Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 07-07-2008, 14:59
necropolis necropolis is offline
Forum regular

Default Veerschotels voor een extra verlaging

Wel beste vrienden, ik heb dus tussen ofwel m'n veren laten persen of verlaagde veerschotelkes wat zitten twijfelen.
Ik rij met een golf III tdi met een rondom -40mm verlaging op 15"
Achteraan vind ik 'm mooi hangen, vooraan wil ik 'm iets dieper , na wat opzoekingswerk uiteindelijk tot besef gekomen dat golfkes III vaak het mooist hangen met 60/40 , tja nu te laat want die -40 zit er al tijdje onder.
Dus ben ik beginnen denken wat ik zou doen...
Een kw, weitec, koni schroef is uit den boze, vind ik persoonlijk te duur in vergelijking met de waarde van de auto.
Dan heb je Vmaxx, en allerhande copie's (raceland, ta technix,..) goedkoper maar de kwaliteit ???? Dus daar pas ik ook maar voor en stel me tevreden met wat ik al heb.
Ook vooral omdat ik met deze golf nog max. een jaartje rondbol en dan toch plaats maak voor een golf IV tdi.
Ik zit nu dan toch met die -4cm Weitec veren dus zoek ik maar een oplossing voor enkel vooraan, ofwel de veren vooraan laten persen maar dan vervalt die GOCA wss ofwel veerschotelkes voor een -15mm extra
Uit het meeste wat ik er al over heb gelezen (veerschotels, federnteller) ben je best af met die van Bonrath, die verlagen wat ze opgeven, sommige andere merken (FK, JOM, ..) zouden van mindere kwaliteit zijn.

Dus als ik uiteindelijk door een setje Bonrath schotelkes de verlaging 55/40 kan verkrijgen ben ik best tevreden.
Bij wie kan ik dit bestellen, en wie heeft met zo'n schotelkes al ervaring ?
Reply With Quote
Old 07-07-2008, 23:11
caddyxxl caddyxxl is offline
Forum Newbee

hoi ik rij ik rij met mijn golf 1 cabrio al een jaar of 3/4 op v-maxx en de wegliging is prima. ik monteer ze al 3 jaar onder div modellen van vw ik heb al die jaren pas 3 veer poten terug gestuurd omdat de schockbreaker lek was.
en voor die €250,-dat ze tegenwoordig kosten kun je er geen buil aan vallen

M.v.G.J.van loon
Reply With Quote
Old 09-07-2008, 21:45
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus

Ik heb verlaagde veerschotels van supersport, de auto werd eigenlijk bijna niks verlaagd, ze zijn wel beter van kwaliteit als origineel, als die van jouw nog goed zijn zou ik dat niet doen, want het is echt mini mini minimaal.

Overigens ben ik ook zeer tevreden over v-maxx schroefset
Old 09-07-2008, 21:47
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus

Had ze trouwens besteld op MaxxTune in Duitsland duurde ongeveer 4 dagen voor dat ik ze binnen had en was allemaal netjes geregeld

Last edited by SpiderClass : 09-07-2008 at 21:57.
Reply With Quote
Old 10-07-2008, 06:56
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict

als je een set hebt gekocht dus met schokbrekers dan hebben die een kortere zuigerstang.
flex er een halve winding onderaan vanaf,je hebt dan geen speling in de veer.uiteindes ff rood spuiten of de kleur van de veer en klaar,goedkoop en je hebt geen probleen bij de keuring,die schoteltjes is meer verkooptalk,die verlaging is echt minimaal.
Reply With Quote
Old 13-07-2008, 12:47
necropolis necropolis is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Ik heb verlaagde veerschotels van supersport, de auto werd eigenlijk bijna niks verlaagd, ze zijn wel beter van kwaliteit als origineel, als die van jouw nog goed zijn zou ik dat niet doen, want het is echt mini mini minimaal.

Nuja wat is minimaal é ... Als ik er een cm mee win, ben ik al tevreden.
40/40 op een III is net alsof ie wat door z'n kont gezakt is, met dat centimetertje extra vooraan zou ie gelijk liggen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules