto spuiten dan zijn die plekken ook weg gelukkig. ze beginnen me te storen.


Jongens thanks voor de tips! Ik weet wat me te doen staat. Heb al van die speciale carrosserielijm gehaald (voor kunststof op metaal). En de puntjes dus niet tegen de carrossie laten komen.
Ik heb eentje eens voor de proef zonder kit vastgezet, maar omdat de raamrubber voor erg goed meegaf ben ik bang dat er teveel speling op de kap gaat zitten en het ding er uiteindelijk afwaait.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum