|
|||
|
|||
polo 2f gt
hey mensen,
heb van het weekend net een polo gt '91 gekocht nu zag ik er twee verschillende motoren in een 2f mogelijk zijn 40kw en 55kw maar bijde zijn het 1.3-tjes waar ligt dit verschil in vermogen aan? andere computer of iets dergelijks?? |
|
|||
|
|||
Motor en ander soort motormanagement.
|
|
||||
|
||||
martin in een Polo??
en toch eindelijk naar het goede forum gekomen?
|
||||
|
||||
Das ff geleden zeg, welkom terug
|
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:28. |
|
||||
|
||||
Rifmeester, welkom terug.
|
|||
|
|||
haha kijk ik dacht dat het alleen aan het management zou liggen, weer wat wijzer geworden.
jahh ik ben weer eens komen kijken hier op het volksforum. eigenlijk ben ik sinds het hele gedoe met het oude vwforum een beetje afgehaakt van bijde forums. maar.. nu ik weer een andere aanwinst heb zal dat wel weer aantrekken. er zit tenslotte een schat van info hier, en sja dat is op het andere forum iets minder. (tenzij je het over kippengaas en 3m spiegels hebt ) ik ga op mijn gemak eens de posts doorlezen over de polotjes, wie weet dat ik over een tijdje bij sjampoo of een van de andere guru´s anklop voor advies om m wat pittiger te maken. |
|
|||
|
|||
nou helemaal precies weet ik het nog niet hoor.
ik bedoel ik weet dat het een 55kw motor is in mijn polotje, alleen wat de motor code is weet ik niet. (ik ga m zaterdag namelijk pas ophalen) |
|
|||
|
|||
Das dus een 3F, kan zo'n 110pk uit
|
|
|||
|
|||
Quote:
damn uit een 1.3? ongeblazen? okay i'm seriously not informed about polo power.... ik moet eens wat meer gaan lezen. (nadeel is dat ik duits nooit heb begrepen ) |
|
||||
|
||||
Hier op het forum staan anders ook genoeg tips om veel power uit een 1.3 te halen hoor!
|
|
|||
|
|||
Quote:
ja, dat is helemaal waar, maar goed ik ben gewoon nog een newbie in de motorblokkenverbeterjeprestatieklussen ik weet nog niet eens het verschil tussen de diverse nokken assen enzo dus laat mij maar eerst effe een jaartje dromen en genieten van de standaard polo. wie weet wordt ik nog wijs met al dat gelees Hahaha :biggrin: |
|
||||
|
||||
wel een 268 nokker plaatsen ,g60 injectoren ,drukpotje indrukken ,kop bewerken ,gk zuigers ,,kat verwijderen anders fikt hij wel weg ,spaghetty,golf 2 luchtweger ,chippen
moet het wel aardig doen voor een 110 pk
|
|||
|
|||
Quote:
Dat heb ik jullie al vaker zien schrijven. Waar zit dat drukpotje dan en wat moet je precies doen? BVD Berteld |
|
|||
|
|||
bij NZ zit dat drukpotje aan de kant van de luchtfilterbuis/slang. Kleur: goud/bronz.
|
|
|||
|
|||
Misschien dat ie het vindt, maar de prijs voor de duidelijkste uitleg win je er niet mee
Bedoelt wordt de benzinedrukregelaar, die zit aan de linkerkant aan de benzinerail geschroefd. Door het indrukken verhoog je de brandstofdruk. Tis alleen wel een eenmalige actie, terugdrukken kan niet. Ik kwam wel deze ombouwbeschrijving tegen: http://www.ddv-motorsport.nl/nl/tec...drukegelaar.htm |
|
|||
|
|||
En bij de AAV zit ie op de " upper throttle body"???
Zo'n klein ding vlak naast de injector? Hoe druk je 'm dan in en hoeveel?
|
|||
|
|||
Zit niet op een AAV/AAU motor, dit zijn monopointinjectie motortjes.
Btw Dennis, je brandstodrukregelaar zit niet links op de brandstofgallerij maar RECHTS |
|
|||
|
|||
Als je het handig vind om vanuit de bestuurdersstoel de drukregelaar te gaan zoeken, ja, dan zit ie rechts..
|
|
||||
|
||||
dennis ,zo wordt alle aangeduid .....................anders gaat het mis tussen links en rechts ,altijd vanuit de rijrichting gezien ,dan gaat het goed,jij kijkt toch ook niet eerst op de kaart via een spiegel of je links of rechts moet..................hopelijk sta je dan straks niet in hoek van holland te wachten als we naar denemarken gaan (lol)