#1
|
||||
|
||||
K&N inlegfilter in TD.....nuttig??
De GTD heeft weer een beetje onderhoud nodig en krijgt volgende week een kleine beurt.
Nu moet het luchtfilter ook vervangen worden. En zag bij Ebay (waar anders) een K&N inlegfilter te koop staan. Heeft dat nou echt nut???? Ze zwammen over meer vermogen, zuiniger bla,bla,bla.... Of is het gewoon verkooppraat? Dus heeft het zin om 55 € stuk te slaan op het filter, of kan ik het gewoon bij het standaard filter houden?? Greetz!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#2
|
||||
|
||||
K&n filters hoef je toch nooit meer te vervangen alleen te reinigen in de zoveel tijd.?
|
#3
|
||||
|
||||
Ja, die garantie geven ze idd ook.1,6 miljoen km of 10 jaar....
Maar of dat ook waar is??? Het gaat er mij om of het nu echt nut heeft. Zou het anders zonde van de centen vinden....
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#4
|
|||
|
|||
we hebben het effect eens getest op een vermogenbank, 2 tot 4 pk meer in hoge toeren, maar een koppeldaling, dus voor een diesel is het denk ik niet aan te raden aangezien die het vooral van hun koppel moete hebben
|
#5
|
||||
|
||||
Aha...
Kijk daar kunnen we wat mee! Dan komt er gewoon weer een standaard filter voor terug!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#6
|
||||
|
||||
Die test is zo te horen met een benzinemotor gedaan.
Persoonlijk zou ik met een TD nog wel op willen wagen (hebben die een LMM, geloof het van niet of wel). Als die wel een LMM dan zou ik het niet doen. Het K&N filter moet je reinigen en daarna met olie inspuiten, als je teveel olie op je inlegmat spuit dan kleeft die uiteindelijk aan je LMM en die kun je dan na een tijd gaan vervangen. En hoeveel kost een normaal filter, 15 euro? Dan zou ik gewoon weer een normale nemen. |