#1
|
||||
|
||||
Lupo GTI horten en stoten?
Sinds een paar dagen klaagt mn vriendin dat de Lupo GTI wat schokkend rijd als die warm is.....ik vandaag er mee aan het rijden geweest,en inderdaad,kip had gelijk,als die warm is gaat ie vervelend doen.Ben ik bijna thuis gaat ineens een lampje op het dash branden (dat motorblok met die bliksem erin) en lijkt het alsof het vermogen weg is en op 2-3 cilinders loopt..
Iemand idee wat we nu weer aan de hand hebben hier? Gaat om een 1.6 16V AVY motor.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#2
|
||||
|
||||
"kip had gelijk"
Kan van alles zijn, even uit laten lezen.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#3
|
||||
|
||||
is dat niet zo'n motor met staafbobines? Die gaan ook regelmatig kapot nl.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ja...ik noem haar Kip,en zij mij Pik...zelfde letters,andere volgorde,houd het lekker simpel hier Zal hem maandag eens laten uitlezen iig,en ga nu eens kijken of er van zgn staafbobines inzitten
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#5
|
||||
|
||||
polo gti heeft er nl. ook wel last van, en die heeft die bobines wel. Als ik het goed heb
|
#6
|
||||
|
||||
Is dezelfde motor als een Polo GTI...dus zou best kunnen ja.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#7
|
||||
|
||||
Net even gekeken en weer even gereden.Auto reed weer goed...tot die warm werd,weer haperen..
Zitten gewoon bougieskappen op en een verdeler,dus geen 4 aparte bobines(zoals een 20V bijv)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#8
|
||||
|
||||
wat ook wel eens voorkomt, is dat de bougiekabels een te hoge weerstand krijgen,als ze te warm worden. Heb het al vaker meegemaakt. ( werk zelf bij de vw)
maar uitlezen is denk ik wel het makkelijkst en goedkoopst, om eerst te proberen. |
#9
|
||||
|
||||
ik had ook zoiets met de polo gti alles nagekeken bleek het de krukas-sensor te zijn die vervongen en nu is het goed misschien heb je er wat aan
|
#10
|
||||
|
||||
Ronnie V is de winnaar!
Heb hem laten uitlezen,en er was een ontstekings probleem bij cilinder 2 en 3....alle 4 de kabels vervangen voor originele nieuwe (rode?!!) en rijd weer als een nieuwe.Alleen even laten resetten weer,halve kermis brand op het dashboard nu.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |