|
||||
|
||||
golf 2 1.3i met probleem wie weet wat?
we rijden zoals in de titel een mk2 1.3i
nu kwamen we vanaf automaxx erachter dat hij koelvloeistof miste.netjes aan gevuld. na 2 weken rijden weer aardig leeg. *oliepeil is netjes *tempratuur blijft ook netjes *ziet hem nergens lekken de auto heeft nu even een week stil gestaan en bij het los draaien van de dop sst hij nog zachtjes en weer half leeg. wie heeft een idee b.v.d marcel en joann |
|
||||
|
||||
hallo .
mischien bouwt hij druk op en gooit het eruit . off mischien toch lekage .aansluiting bakzijde gaan vaak scheuren . vrgr gooigolf |
|
||||
|
||||
lijkt mij een lekke koppakking.
volgens mij kan je bij de garage met een bepaalde dop voor op je koelvloeistofreservoir de lekage laten testen. dan zetten ze er druk op met een pomp of compressor en dan kunnen ze zien of en waar hij lekt. ik was daar 2 jaar terug bij mijn peugeotje 13 eurie voor kwijd, en je word er een stuk wijzer van.
|
|||
|
|||
Je kunt eens kijken of de grote O-ring die in dop van het reservoirs zit nog goed zit. hij kan het er daar doorheen uitgooien,
Ik neem aan dat je de radiator al aan alle kanten heb bekeken, en dat er geen vocht in het interieur (kachel radiator) verdwijnt. mvg db |
|
||||
|
||||
Quote:
kachel is afgesloten.die was een week of 2 geleden kapot gegaan.ik heb alle spullen gehaald voor de koppakking maar ik heb het echt nog nooit gedaan . is er iemand met ervaring en mss zou willen helpen |
|
||||
|
||||
voer eerst even een goeie diagnose uit voor je zomaar je koppakking gaat vervangen.
Rij even langs de dealer. Die hebben daar apparatuur voor. Zet eerst je koelsysteem onder druk, zie je niks uitwendig maar daalt de druk wel? Dan kan je nog je koelvloeistof zelf testen. De garage heeft hier ook speciaal metertje voor, Meet volgens mij CO waarde in de vloeistof... |