#1
|
|||
|
|||
ABS Golf MK1
Is het mogelijk om golf2 / 3 abs remsysteem over te zetten op golf 1 / cabrio?
Ik heb namelijk nog zo'n setje liggen, en heb de rembekrachtiger er al in ziten. Maar zag dat de stuurstang lager uit kwam, nou kan je die in en uit draaien maar of dat gaat werken...
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#2
|
|||
|
|||
alles kan maar waarom zou je het doen! is echt super veel werk! achterkant wil wel! maar voorkant moet je je wielnaaf compleet aan passen!
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Het punt is, ik heb die dingen allemaal liggen, en die abs pomp heb ik ingebouwd, en die schijven, en remmen heb ik liggen dus kan het er zo onder plaatsen. Ze zijn veel groter als de standaard golf1 parts. Hoe groter hoe meer remkracht. Als het kan wil ik het graag.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#4
|
||||
|
||||
Ja, dat kan, ik heb het er ook inzitten, maar is echt een hoop werk geweest....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Vriend van me had dit ook in zijn einser gezet. Voorste remmen G60 , achterste van seat ibiza evo1 en abs van seat . Heeft wel veel werk geweest , aanpassing van schutboard was ook noodzakelijk want hij had ook g60motor en versnellingen steken. Nadien was het wel zalig om mee te rijden.
__________________
NOT fast NOT furious |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Van welke G60 had je ze? Golf? Corrado? Hoe zat het bij jou met de vering? bij mij past dat niet (voor remmen van de cordoba) Maar kan altijd de vering van de cordoba gebruiken, maar dan heb ik dus voor golf3 vering en achter golf1 das erg duur, moet ik 2 schoefsetjes kopen... Ik heb geen aanpassingen gedaan, enkel de slangen moeten verlengt worden.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#7
|
|||
|
|||
als ik jou was zou ik maar geen golf3 fussee op je golf 1 gaan prutsen. probeer em maar na die tijd uit telijnen! als je nou gewoon compleet corrado systeem pakt of golf 2 g60 en dan abs schijv over laat bouwen in je golf 1 fusse moet het gaan lukken heb het ooit zo gezien bij iemand!
|
#8
|
|||
|
|||
Ik heb inmiddels corrado g60 fesee's besteld met abs sensoren voor voor.
Kan ik ook corrado g60 achter schijven gebruiken? Of past dat niet?
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#9
|
|||
|
|||
maar dat complete fusee ga je toch niet gebruiken! dat komt namelijk niet goed. je moet je golf 1 fusee aanpassen zodat het abs gebeuren van de g60 fusee op je golf 1 fusee past! achter past gewoon gewoon astap over zetten! maar dat zit je nog wel met je remdruk verdeler! die zou ik maar wel monteren. anders ga je rondjes draaien zodra je remt.
|
#10
|
|||
|
|||
Voor golf1 fussee met aanpassing om de toerensensor vast te zetten
Achter past de astap gewoon |
#11
|
|||
|
|||
Wat is een astap?
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#12
|
|||
|
|||
Gevonden, wat voor fusee heet, heet achter astap
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#13
|
|||
|
|||
Jep,daar zit bij de golf2[met ABS] al een gat voor de toerensensor en is zo over te zetten
|
#14
|
|||
|
|||
kan iemand die dit al eens gedaan heeft hier posten
welke onderdelen je er voor nodig hebt en welke aanpassingen hier voor misschien nodig zijn ik heb hier ook interesse in of kan je gewoon alles van een corrado overbouwen gr mike |
#15
|
|||
|
|||
stiftler zo noemde hij zich ook hier op forum heeft dit al eens gemaakt hij komt uit ginnum friesland!
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ga vanavond rondom corrado spul halen en passen. Ik zal hier foto's plaasen van verschillen etc. Ik zal ook al m'n bevindingen posten dan weet je ook wat je nodig hebt.
__________________
Golf I Cabrio AFT |
#17
|
|||
|
|||
Ik ben vanmiddag weer even aan de AFT Cabrio bezig geweest.
Ik heb de G60 achterbrug uit elkaar gehaald en de schijven op de cabrio gezet. Voor de gene die dit willen weten. Corrado G60 achter schijven passen op een MK1 (cabrio). Hier de foto's van het demonteren van de Corado G60 achterbrug: Hier de G60 achterbrug: Wat onderdelen, links als eerst gedemonteerd, rechts als laatst: Anti Steenslag plaat: Astap: Hier het hele verslag van de ombouw: Begin situatie Achterbrug kaal: G60 Astap op zijn plek: Vergeet niet de steenslag plaat te monteren Eindresultaat: Nu zit ik alleen nog te vogelen met de fusee's aan de voorzijde, achter is het immers gelukt om er abs op te krijgen. Nu voor nog Verschillen in Fusee's: Zoals je kan zien is de MK3/Corrado veer ophanging breeder het scheelt 4 mm totaal, dit is makkelijk weg te slijpen. Maar het grootste probleem is dat de gaten niet goed uit komen. Die van de MK3 zitten 5mm verder uit elkaar. Bestaat er geen MK1 fusee's met ABS. Of scirocco met ABS of iets.
__________________
Golf I Cabrio AFT Last edited by Granneman : 03-02-2008 at 20:58. |
#18
|
||||
|
||||
Je zult de golf 1 fusee moeten aanpassen.
De ABS kooi zal het probleem niet zijn, de sensorplaatsen is even zoeken. (heb daar nog geen ervaring mee) Waarschijnlijk kun je de sensor van de Corrado fusee afschrijven, die zitten soms zo vast..... Probeer niet het Corrado fusee aan te passen op je Golf 1, het geeft een verkeerde stuurgeometrie en schokbrekerstand. Lukt echt niet, mensen die het wel hebben, graag melden. (als je er echt mee rijdt!, en als je een uitlijnrapport hebt.....)
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#19
|
|||
|
|||
achter is inderdaad het probleem niet daar heb ik de schijven ook al
maar voor inderdaad en dan de aansluiting van de abs pomp en alle elec problemen gr mike |
#20
|
|||
|
|||
Als je de fussee gaat gebruiken moet je de draagarm gaan aanpassen
En de spoorstang Je moet ook een andere buitensthomokineet hebben |