#1
|
||||
|
||||
Type goedkeuring ofniet? HELP
Hallo,
Ik vroeg me af of je een type goedkeuring nodig hebt als er in je auto een 1800 ligt en op kenteken 1500 staat. Weet iemand of je dit nodig hebt?? Het gaat me voorname om door de apk te komen met dit blok. Kan dit? Alvast bedankt! Groeten ernst |
#2
|
||||
|
||||
apk boeit niet, daar wordt niet op gelet.
Als beide blokken op dezelfde brandstof lopen als vermeld op het kenteken, dan is dat geen APK bottleneck.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
aantal cylinders is geen probleem voor de apk..
mag wel een v12 in liggen.. |
#4
|
||||
|
||||
Voor de verzekering maakt het daarentegen wel uit, als je een ongeluk krijgt dan kun je alles zelf gaan betalen.
Mocht je een origineel in dit model auto geleverd blok in gaan bouwen en daarnaast ook netjes delen als remmen etc aanpassen dan kost een omkeuring niet zoveel. Dan ben je ook gewoon netjes verzekerd. |
#5
|
||||
|
||||
klopt, maar de topicstarter wil graag weten of ie er mee door de apk komt..
|
#6
|
||||
|
||||
hee bdankt jongens ik weet wat ik moet weten! ik zal de auto aan passen en een type goedkeuring aanvragen. Bedankt he! Enig idee hoeveel het gaat kosten?
|
#7
|
||||
|
||||
tientje of 6
|
#8
|
||||
|
||||
Weet ik Hajee
|
#9
|
||||
|
||||
maar je hebt volledig gelijk hoor wat betreft verzekering...
|
#10
|
||||
|
||||
ja en die 6 tientjes kunnen me gestolen worden type goedkeuring krijgt ie dus zeker. Ik had gehoord dat jij rdw keurmeester bent Hajee, hoe kan ik me aanmelden voor een type goedkeuring?
|
#12
|
||||
|
||||
ik heb een 1100 cc daar wil ik graag een turbo diesel in bouwen
en er een gtd uitvoering van maken ... krijg ik hem dan ook als gtd op het kenteken ? derk
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Is mogelijk maar niet handig, motorsteun zit anders dan van een turbo diesel en het vemogensverschil is waarschijnlijk meer dan 40% dus betekent omkeuring en geluidstest (=kassa). Even er van uit gaande dat je een type 1 turbodiesel motor gaat gebruiken aangezien je met een type 2 dieselmotor geen type goedkeuring hebt voor een MK1 (=nog meer kassa). Fred |
#14
|
||||
|
||||
de motorsteun is geen probleem, oke als het meer dan 40% is word het idd een probleem , ja ik gebruik een type 1 turbodiesel... weet jij hoeveel pk en turbodiesel heeft ?
derk
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#15
|
||||
|
||||
70?
|
#16
|
||||
|
||||
1100 heeft toch 50 pk ? als ik daar 40% bij op tel kom ik op 70 pk ... dus dan zal het net gaan ... toch ?
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#17
|
||||
|
||||
moet zowieso wel gaan want een golf1 GTD is af fabriek geleverd dus als je het correcte blok erin hangt en de rest ook aanpast is er een typegoedkeuring voor.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#18
|
||||
|
||||
dus dan komt hij ook op het kenteken te staan als gtd ?
derk
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#19
|
||||
|
||||
40% vermogenswinst gaat alleen op als de nieuwe motor geen type goedkeur heeft voor de auto waarin hij ingebouwd gaat worden.
Als een motor met typegoedkeuring vervolgens meer als 40% vermogenstoename heeft dan moet je bij mijn weten wel wat meer tests ondergaan. Of hij als GTD op kenteken komt, als je echt alles aanpast dan kan dat wel verwacht ik. |
#20
|
||||
|
||||
oke .. ik denk dat ik wel genoeg weet ....
allemaal erg bedankt derk
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |