Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-07-2008, 18:55
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default Remsysteem Golf 1 Cabrio

Dag mensen,

Diegene die mijn project topic hebben gevolgd, hebben gezien dat ik mijn complete remmerij rondom heb vervangen. Nu heb ik zojuist alles ontlucht, maar hij remt nog steeds behoorlijk stroef.

Als ik met +/- 80 vol in de ankers ga, blokkeren er geen wielen en remt hij langzaam af.

Wat kan het nog zijn? Ik zat zelf aan de rembekrachtiger te denken, maar misschien zijn er meer suggesties? wil de auto zsm invoeren, dus dan moeten de remmen wel werken

Alvast bedankt voor de reactie's!
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #2  
Old 25-07-2008, 19:11
golf1tattoo's Avatar
golf1tattoo golf1tattoo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 212
Default

Nieuwe schijven en blokken moeten altijd ff "inlopen''.
Het remmen moet vanzelf beter gaan.
Als dat niet het geval is kan er misschien nog wat lucht in de remkrachtverdeler zitten.
Gewoon ff de leidingen daar iets losdraaien en ontluchten.
__________________
Fuck modern cars, I drive Oldskool!

Oud-eigenaren GEZOCHT
Reply With Quote
  #3  
Old 25-07-2008, 21:30
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Nou, heb net nog even een testronde gemaakt, maar moet met man en macht op me pedaal drukken, wil er iets van een stilstand komen, dus denk niet dat dat iets met inlopen te maken heeft, zou wel mooi zijn..

De hoofdremcilinder, kan het niet zijn, dat deze het niet goed meer doet,
Remdruk is er genoeg, daar kan het niet aan liggen, maar lijkt alsof de kracht die ik uit oefen, niet op de remmen terecht komt, zou dat aan de hoofdremcilinder kunnen liggen?
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #4  
Old 25-07-2008, 21:32
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Klopt helemaal wat golf1tattoo zegt, heb je de remvloeistof ook al vervangen?
Dit scheelt veel. even alles eruit halen nieuwe erin doen en ontluchten!

Maar je hebt nu wel schade aan je nieuwe remmen gedaan, je mhoort het rustig in te laten lopen, doordat je nu hard hebt geremt (onodig) trekt de lijmlaag waarmee het frictiemateriaal van de remblokken op het metaal zit gelijmt. Naar het oppervlakte, en krijg je dus last van fading. Je blokken worden dan heel erg hard!

Snap je het nog??
Reply With Quote
  #5  
Old 25-07-2008, 22:04
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Heb je tijdens het ontluchten het rempedaal tot de bodem ingetrapt? Dan heb je kans dat de hoofdremcillinder is overleden. Je trapt hem dan inwendig lek doordattie buiten z'n normale werkgebied komt.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 25-07-2008, 22:15
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Heb je tijdens het ontluchten het rempedaal tot de bodem ingetrapt? Dan heb je kans dat de hoofdremcillinder is overleden. Je trapt hem dan inwendig lek doordattie buiten z'n normale werkgebied komt.


Heb een anders systeem gebruikt, maar het broertje van me ex, heeft wel een paar keer het pedaal tot op de bodem ingestampt, toen de remmen er helemaal af waren.

misschien dat dat fataal is geweest... hoe kan ik dat het beste uitzoeken?
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #7  
Old 25-07-2008, 22:37
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Hoe je de HRC test weet ik eerlijk gezegd niet.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 25-07-2008, 22:57
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Als je de rem intrapt en je merkt dat je pedaal langzaam wegzakt, dan is de kans aardig groot dat je hoofdremcilinder stuk is.

Ik heb hetzelfde gehad: paar keer ontlucht, het systeem was dicht en steeds maar geen remdruk.
In de hoofdremcilinder zitten 2 rubber afdichtingen die de remvloeistof tegenhouden van terugstromen. Na verloop van tijd kan het zijn dat buiten het normale glijbereik' van die rubbers er roest in de hoofdremcilinder komt. Dit als gevolg van vocht in de remvloeistof.
Als je dan bij het ontluchten wel een keer de rem tot de bodem toe intrapt dan gaan die rubbers over het roest schrapen en gaan ze kapot.

In jouw geval is het een kwestie van uitsluiten: als je systeem ontlucht is en er zijn nergens lekken of vochtige plekken op je remsysteem dan blijft er 1 ding over... Heb je ook de remcylinders in de trommels zelf bekeken?

Last edited by Henk_Pigo : 25-07-2008 at 23:06.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-07-2008, 23:00
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 203
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Hoe je de HRC test weet ik eerlijk gezegd niet.



Ik denk dat je erdoor trapt dat hij dan olie gaat lekken aan de remklauwen en dit zal dan zeker wel opvallen
Reply With Quote
  #10  
Old 26-07-2008, 08:26
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Als je de rem intrapt en je merkt dat je pedaal langzaam wegzakt, dan is de kans aardig groot dat je hoofdremcilinder stuk is.

Ik heb hetzelfde gehad: paar keer ontlucht, het systeem was dicht en steeds maar geen remdruk.
In de hoofdremcilinder zitten 2 rubber afdichtingen die de remvloeistof tegenhouden van terugstromen. Na verloop van tijd kan het zijn dat buiten het normale glijbereik' van die rubbers er roest in de hoofdremcilinder komt. Dit als gevolg van vocht in de remvloeistof.
Als je dan bij het ontluchten wel een keer de rem tot de bodem toe intrapt dan gaan die rubbers over het roest schrapen en gaan ze kapot.

In jouw geval is het een kwestie van uitsluiten: als je systeem ontlucht is en er zijn nergens lekken of vochtige plekken op je remsysteem dan blijft er 1 ding over... Heb je ook de remcylinders in de trommels zelf bekeken?


Er is druk, en die valt niet weg..
Het systeem is ontlucht en het lekt nergens, anders zou die druk ook niet blijven, Hij remt gewoon ontzettend slecht
Remcylinders van de trommels.. Welke zijn dat? Die in de trommel zitten? want die zijn vervangen.

Kortom, heb gewoon remdruk die niet wegvalt, maar als ik erop trap, dan lijkt het alsof de remmen niet veel doen, dus kan ook niet veel hebben afgesleten aan de remschijven als ie niet super remt he...

Wat is er vervangen:
Trommelrem: Kompleet
Schijfrem: NIeuwe schijven en blokken en nieuwe ontluchtingsventielen

IK snap het iig niet meer.
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #11  
Old 26-07-2008, 09:02
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by sponzenbroekske
Ik denk dat je erdoor trapt dat hij dan olie gaat lekken aan de remklauwen en dit zal dan zeker wel opvallen


Dat je een kapotte HRC niet hieraan herkent weet ik wel.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #12  
Old 26-07-2008, 11:13
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Heb net nog even zitten te brainstormen.
Handrem werkt wel. Ontluchten gaat ook, dus er stroomt gewoon remvloeistof door de leidingen. Als de HRC kapot zou zijn, zou mijn rempedaal niet zo hard zijn, dus dat kunnen we eigenlijk ook uitsluiten.

Enigste wat ik nog kan bedenken is dus:
- De remklauwen voor zitten vast.
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #13  
Old 27-07-2008, 16:36
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Versleten zuigers in de remklauwen
Te herkennen aan de slijt plekken [dof metaal]
Ze moeten glimmend chroom zijn wil het soepel lopen
Reply With Quote
  #14  
Old 27-07-2008, 16:47
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Nas
Heb net nog even zitten te brainstormen.
Handrem werkt wel. Ontluchten gaat ook, dus er stroomt gewoon remvloeistof door de leidingen. Als de HRC kapot zou zijn, zou mijn rempedaal niet zo hard zijn, dus dat kunnen we eigenlijk ook uitsluiten.

Enigste wat ik nog kan bedenken is dus:
- De remklauwen voor zitten vast.


Aangezien aan de ene kant de remblokken verder versleten zijn dan aan de andere kant is er in iedergeval eentje minder gangbaar.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #15  
Old 27-07-2008, 20:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Met het verwisselen van de remklauw,liep er toen redelijk wat remvloeistof uit de slang??
Reply With Quote
  #16  
Old 27-07-2008, 21:30
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Nou, gisteren hebben we denk ik het probleem gevonden, de rembekrachtigingspomp op het blok, deed niet veel meer, heb gelukkig nog 2 blokjes in de garage liggen dus deze gaan we eraf schroeven en erop zetten, hopelijk is dan het probleem opgelost.

Hou jullie op de hoogte.
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #17  
Old 28-07-2008, 06:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Aha de vacuumpomp tis een diesel!!
Reply With Quote
  #18  
Old 28-07-2008, 17:18
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Yes.. zoals in mijn signature staat

Had ik misschien even erbij moeten vermelden, aangezien bij Cabrio iedereen van Benzine uitgaat
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
  #19  
Old 28-07-2008, 21:31
Nas's Avatar
Nas Nas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: May 2005
Posts: 489
Send a message via MSN to Nas
Default

Maar pomp is vervangen en hij remt perfect! heb al mijn eerste km's erop zitten.
Morgen eendagskenteken aanvragen en hopelijk volgende week dinsdag invoeren
__________________
- Mijn BBQ blog: https://www.nasqbbq.nl -
- YouTube: NasQ BBQ -
- Instagram: NasQ BBQ -
- Facebook: NasQ BBQ -
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum