|
||||
|
||||
DMN
Vandaag ook maar eens aangemeld op het forum.
Sinds vorige week mijn eerste VW gekocht als dagelijks vervoer. Het is een Polo Fox coupe 40kW uit 88 geworden. De reden dat ik deze auto heb gekocht is het brandstofverbruik van mijn andere auto's, een e30 BMW 320i, e30 BMW 325i en een SAAB 900 T16 3drs coupe. Deze laatste was tot vorige week mijn dagelijks vervoer en de BMW's zijn vooral bedoeld voor het circuit. De Polo bevalt wel aardig, maar met de fietswieltjes die er nu onder zitten is het wel oppassen, zeker met nat weer. Daarom al een paar dagen op zoek naar een paar fatsoenlijke velgen+banden. (Zou 195/50-15 passen onder een niet verlaagde coupe?) Dit is geen foto van mijn auto, maar een exacte kopie. (m.u.v. de mistlichtjes die er bij mij nog in zitten) Verder heb ik al erg veel nuttige info van het forum kunnen halen en zo af en toe zal ik proberen ook iets nuttigs bij te dragen. gr, Mark |
|
||||
|
||||
zag je PB, denk dat het krap word met die velgen, van de andere kant. als het niet past gum je ze een keer op met de BMW...
welkom iig
|
||||
|
||||
195/50R15 zal wel schaven tegen de wielkasten vóór bij remmen: eerder /45 of platter nemen.
Fatsoenlijke velgen/banden zou ik (ook al is het een coupé en is er achter meer ruimte dan bij een steilheck ) liever een maatje (of 2 ) smaller houden: 185 of 175érs. Breder geeft vooral bij natweer glij-risico.
|
|
||||
|
||||
Ok, bedankt voor de info. 195 is dan dus wel iets te gek, zeker met een evt. verlaging in de toekomst. Ik zou ze inderdaad ook mooi op kunnen rijden op een van de BMW's en dan 175 erom leggen.
Zou een 175 ook nog een beetje passen op de 4,5J originele velg? |