|
|||
|
|||
staande gehouden op de N34
Vanmorgen:
Ik rijd keuring in een rij achter een vrachtwagen en wat auto's als ik een motormuis in mijn spiegel zie naderen.. Niets aan het handje, alles voor elkaar en ik reed niet te hard. Tot mijn grote verbazing komt de beste man toch langs mijn auto (op het stukjes 4 baans bij erm) en verwijst mij te volgen. prima, ik volgen en het gebruikelijk babbeltje met de papiertjes gemaakt. Hij loopt rond de auto, kijkt naar banden, kijkt naar de lip voor (2cm bodemspeling ) en komt dan weer bij mijn bijrijders kant staan. Kun je eens wat gas geven? Ik doe dat braaf... Ja, je krijgt een bekeuring voor de lekke uitlaat.. wtf? net 2 weken geleden bij de garage geweest! daar was het niet eens een aandachtspunt.. Nu heeft de beste man een boete uitgeschreven van 180 (!!!!!!) euries, maar niets gemeten. Het lijkt me dat dit ten eerste meetbaar gemaakt moet worden niet? Wie gaat mij namlijk vertellen dat dit ding lek is?? Hij heeft vast geen 1e monteurs diploma op zak?! Wat zeggen jullie, bezwaar aantekenen en een meetrapport opvragen (die er dus niet is) zodra de bekende brief uit leeuwarden op de mat valt? Groet Jan Willem |
|
||||
|
||||
dus als "wij" allemaal ja zeggen...dan doe je het?
en als "wij" allemaal nee zeggen....dan doe je het niet?
|
||||
|
||||
Quote:
Komop Rene, laat hem zijn verhaal doen en naar ervaringen vragen. Frustratie uiten mag best. Misschien moet je het in een breder perspectief zien |
|
|||
|
|||
en jij bent de leukste thuis rené? mijn vraag komt er dus op neer of dit zinvol is natuurlijk, maar voor de bijdehandjes onder ons...
Is het zinvol om hier een bezwaar tegen in te dienen? |
|
||||
|
||||
René, stel je niet zo aan
|
||||
|
||||
ja is zeker het proberen waard.
het is aleen wel zo, dat ookal heb je bezwaar aangetekend, je toch die boete eerst moet betalen. je krijgt het dan gewoon later terug als je je gelijk krijgt. maar een lek moet je toch eerst vaststellen door de achterkant dicht te houden? anders kan het ook zijn dat hij gewoon sowieso teveel lawaai maakt omdat je bijvoorbeeld zonder middendemper of iets rijd. maar ook dan moet er een meting gedaan worden, en die meting moet aan heel veel eisen voldoen (afstand en hoogte van de meter enzo) dus ook daar kun je je meestal onderuit lullen.
|
||||
|
||||
Gelijk doen zou ik zeggen..!
|
|||
|
|||
de uitlaat is van voor naar achter origineel, er zit een originele dubbelpijpse achterdemper achter die lekker krijst als je boven de 4000 tpm komt.
Alsnog denk ik niet dat dit bover de 82 dB uit komt.. Ik wacht de boete af en zal uiteraard dan bezwaar indienen. Bedankt voor het snelle reageren. Mvg Jan Willem |
|
||||
|
||||
Ik heb een tijdje terug ook een boete van 150 euro gekregen, omdat ie niet over de gehele lengte gasdicht was.
Wat was nou het geval, het eindstukje aan de achterkant van m'n einddemper was een dag eerder eraf gevallen. Toen vond de beste meneer ook dat ie dus lek was. Dus, volgens mij kunnen ze het idd gewoon maken dat ze je uitlaat voor lek uitmaken. |
|
||||
|
||||
bla bla bla...
@ Jan Willem.... Het is toch heel simpel. Nee heb je....en Ja kan je krijgen....dus waarom nog vragen op een forum? Je hebt een hoge boete gekregen voor een lekke uitlaat. Je zegt zelf dat je uitlaat niet lek is en óók niet eens gecontroleerd is door meneer agent. Betalen moet je sowieso...het enige wat je kan doen is bezwaar aantekenen. Met een beetje geluk krijg je je geld terug. Als ik in jouw schoenen stond, was de keuze al gemaakt. En ook al hadden alle forummers getypt dat het niets zou helpen, dan nóg maakte ik bezwaar...
|
||||
|
||||
dat wou die nou weten :P
ik vind het ook belachelijk! meneer inspecteerd de boel niet, en zegt LEK! dus....... in bezwaar gaan. |
|
||||
|
||||
Quote:
Vanmorgen iets verkeerd gedaan bij het uit bed stappen. Mischien morgen de andere voet eens proberen
|
||||
|
||||
Waar is nou proces verbaal voor opgemaakt? Ging het niet om een lek in de uitlaat? Zo ja, hoe heeft de agent in kwestie dit kunnen zien? Je kunt een lek in de uitlaat alleen visueel vaststellen neem ik aan.. En dit alles staat toch los van de db's? Daar is toch ook geen verbaal voor opgemaakt?
|
||||
|
||||
Andere voet? Ik doe het meestal met beide...op deze manier:
http://www.youtube.com/watch?v=WCmh...feature=related
|
||||
|
||||
Quote:
En dat word gefilmd , sadisten zeker
|
|||
|
|||
haha stel grappenmakers
wel een heel aparte manier van uit bed komen trouwens ik krijg het idee dat ik dit niet verliezen kan.. |
|
||||
|
||||
Inderdaad. Zoals Joost zegt:
Ik heb een kennis bij de plaatselijk politie en die heeft me verteld dat als ze een Db meeting van je uitlaat willen maken dan moet dit op een bepaalde afstand / hoogte en dan mogen er in de directe omgeving ook nog niet eens "bijgeluiden" zijn. Ik zou direct een brief sturen, en het in eerste instantie niet gaan betalen. Want als je het geld betaald hebt, krijg het dan maar eens terug !!!!! Heb zelf ook wel eens bezwaar tegen een proces verbaal aangetekend, niks betaald en na 3 weken gewoon m'n gelijk gekregen. Succes in ieder geval Groeten, LRR
|
||||
|
||||
Ga anders voor de zekerheid even langs de garage. Als de uitlaat lekvrij is, rij dan naar het politiebureau waar de motoragent werkzaam is. Vertel daar jouw verhaal en dat je langs de garage bent geweest, maar dat er geen gebreken waren...
Misschien kunnen ze de boete nog intrekken. Scheelt een boel gedoe.
|
||||
|
||||
180? Bij de Jetta kwamen de vlammen aan alle kanten d'r uit... kostte me 75 euro.
|
||||
|
||||
Quote:
dB heeft niks te maken met dit geval. Hij heeft waarschijnlijk een proces verbaal gekregen voor het volgende feitnummer: N110a ... deze niet is voorzien van een over de gehele lengte gasdichte uitlaat. De vraag is dus.. Hóe heeft die agent dit geconstateerd? Door te luisteren? Lijkte me sterk.. Gelijk aanvechten dus.