Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-12-2008, 13:24
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default K&N inlegfilter in TD.....nuttig??

De GTD heeft weer een beetje onderhoud nodig en krijgt volgende week een kleine beurt.

Nu moet het luchtfilter ook vervangen worden. En zag bij Ebay (waar anders)
een K&N inlegfilter te koop staan.
Heeft dat nou echt nut????
Ze zwammen over meer vermogen, zuiniger bla,bla,bla....
Of is het gewoon verkooppraat?

Dus heeft het zin om 55 € stuk te slaan op het filter, of kan ik het gewoon bij het standaard filter houden??

Greetz!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2008, 13:50
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

K&n filters hoef je toch nooit meer te vervangen alleen te reinigen in de zoveel tijd.?
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2008, 14:00
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Ja, die garantie geven ze idd ook.1,6 miljoen km of 10 jaar....
Maar of dat ook waar is???
Het gaat er mij om of het nu echt nut heeft. Zou het anders zonde van de centen vinden....
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #4  
Old 22-12-2008, 19:11
Robino Robino is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 150
Default

we hebben het effect eens getest op een vermogenbank, 2 tot 4 pk meer in hoge toeren, maar een koppeldaling, dus voor een diesel is het denk ik niet aan te raden aangezien die het vooral van hun koppel moete hebben
Reply With Quote
  #5  
Old 22-12-2008, 20:14
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Aha...
Kijk daar kunnen we wat mee!
Dan komt er gewoon weer een standaard filter voor terug!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #6  
Old 22-12-2008, 20:59
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Die test is zo te horen met een benzinemotor gedaan.

Persoonlijk zou ik met een TD nog wel op willen wagen (hebben die een LMM, geloof het van niet of wel). Als die wel een LMM dan zou ik het niet doen. Het K&N filter moet je reinigen en daarna met olie inspuiten, als je teveel olie op je inlegmat spuit dan kleeft die uiteindelijk aan je LMM en die kun je dan na een tijd gaan vervangen.

En hoeveel kost een normaal filter, 15 euro? Dan zou ik gewoon weer een normale nemen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum