Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-09-2008, 23:48
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 607
Send a message via MSN to Ritske
Default Welke koppeling 20VT

Hallo mensen,

Ik ben bezig met het opbouwen van een 20vt (AGU met k04 turbo,injectors van een s3 en de intercooler in het voorfront) voor mijn corrado icm een g60 versnellingbak en vliegwiel. Maar blijf met een grote vraag zitten, welke koppeling of koppelingsdelen te gebruiken. Ben hiervoor ook al aan het searchen geweest maar kwam daarmee niet echt nuttige info tegen.
Alvast bedankt

groeten Ritske
__________________
Quote:
Originally Posted by vw virus
Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-09-2008, 18:21
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Met de orginele koppeling van de 20vt kom je een heel eind .
Zeker tot zo`n 300 pk 350 nm .
Deze past gewoon in een g60 bak.
Deze heb ik eerst ook gebruikt .
Deze heb ik overigens nog wel liggen en wil ik wel verkopen .(vliegwiel ,versterkte koppelingsplaat en drukgroep AGU )
Mocht je er belang bij hebben hoor ik het wel .
Ev af te halen in Noordbergum.
Na nog een krachtkuurtje werd het bij mij tijd voor een race engineering koppeling van sachs , op basis van een afgedraaid g60 vliegwiel .
Reply With Quote
  #3  
Old 10-09-2008, 18:23
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 607
Send a message via MSN to Ritske
Default

Ok, bedankt voor je reactie, op mijn motor zat een vrij recente koppeling(16.000 km oud). Die kan ik dus gewoon gebruiken bij de wederopbouw.
__________________
Quote:
Originally Posted by vw virus
Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-09-2008, 10:51
marcnr1 marcnr1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 132
Default

Quote:
Originally Posted by fryslÃ*n_driver
Ok, bedankt voor je reactie, op mijn motor zat een vrij recente koppeling(16.000 km oud). Die kan ik dus gewoon gebruiken bij de wederopbouw.


Ik twijfel daar aan, ik heb een g60 corrado bak geprobeerd over een originele 20vt vliegwiel te krijgen, maar dat ging dus niet. Vandaar dat we nu een g60 vliegwiel met koppeling gebruiken.

Mvg

Mark
Reply With Quote
  #5  
Old 12-09-2008, 12:16
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

ik rij nu met een tilton koppeling met sinterbrons plaat ,,,de orgineele legde het na 15 min al af achter me 18 20v garret t3 turbo .............
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum