#1
|
|||
|
|||
KJ-Golf z'n Fire & Ice GTI 16v PL
Ik heb deze auto al drie maanden in bezit en ben ook al een aardig tijdje actief op het forum, maar had nog geen topic lopen van deze auto.
Had al wel een paar (ondertussen verouderde) foto's in het Fire & Ice Spaarnwoude meeting topic staan, maar nu dus ook even in een eigen topic. Het gaat dus om een GTI 16v PL met de volgende originele opties: - Electrische ramen - Electrisch + verwarmde spiegels - ABS - CV - Leren bekleding (niet origineel Fire & Ice, maar wel origineel Golf 2) - Stuurbekrachting - Koplampverstelling - Schuifdakje - etc. ...en de volgende overige opties die er bij aanschaf al op zaten: - Verlaagd met schroefset - 15 inch verbreed staal 7,5J + 8,5J met nieuwe banden (185/45 en 195/45) - Xenon 8000k - Een-armige ruitenwisser (lig plat aan bijrijderskant) - Groep A uitlaatsysteem zonder kat. Zo zag hij er bij aanschaf uit: (heb helaas alleen deze foto's die destijds op Marktplaats stonden..) Vervolgens heb ik het volgende aan de auto veranderd: - GTI grill (rode rand) met dubbele koplampen en GTI 16v logo - Fire & Ice stickers op de c-stijl en Golf GTI logo (+ F&I logo ervoor) op achterkant van auto ontbraken en zitten er nu wel op - Zwarte GTI plaatjes in deurlijsten vervangen voor originele rode - Immitatie voorbumper vervangen voor nette, originele voorbumper - Heldere bumperknipperlichten vervangen voor donkere smoke-achtig - Lexus achtige smoke achterlichten vervangen voor originele GTI rood-zwart hellas - Verbreed staal opnieuw laten spuiten bij spuiterij (wit-zwart) en originele VW naafkapjes erop gedrukt ...en nu (foto's vandaag gemaakt) staat hij er zo bij: Qua uiterlijk ben ik aardig tevreden zo. Moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren, zoals: - Bijrijdersraam electrische raam mechanisme is stuk en moet vervangen worden - ABS-lampje brandt heel vaak en dat ligt waarschijnlijk aan een kapotte sensor of zo en moet dus ook nog even naar gekeken worden - Slangetje waar olie van de stuurbekrachting doorheen loopt lekt een beetje - Achterklep klemt soms een beetje en wilt dan niet goed open - Bij de achter-zijruit aan de bijrijderskant zit een lelijk roestplekje onder het raamrubber. Dit moet nog een keer weggewerkt worden. Last edited by KJ-Golf : 09-06-2010 at 22:31. |
#2
|
||||
|
||||
mega dik!!!!
wielen staan m ook buitengewoon goed |
#3
|
||||
|
||||
mooi ding!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
|||
|
|||
Mooie Golf 2 GTI,
Is dit een standaard 16v Fire&ice? of is het motorblok er later in gezet? een Fire&Ice 16v zie je namelijk niet zo vaak meer |
#5
|
||||
|
||||
leuk ding,maaruh een F&I met leer lijkt me ook niet origineel
al moet het roze/blauw/paarse ook maar net je smaak zijn edit;ja dat valt me net pas op....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#6
|
||||
|
||||
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Thnx voor je reactie, maar er staat toch tussen haakjes dat het inderdaad niet origineel Fire & Ice is, maar wel origineel Golf 2? Ik vind de Fire & Ice een hele mooie uitvoering, maar ben niet zo'n fan van het interieur, dus vandaar dat ik besloten heb het lederen interieur (dat dus wel origineel Golf 2 is, maar niet origineel Fire & Ice) te laten zitten. Quote:
Voor zover ik op de hoogte ben wel, maar er is helaas ooit een beetje gekloot met de gegevens waardoor hij niet meer als 16v op kenteken staat, maar als 1600. Het kan niet origineel een 1600 zijn, want een Fire & Ice is nooit met die motor geleverd. Maar ja, geef ik verder niet veel om. -- De rest ook bedankt voor de reacties! |
#8
|
|||
|
|||
Strakke kar ! Succes ermee!
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Maakt idd ook niet uit,maar heb zelf wél een orginele 16v Fire&Ice alleen dan in de 5 drs uitvoering en ze zijn écht schaars in de 16v vandaar dat ik het ff vroeg zit er ook geen sticker meer in de kofferbak dan waar je iets op terug kunt vinden qua type/kleurnummer etc...? Ach en als je er zelf niet veel om geeft maakt ook niet uit idd,maar zou wel mooi zijn als het een ''echte'' is Succes iig én véél plezier met deze Mk2 |
#10
|
|||
|
|||
Als hij niet origineel zou zijn, dan zou behalve het motorblok ook alle luxe opties (elec. ramen + spiegels, ABS, boordcomputer, km-teller die tot 260km loopt, koplampverstelling) ingebouwd moeten zijn, omdat deze opties eigenlijk nooit in een niet-GTI geleverd waren. Lijkt me een beetje veel werk.. Maar ja, alles is mogelijk natuurlijk.
Ramen zijn overigens ook getint, zoals standaard bij GTI. Kentekengrafering zit ook in de achterruit en alle zijruiten (voor en achter). Helaas is sticker in kofferbak niet meer leesbaar. Een originele Fire & Ice is het sowieso, die 1600cc is misschien een foutje geweest bij het invoeren in NL wat een aantal jaar geleden gebeurd is, dus ga er gewoon vanuit dat het een originele GTI 16v is. Maar ja... lekker boeiend. Last edited by KJ-Golf : 08-06-2010 at 19:19. |
#11
|
||||
|
||||
Maar als je 'm weer gaat verkopen is 1600cc misschien niet zo leuk op kenteken.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#12
|
|||
|
|||
maar zeg zelf.. kijk jij er naar? ik vindt het een pracht van een fire and ice.. heb er zelf ook een een 5 deurs(wel omgebouwd naar 16v) maar als je hem goed verzorgd! zie ik er geen problemen mee toch? een auto heb je om hem naar jou zin te maken!
mooi ding! alleen de velgen vindt ik persoonlijk minder het wit is TE |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Het is hoe je het bekijkt. Ik zag het in mijn geval als voordeel, omdat ik nog maar beginnend bestuurder ben en ik hem op deze manier dus op eigen naam kan verzekeren. @ Mu!s: tja dat van die velgen is smaak. Ik vind het zelf retevet staan. Sowieso hou ik wel van witte velgen onder een donkere auto. Last edited by KJ-Golf : 09-06-2010 at 22:30. |
#14
|
||||
|
||||
Staat er weer netjes bij zo!
Als je nog met de schakelstangen aan de gang wilt moet je maar even aan de bel trekken. En wat staat er nu op je kentekenpapieren? En voor de verzekering. Als bij beide 1600 staat met bijbehorend vermogen dan mag je wel uitkijken, als je een ongeluk krijgt kun je de rest van je leven betalen. Omkeuren zal je 75 euro kosten. |
#15
|
|||
|
|||
Super dik ding, alleen wel jammer van dat plaklood in de velgrand...
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Da's ook een punt...ben niet zo goed in wiskunde maar 40% vermogenwinst mag niet zomaar.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#17
|
||||
|
||||
Leuke auto dit, heb hem paar maandjes geleden wel op marktplaats zien staan.
Wat betreft die 1600 motor op kenteken, kijk er mee uit. Verzekeringen letten hier bij fikse ongelukken wel op!
__________________
'83 Jetta CL 1.5 aut. '98 Golf mk4 1.6sr |
#18
|
|||
|
|||
@ RubenD: ja, die schakelstangen moet idd binnenkort maar eens gebeuren, want begin me er ondertussen ook wel aan te ergeren..
@ Kazzo: ik heb een potje witte verf bij de velgen gekregen, dat bedoelt was om de randen bij te werken, mocht de bandenboer ze beschadigen met opleggen van de banden. Ik kan dat verf misschien ook wel gebruiken om dat lood wit mee te maken. Last edited by KJ-Golf : 21-06-2010 at 18:23. |
#19
|
||||
|
||||
je hoeft zelf het ongeluk niet te veroorzaken.. beetje jeugdige gedachtengoed wat hierboven staat
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |