Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-07-2008, 18:42
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Unhappy motor valt uit bij 100 km/per uur

beste mede mk1 bezitters

ik reed net de snelweg op met me golf1 en toen ik 100 in zun 4 waarschijnlijk reed ging me motor stotteren. waarna hij daarna uitviel. het is een 1,5 automaat JB blok. na de anwb gebelt te hebben gingen ik en me pa hem nog maals proberen te starten. die lukte en we konden gelukkig verder rijden. in het begin stotterend na 200 meter liep hij weer gewoon goed. zou iemand hier toevallig weten wat het zou kunnen zijn. ik heb de search knop al geprobeert maar die werkt niet?

mvg sjoerd

Last edited by Bootje : 10-07-2008 at 19:10.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-07-2008, 19:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Vuil in branstoffilter
Reply With Quote
  #3  
Old 10-07-2008, 20:22
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Default

nee helaas is hem niet heb hem er tussen uit gehaald dacht ik zelf ook. het gebeurt als je gas gaat geven als hij in zijn 4de versnelling zit. dan gaat hij stotteren en valt hij uit
Reply With Quote
  #4  
Old 10-07-2008, 20:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Aanzuigleiding verstop/geknikt
Vuil in de tank
Als je in D rijd en optrekt stottert de motor dan?
Automaat is een 3 gang
Reply With Quote
  #5  
Old 11-07-2008, 08:10
dafour's Avatar
dafour dafour is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 142
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Aanzuigleiding verstop/geknikt
Vuil in de tank
Als je in D rijd en optrekt stottert de motor dan?
Automaat is een 3 gang

yep zal wel dit zijn,heb dit ook gehad.
__________________

'05 Honda Accord CL9 2.4 daily
'02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold
'80 Jetta 1 GLS sold
'83 Golf 1.6D -> sold
'96 Vento 1.9D -> sold
Reply With Quote
  #6  
Old 11-07-2008, 08:16
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Default

nee als ik optrek in drive is het niet. pas als ik rond de 100 km/pu kwam gaat hij stotteren en valt hij uit. maar bedankt ik ga toch even mijn leidingen controleren op knikken
Reply With Quote
  #7  
Old 11-07-2008, 09:27
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

je moet je tankleidingen even doorblazen met perslucht, waarschijnlijk zijn je leidingen gewoon verstopt (wel even de tankdop eraf!). Je blaast dat de rotzooi terug de tank in. ik adviseer je daarom onder je motorkap een benzinefiltertje extra te plaatsen daar waar de leidingen de motorruimte binnenkomen. dan kun je erna ook goed zien dat de rotzooi weer mee naar voren komt, en tevens is je carburateur beschermd tegen die rotzooi. Heb ik toen ook gedaan en sindsdien nooit meer last mee gehad.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-07-2008, 10:10
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Default

bedankt sjoes ik ga dit proberen. het is waarschijnlijk wel vuil. ik heb de auto nu 2 weken en hij heeft voormij 8 maanden stil gestaan. sinds ik de auto heb stottertie al rond de 100kmpu maar gister viel hij echt uit.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-07-2008, 10:20
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Bootje
bedankt sjoes ik ga dit proberen. het is waarschijnlijk wel vuil. ik heb de auto nu 2 weken en hij heeft voormij 8 maanden stil gestaan. sinds ik de auto heb stottertie al rond de 100kmpu maar gister viel hij echt uit.



Daar geef je zelf al het antwoord, tank van golf 1 is van staal, met te weinig benzine erin, roest vanbinnen wat in je benzine komt.
Dus vuil.
Alles reinigen is het enige dat helpt.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-07-2008, 10:54
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Daar geef je zelf al het antwoord, tank van golf 1 is van staal, met te weinig benzine erin, roest vanbinnen wat in je benzine komt.
Dus vuil.
Alles reinigen is het enige dat helpt.


Zo is dat. De beste optie is tank eronderuit en schoonmaken. Alle leidingen doorblazen en filters vervangen. Dat is echter nogal een werkje.
De 'luie' manier is de manier zoals ik het heb gedaan. Werkt op zich perfect
Reply With Quote
  #11  
Old 11-07-2008, 14:45
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Default

sjoes_85

ik heb 2 nieuwe filters aangesloten en oude bruine er uit gegooid. dit heeft wel een beetje geholpen ik kan nu 135 rijden daarna gaat hij weer stotteren. met uitval tot gevolg. maar ik ga volgende week op vakantie. dus ik ga daarna nog eens kijken of ik de tank schoon kan maken. jullie horen nog van mij. iniedergeval tot nu toe bedankt

ik heb me vandaag ook maar meteen aangemeld bij de anwb

Last edited by Bootje : 11-07-2008 at 14:50.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-07-2008, 17:45
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Hier ongeveer het zelfde probleem gehad, ook met een Jb Automaat. Is hoogstwaarschijnlijk vuil in de tank. Mijn oplossing was een filter helemaal in het begin van de lijn plaatsen.

Klap de achterbank naar voren en doe de "rubber"mat omhoog of haal deze eruit. Als het goed is zie je een zwarte deksel welke met 3 schroeven vast zit, maak deze los. Nu zie je een soort unit waar een stekker aan zit (benzinemeter) de vlotter zit hier aan en benzineleidingen. Koppel de stekker en de benzine leidingen los (wel ff afdoppen met een bout oid). In die unit zitten een aantal uitsparingen waar je een schroevendraaier tegen aan kan zetten, tik deze (linksom uiteraard) los en verwijder de unit. Je kan nu de aanzuigbuis zien zitten. Pak zo'n standaard benzinefiltertje (doorzichtig potje) en zaag het doormidden (alleen het plastic!!! dus niet het filter zelf). Je hebt nu aan een kant een mooi open filterje en aan de andere kant de mogelijkheid voor een slang. Bevestig nu het halve filter met een benzineslang aan de aanzuigbuis. Op deze manier kan je motor dus geen vuile benzine meer aanzuigen. Zelf een jaartje geleden gedaan en heb geen problemen meer gehad, het filter bij de motor blijft nu ook mooi schoon.

Van de voren wel even de leidingen doorblazen voor het geval dat daar ook nog vuil in zit.

Low Budget en gaat een stuk sneller dan de tank er onderweg halen en goed schoonmaken.

Last edited by MrMiljon : 11-07-2008 at 17:48.
Reply With Quote
  #13  
Old 11-07-2008, 17:46
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Een nieuw filter kan in luttele km's dicht slaan met vuil.
Dus dat is geen garantie dat je safe bent voor de komende km's.
Reply With Quote
  #14  
Old 11-07-2008, 18:51
Bootje Bootje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 246
Default

okej bedankt ik heb al heel veel tips gekregen hij loopt al beter als eerst. ik denk persoonlijk ook dat die "oma" die er voor mij in heeft gereden nooit harder als 100 heeft gereden. ik ga eerst voor de nood/low butget oplossing een filter aan het aanzuigstuk maken. hoop dat het daar mee opgelost is.
Reply With Quote
  #15  
Old 11-07-2008, 19:12
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by Bootje
okej bedankt ik heb al heel veel tips gekregen hij loopt al beter als eerst. ik denk persoonlijk ook dat die "oma" die er voor mij in heeft gereden nooit harder als 100 heeft gereden. ik ga eerst voor de nood/low butget oplossing een filter aan het aanzuigstuk maken. hoop dat het daar mee opgelost is.


Die auto's van de wat oudere dames, hebben vaak lang stil gestaan waardoor je viezigheid en wat roest in je tank krijgt als je dan wat vlotter gaat rijden of de tank bijna leeg rijd heb je kans dat de boel verstopt raakt en de brandstof toevoer afsluit of gedeeltelijk blokkeerd. Bij mij was het plotseling op de snelweg (wel goede snelheid trouwens). Slang bij het filter onder de motorkap losgetrokken en flink hard geblazen. Zo kon ik in iedergeval weer naar huis (heerlijk die simpele auto's)
Reply With Quote
  #16  
Old 11-07-2008, 21:14
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Die auto's van de wat oudere dames, hebben vaak lang stil gestaan waardoor je viezigheid en wat roest in je tank krijgt als je dan wat vlotter gaat rijden of de tank bijna leeg rijd heb je kans dat de boel verstopt raakt en de brandstof toevoer afsluit of gedeeltelijk blokkeerd. Bij mij was het plotseling op de snelweg (wel goede snelheid trouwens). Slang bij het filter onder de motorkap losgetrokken en flink hard geblazen. Zo kon ik in iedergeval weer naar huis (heerlijk die simpele auto's)


En zo is dat
Maarree bootje: had je de leidingen met perslucht doorgeblazen?
Goede tip trouwens van MrMiljon. Superhandig!
Reply With Quote
  #17  
Old 19-07-2008, 14:06
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 203
Default

Ook is ff gwn al je leidingen nakijken of ze niet verduurd zijn, want als je bv 70km/u rijdt heb je 7ml naft per seconde nodig en tegen 100 mss 9ml en als je leiding gescheurd is kan het zijn dat hij zonder problemen 7ml erdoor krijgt en dat hij bij 9ml gaat lekken.
(die ml zijn echt uit de lucht gegrepen is maar een vb)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum