Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-09-2008, 21:19
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default Problemen met brandstofpomp injectie

EDIT: Topictitel aangepast vanwege aanvullende problemen (helaas). Aanvullingen vanaf post #18
(Was: "MkI-specialist omg Breda-Tilburg?")


Hallo!

Omdat ik zelf op het moment echt totaal geen tijd heb om naar mijn motorische probleem van de cabbie te kijken, vraag ik me af of er een (enigszins gespecialiseerde) MkI-garage ergens rondom Breda/Tilburg te vinden is? Uiteraard zoek ik een adres op basis van jullie goede ervaringen...

Alvast bedankt!
Geert

Last edited by Oudelut : 08-09-2008 at 00:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-09-2008, 21:31
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Bij mij zo 123 niet bekend, oldtimerparts schijnt wat te doen maar die doen voornamelijk aircooled. http://www.oldtimerparts.nl/index.p...ry/category/C7/ Ik weet wel dat ze bij Wahl Oosterhout (dealer) monteurs hebben die er evt wel aan kunnen werken, ik kan informeren voor je, maar dat is dan vast in hun vrije tijd.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #3  
Old 02-09-2008, 21:38
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Tis niet in de buurt van je, maar Bolku (adverteerder) kan je zeker helpen!
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #4  
Old 02-09-2008, 22:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Wat is het probleem??
Reply With Quote
  #5  
Old 02-09-2008, 22:32
jappie86 jappie86 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 723
Default

Ik zou ook oldimerparts aanraden, echte vw gekken, goeie service en veel technische kennis (ook van watergekoelde vw's)
Reply With Quote
  #6  
Old 02-09-2008, 22:33
Rob g60 Rob g60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,499
Default

oldtimerparts heeft ook veel verstand van watergekoelde arjan die er werkt heeft een type 1 gti.
doen ook onderhoud enzo dus komt wel goed daar.
__________________
Ovaal kever 54
kever cabrio 1970
T3
Reply With Quote
  #7  
Old 02-09-2008, 22:42
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Wat is het probleem??


Tja, wat is het probleem?
Het grootste probleem is mijn gebrek aan tijd... Maar de auto wil niet lekker lopen, waarbij ik het idee heb dat de brandstofpomp te weinig druk levert/op het punt staat te overlijden. Dat zou dus een kleine reparatie zijn.

Maar voor hetzelfde geld is het iets heel anders?! Omdat het een MkI betreft waar een vorige Duitse eigenaar ooit injectie in heeft gebouwd (volgens mij MkI GTi-blok) lijkt me een specialist het handigst om niet eerst allerlei onnodige dingen te gaan vervangen.

Bedankt voor al jullie reacties, ga eens informeren bij Oldtimerparts!

Geert
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2008, 11:41
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Oldtimerparts, of anders bij Witteveen vragen naar Arjan (dacht ik)
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #9  
Old 03-09-2008, 17:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Tja, wat is het probleem?
Het grootste probleem is mijn gebrek aan tijd... Maar de auto wil niet lekker lopen, waarbij ik het idee heb dat de brandstofpomp te weinig druk levert/op het punt staat te overlijden. Dat zou dus een kleine reparatie zijn.

Maar voor hetzelfde geld is het iets heel anders?! Omdat het een MkI betreft waar een vorige Duitse eigenaar ooit injectie in heeft gebouwd (volgens mij MkI GTi-blok) lijkt me een specialist het handigst om niet eerst allerlei onnodige dingen te gaan vervangen.

Bedankt voor al jullie reacties, ga eens informeren bij Oldtimerparts!

Geert


Ok,weinig tijd kan ik inkomen
Maar naderhand ingebouwd is voor de kenner ook zoeken
Tis toch hobby
Hoe is het met de standaard onderhouds dingen
BV brandstoffilter
Reply With Quote
  #10  
Old 04-09-2008, 15:40
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

brandstofpomp heb je in een uurtje vervangen.
auto opkrikken, metalen omhulzing met schuimrubber hoes verwijderen, acuuklem afkoppelen, benzineleidingen los (wel die van de tank afknijpen!!). Dan de contacten van de pomp los (een contact met sleutel 7, eentje met sleutel 8). Pomp eraf, nieuwe erop, alles in omgekeerde volgorde aansluiten. Niet vergeten weer de accu aan te sluiten
Reply With Quote
  #11  
Old 06-09-2008, 00:29
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Omdat ik het toch niet kan hebben dat ik het zelf niet zou kunnen oplossen, ben ik vanavond even aan de slag gegaan. Pomp kreeg wel stroom, maar deed inderdaad niets, dus conclusie was snel getrokken.
Had hem er vervolgens inderdaad in een klein uurtje onderuit (voorzichtig, eerste keer).

Wat me opviel was dat er 4 benzineleidingen op aangesloten waren, dat was wat meer dan ik verwacht had?! Kan iemand me uitleggen hoe dit zit? Sowieso een enorme stellage dat ding, is dat echt alleen de brandstofpomp?
Is het mogelijk eventueel een alternatieve pomp te plaatsen, want ik verwacht dat de pompen voor Mk I GTi's enigzins dungezaaid en dus duur zullen zijn?

(Alvast) bedankt voor jullie hulp aan deze Mk I-firsttimer!
Reply With Quote
  #12  
Old 06-09-2008, 07:30
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als het goed is zit er op een MK1 brandstofpomp maar 2 leidingen[in en uit]plus 2 stroomdraadjes
Nieuw ongeveer rond de 125 euro
Reply With Quote
  #13  
Old 06-09-2008, 10:09
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als het goed is zit er op een MK1 brandstofpomp maar 2 leidingen[in en uit]plus 2 stroomdraadjes
Nieuw ongeveer rond de 125 euro

en een retour
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #14  
Old 06-09-2008, 10:58
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Kan het zijn dat er bij mij een 16V-pomp op zit, dan?
Het is zo'n stellage als deze:

Reply With Quote
  #15  
Old 06-09-2008, 12:22
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Dat ding rechts van de brandstofpomp is de benzinefilter, dat zit normaal gesproken bij een Golf 1 GTI altijd onder de motorkap, voor het luchtfilterhuis + de brandstofverdeler, is vreemd dat het bij die van jou onder de auto zit.

Links op de foto van de brandstofpomp is overigens de drukaccumulator, die hoort zo gewoon buiten onder aan de bodemplaat bij de brandstofpomp te hangen.

Edit: foto toegevoegd waar de benzinefilter normaal gesproken bij een Golf 1 GTI hoort te zitten.

__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 06-09-2008 at 12:46.
Reply With Quote
  #16  
Old 06-09-2008, 13:00
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is een pomp van een golf2
Reply With Quote
  #17  
Old 06-09-2008, 14:55
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Ah, OK, dan zal het blok wel van een Golf II GTi zijn?!
Heb in ieder geval net even tussendoor bij een demontagebedrijf een gebruikte pomp gehaald voor € 75 met een maand garantie.
Nu eerst weer werken, en dan maar kijken of ik vanavond laat nog terug kan bouwen, of anders misschien morgen ergens tussendoor...
In ieder geval bedankt voor de raad-en-daad!
Reply With Quote
  #18  
Old 08-09-2008, 00:32
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Mmm, behalve de kapotte pomp zit er ook een probleem in de electrische aansturing van de pomp.
Deze krijgt stroom, maar niet continu. Sinds het vervangen van de pomp helaas vaker niet dan wel... Vermoedelijk is dit ook de oorzaak geweest van het overlijden van de oude pomp.
Nou vraag ik me af wat het allemaal kan zijn, behalve een draadbreuk.
Ik heb namelijk vandaag de eerste tests uitgevoerd, maar op een gegeven moment werd het simpelweg te laat (net thuis), en het is morgen weer vroeg dag.

Bij de aansluiting bij de opvoerpomp uit de tank gaat het al mis, dus het zit 'm in ieder geval niet in de bedrading naar de uiteindelijke brandstofpomp.
De bedrading naar de opvoerpomp is 1x rood-geel, en 1x bruin (massa neem ik aan?!).
De rood-gele draad herleid naar voren, naar zekeringkast.
De eerste snelle tests lijken uit te wijzen dat de draad daar al geen sap krijgt (ergo: de bedrading naar achteren zou goed moeten zijn?).
Nou vraag ik me af hoe de brandstofpomp geschakeld is? Gaat dit via een relais op de zekeringenkast?
Mijn vermoeden is dat de pomp rechtstreeks geschakeld wordt met het contact van de auto, en het probleem dus wel eens in het contactslot zou kunnen zitten? Die gedachte wordt versterkt omdat ik op het laatst zag dat ik ook op dit moment geen laadstroom-lampje krijg als ik de auto op contact zet. De startmotor wordt bij de volgende stand van het contactslot overigens wel netjes aangestuurd...

Helaas behandelen mijn vraagbaken alleen de Golfjes I met carburatie, en heb ik dus geen documentatie over de ingespoten motoren, laat staan over de Golf II.

Wel denk ik ooit iets te hebben gelezen over een contactblokje dat wel eens kan overlijden, maar dat is op dit moment een redelijk klok/klepel verhaal. Vandaar mijn vraag: kan een overleden contactblokje effect hebben op de brandstofpomp? Of heb ik eerder domweg te maken met een overleden contactslot?

Ik ben gebaat bij elke hulp, maar eerst ga ik nu uitgeput mijn mandje in... Ik hoop deze ellende snel achter me te kunnen laten?!
Reply With Quote
  #19  
Old 08-09-2008, 19:37
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Is er niemand die mij een beetje op weg kan helpen mbt het relais en/of het startblokje?
Reply With Quote
  #20  
Old 08-09-2008, 20:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Is er niemand die mij een beetje op weg kan helpen mbt het relais en/of het startblokje?

Woon 25 KM van je vandaan
Je mag altijd een X langskomen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum