#1
|
|||
|
|||
motor valt uit bij 100 km/per uur
beste mede mk1 bezitters
ik reed net de snelweg op met me golf1 en toen ik 100 in zun 4 waarschijnlijk reed ging me motor stotteren. waarna hij daarna uitviel. het is een 1,5 automaat JB blok. na de anwb gebelt te hebben gingen ik en me pa hem nog maals proberen te starten. die lukte en we konden gelukkig verder rijden. in het begin stotterend na 200 meter liep hij weer gewoon goed. zou iemand hier toevallig weten wat het zou kunnen zijn. ik heb de search knop al geprobeert maar die werkt niet? mvg sjoerd Last edited by Bootje : 10-07-2008 at 19:10. |
#2
|
|||
|
|||
Vuil in branstoffilter
|
#3
|
|||
|
|||
nee helaas is hem niet heb hem er tussen uit gehaald dacht ik zelf ook. het gebeurt als je gas gaat geven als hij in zijn 4de versnelling zit. dan gaat hij stotteren en valt hij uit
|
#4
|
|||
|
|||
Aanzuigleiding verstop/geknikt
Vuil in de tank Als je in D rijd en optrekt stottert de motor dan? Automaat is een 3 gang |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
yep zal wel dit zijn,heb dit ook gehad.
__________________
'05 Honda Accord CL9 2.4 daily '02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold '80 Jetta 1 GLS sold '83 Golf 1.6D -> sold '96 Vento 1.9D -> sold |
#6
|
|||
|
|||
nee als ik optrek in drive is het niet. pas als ik rond de 100 km/pu kwam gaat hij stotteren en valt hij uit. maar bedankt ik ga toch even mijn leidingen controleren op knikken
|
#7
|
|||
|
|||
je moet je tankleidingen even doorblazen met perslucht, waarschijnlijk zijn je leidingen gewoon verstopt (wel even de tankdop eraf!). Je blaast dat de rotzooi terug de tank in. ik adviseer je daarom onder je motorkap een benzinefiltertje extra te plaatsen daar waar de leidingen de motorruimte binnenkomen. dan kun je erna ook goed zien dat de rotzooi weer mee naar voren komt, en tevens is je carburateur beschermd tegen die rotzooi. Heb ik toen ook gedaan en sindsdien nooit meer last mee gehad.
|
#8
|
|||
|
|||
bedankt sjoes ik ga dit proberen. het is waarschijnlijk wel vuil. ik heb de auto nu 2 weken en hij heeft voormij 8 maanden stil gestaan. sinds ik de auto heb stottertie al rond de 100kmpu maar gister viel hij echt uit.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Daar geef je zelf al het antwoord, tank van golf 1 is van staal, met te weinig benzine erin, roest vanbinnen wat in je benzine komt. Dus vuil. Alles reinigen is het enige dat helpt. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Zo is dat. De beste optie is tank eronderuit en schoonmaken. Alle leidingen doorblazen en filters vervangen. Dat is echter nogal een werkje. De 'luie' manier is de manier zoals ik het heb gedaan. Werkt op zich perfect |
#11
|
|||
|
|||
sjoes_85
ik heb 2 nieuwe filters aangesloten en oude bruine er uit gegooid. dit heeft wel een beetje geholpen ik kan nu 135 rijden daarna gaat hij weer stotteren. met uitval tot gevolg. maar ik ga volgende week op vakantie. dus ik ga daarna nog eens kijken of ik de tank schoon kan maken. jullie horen nog van mij. iniedergeval tot nu toe bedankt ik heb me vandaag ook maar meteen aangemeld bij de anwb Last edited by Bootje : 11-07-2008 at 14:50. |
#12
|
|||
|
|||
Hier ongeveer het zelfde probleem gehad, ook met een Jb Automaat. Is hoogstwaarschijnlijk vuil in de tank. Mijn oplossing was een filter helemaal in het begin van de lijn plaatsen.
Klap de achterbank naar voren en doe de "rubber"mat omhoog of haal deze eruit. Als het goed is zie je een zwarte deksel welke met 3 schroeven vast zit, maak deze los. Nu zie je een soort unit waar een stekker aan zit (benzinemeter) de vlotter zit hier aan en benzineleidingen. Koppel de stekker en de benzine leidingen los (wel ff afdoppen met een bout oid). In die unit zitten een aantal uitsparingen waar je een schroevendraaier tegen aan kan zetten, tik deze (linksom uiteraard) los en verwijder de unit. Je kan nu de aanzuigbuis zien zitten. Pak zo'n standaard benzinefiltertje (doorzichtig potje) en zaag het doormidden (alleen het plastic!!! dus niet het filter zelf). Je hebt nu aan een kant een mooi open filterje en aan de andere kant de mogelijkheid voor een slang. Bevestig nu het halve filter met een benzineslang aan de aanzuigbuis. Op deze manier kan je motor dus geen vuile benzine meer aanzuigen. Zelf een jaartje geleden gedaan en heb geen problemen meer gehad, het filter bij de motor blijft nu ook mooi schoon. Van de voren wel even de leidingen doorblazen voor het geval dat daar ook nog vuil in zit. Low Budget en gaat een stuk sneller dan de tank er onderweg halen en goed schoonmaken. Last edited by MrMiljon : 11-07-2008 at 17:48. |
#13
|
||||
|
||||
Een nieuw filter kan in luttele km's dicht slaan met vuil.
Dus dat is geen garantie dat je safe bent voor de komende km's. |
#14
|
|||
|
|||
okej bedankt ik heb al heel veel tips gekregen hij loopt al beter als eerst. ik denk persoonlijk ook dat die "oma" die er voor mij in heeft gereden nooit harder als 100 heeft gereden. ik ga eerst voor de nood/low butget oplossing een filter aan het aanzuigstuk maken. hoop dat het daar mee opgelost is.
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Die auto's van de wat oudere dames, hebben vaak lang stil gestaan waardoor je viezigheid en wat roest in je tank krijgt als je dan wat vlotter gaat rijden of de tank bijna leeg rijd heb je kans dat de boel verstopt raakt en de brandstof toevoer afsluit of gedeeltelijk blokkeerd. Bij mij was het plotseling op de snelweg (wel goede snelheid trouwens). Slang bij het filter onder de motorkap losgetrokken en flink hard geblazen. Zo kon ik in iedergeval weer naar huis (heerlijk die simpele auto's) |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
En zo is dat Maarree bootje: had je de leidingen met perslucht doorgeblazen? Goede tip trouwens van MrMiljon. Superhandig! |
#17
|
||||
|
||||
Ook is ff gwn al je leidingen nakijken of ze niet verduurd zijn, want als je bv 70km/u rijdt heb je 7ml naft per seconde nodig en tegen 100 mss 9ml en als je leiding gescheurd is kan het zijn dat hij zonder problemen 7ml erdoor krijgt en dat hij bij 9ml gaat lekken.
(die ml zijn echt uit de lucht gegrepen is maar een vb) |