Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 31-08-2008, 12:06
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Exclamation Water in Golf 3

Een tijdje geleden zag ik dat de bestuurdersstoel van mijn Golf 3 nadat de auto een nacht in de regen had gestaan vochtig was.

Omdat deze auto een schuifdak heeft heb ik meteen de waterafvoer links voorin in het schuifdak met een stroomkabel proberen vrij te maken, ging niet helemaal, want stroomkabel was eigenlijk wat te dik.

Maarrr...een beetje resultaat had het schijnbaar wel, want de stoel voelde niet meer vochtig aan als de auto in de regen had gestaan.

Nu zag ik een paar dagen geleden dat de vloer bij de bestuurdersstoel vochtig was! Ik alvast de deurbekleding losgehaald, maar om het zekere voor het onzekere te nemen, heb ik met hulp van iemand de deur links + het schuifdak aan de linkerkant d.m.v. een hogedrukreiniger laten nat maken terwijl ik in de auto zat om te kijken waar het water binnenkwam, bij richten op het schuifdak zag ik ineens dat water links voorin onder het dash tevoorschijn kwam

Ik heb de onderste afdekking van het dash uitgebouwd en eens nagevoeld of de afvoerslang misschien los was gegaan van het stukje kunststof wat in de deuropening uitkomt, maar zoals ik dat kon voelen (naar binnen kijken gaat maar slecht onder de dash), was daar naar mijn gevoel alles i.o., wat nu?
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
Old 31-08-2008, 15:57
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru

kijk eens bij je interieurfilter onder de paravaanplaat daar wil nog wel eens vocht blijven staan wat naar binnen komt
Old 31-08-2008, 20:09
Married to PC

hmmm, op de paravaanplaat hebben we niet gericht met de hogedrukreiniger (alleen maar zoals gezegd op de linker deur + het schuifdak links), hoewel het me dus hier door sterk lijkt dat daar de oorzaak ligt zal ik dan toch maar eens kijken bij het interieurfilter onder de paravaan, bedankt voor het antwoord!

Reply With Quote
Old 01-09-2008, 15:46
Married to PC

Question

Vandaag nog eens (zonder hulp) met een hogedrukreiniger goed gericht op de paravaanplaat, nadien eens bij de pedalen gekeken, daar was toch niks naar binnen gekomen, de vloer was mooi droog.

Daarna nog maar weer eens op het schuifdakje, en jawel, er was na afloop een waterstraaltje binnen. Nu zag ik dat water langs de a-stijl bekleding naar binnen was aan het druppelen...ik heb meteen daarna ook nog eens even gevoeld links onderin het dash waar het plasticwaterafvoerslangetje naar buiten, naar de deuropening gaat, maar dat was droog

Zou het dan misschien het linker deurrubber zijn wat versleten is of niet goed aanzit?
(omdat dus langs die plastic a-stijl bekleding naar binnen was aan het druppelen).

Reply With Quote
Old 05-09-2008, 11:25
Married to PC

Ik heb gistermiddag het hemeltje aan de linkerkant voorzichtig losgemaakt, zag ik dat het afvoerslangetje los was geraakt van het vaste buisje in het schuifdak, dus slangetje weer er op geschoven, en weer gericht met de hogedrukreiniger het schuifdak nat gemaakt, onder de vloer was het nu mooi droog, maarrr...het water viel alweer recht naar beneden op de bestuurdersstoel, het probleem wat ik had aan het begin.

Omdat ik toch vandaag even bij mijn local VW-dealer moest zijn, heb ik meteen nagevraagd of dat slangetje niet boven vastgezet moest worden met een klemmetje, dat was niet het geval. Op mijn vraag hoe het probleem dan nu eindelijk helemaal opgelost kan worden, dus ook geen water meer recht naar beneden op de stoel valt, gaven hun als antwoord dat het afvoerslangetje dus verstopt is, ik kon het weer openmaken m.b.v. een stuk lasdraad, en daarna met perslucht uit blazen. Ik zal dat van het weekend eens gaan doen, en als het resultaat zou hebben opgeleverd dan zal ik dat hier melden.

Reply With Quote
Reply

Posting Rules