#1
|
|||
|
|||
kan iemand mij helpen
geef je mening ik heb een 1,9 tdi en mijn kat is er onder vandaan en nu wil ik er ook een andere eind demper onderzetten dat ik meer geluid krijg er zijn mensen die zeggen dat je er niet aan moet beginnen in verband de turbo druk iemand ervaring mee laat het mij even weten alvast bedankt
|
#2
|
|||
|
|||
Nou met dat gedeelte turbo ben ik het niet eens. Als de turbo beter zijn flow/druk in de uitlaat kwijd kan gaat hij alleen maar efficienter draaien (geld ook voor de intreden).
En als je een sport demper wil kopen voor het geluid, dan zal ik zeggen zonde van je geld, want het gaat het resultaad die jij verwacht niet halen. je kan betere downpipes krijgen en dat zou ik je aanraden. alleen je einddemper vervangen is echt zonde van je geld! |
#3
|
|||
|
|||
kat is al er onder uit dus ik krijg dan een open systeem dan moet ik wel aan het geluid komen maar de vraag is of het kan zonder dat ik me turbo aan stront draai alvast bedankt met vriendelijke groet andy bakker
__________________
das auto |
#4
|
||||
|
||||
nu de discussie dan toch over KAT en flow gaat.
Is er al "minimale" verbetering in vermogen/rijgedrag als ik alleen de kat leeg laat halen en een egr klep laat plaatsen ? of MOET dit / KAN dit aleen in combinatie met chip. anders zou ik wel alvast egr en kat willen doen en later een keer een chip laten maken.
__________________
Superdub Sleutelhanger en Stickerpakket kopen ? PM -------------- 1986 Golf Callaway Turbo GTI BBS 1991 Golf Cabriolet Sportline. -------------- |
#5
|
|||
|
|||
ik ben is even aan het zoeken geweest en volgens mij kan het geen kwaad.
ik hoef geen einddemper tekopen die heb ik al liggen. maar je kan een heel systeem kopen van super sprint en die is ook helemaal open even wat winkels gebeld dus volgens mij kan het geen kwaad dus van het weekend mooi even dempertje er onder maken dan is die helemaal open ben benieuwd.
__________________
das auto |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb zelf eerst mijn kat leeggeslagen en sinds kort een kat vervanger.
Je krijgt niet meer merkbaar vermogen maar de auto rookt wel minder en de turbo pakt sneller op, is dus sneller op toeren. Nadelen heeft dit niet, alleen maar voordelen, want de kat wil ook wel eens dichtslibben met alle gevolgen van dien. Bij de keurig is dit ook geen enkel probleem. EGR heb ik verwijderd en de openingen dicht gemaakt. Kat en EGR meestal beiden tegelijk doen. Dichte egr voorkomt teervorming in je inlaattraject, dit kan na verloop van tijd vermogensverlies opleveren ivm een minder grote inlaatopenen door teeraanslag. Ik heb dit zelf ervaren. Na een tijdje met dichte EGR is al het teer weg (verbrand) en is mijn inlaattraject schoon. Door deze 2 acties blijft je auto schoon en ademt beter (alleen schone lucht) en gaat makkelijk door de keuring, wat wil je nog meer. O ja, hierna chippen! Last edited by humaxima : 13-08-2008 at 10:59. |