|
|||
|
|||
Golf 3 2.0 blijft lopen... (contactslot?)
Beste Mensen,
Ik heb een vervelend probleem mijn met Golf 3 GTI 8v uit 1997. Als ik na een ritje (maakt niet uit hoe lang) de motor wil uitzetten, dan reageert het contactslot niet, ik kan gewoon de sleutel eruit halen en de motor blijft doorlopen ... Wel gaan er wat lampjes branden op het dashboard als je de sleutel eruit haalt, net alsof hij op het contact staat. Ook schokt de auto als je een poosje op constante snelheid rijd, heeft dit er ook mee te maken? Alle suggesties zijn welkom! |
|
|||
|
|||
Zow das een goeie vraag.
Zelf heb ik het vermoeden dat kontaktblokje achter op je kontaktslot gaar is.
|
|||
|
|||
dank voor je reactie, echter is het probleem nu weer spontaan opgelost ...
Ik hoop eigenlijk dat snel weer terugkomt voordat hij helemaal niet meer wil... Heb hem nou al wel 5 keer uit gezet, en blijft werken |
|
|||
|
|||
En nu is het probleem er weer. Ik krijg de auto niet van het contact en hij blijft lopen...
|
|
|||
|
|||
vervang het contactblokje maar,
dan ben je meteen daarvan af komt precies overeen met storingen vanuit het contactblok |
|
|||
|
|||
Ik heb het contactblokje vervangen, maar dat hiep niet. Toen ik aan het zoeken was heb ik relais 30 eruitgehaald, en nu zijn alle problemen verdwenen.
Weet iemand of dit relais nog een belangrijke functie heeft? De auto rijd prima |
|
|||
|
|||
Quote:
Relais 30 is de aansturing van de ECU (computer). Althans bij mijn Golf 3 GTI wel. Ik het probleem gehad dat mijn auto niet aan wilde slaan toen bleek dat dit relais stuk was. Het schakelde de ECU niet aan als ik hem op kontakt zette. Beetje raar dat als jij dat relais er dus uit hebt gehaald dat je auto dan wel gewoon loopt. Of het moet bij jou een andere functie hebben....