#1
|
||||
|
||||
Samurai: Project Cabrio.
Tijdje geleden mijn project cabriolet top omgeruild voor een golf 2 GTD. Dit had ik toen gedaan vanwege de vele kilometers die ik maakte, maar imiddels maak ik die km's niet meer. Ik hou de GTD wel gewoon (gaat mijn vrouwtje mee rijden) Dus ik zocht eigenlijk weer een leuk benzine auto'tje om naar mijn bijrijdpaard te gaan. En aangezien ik toch wel een hoop plezier (net zoveel als ellende) had meegemaakt met een golf 1 cabrio. Ben ik weer voor een Golf 1 Cabriolet gegaan. Na veel mailen en zoeken op het internet, een tijdje geleden eentje opgehaald. Deze was het meeste compleet en een gunstige prijs. En de kap was helemaal netjes!
Het wordt mijn Daily drive, en ga hem ondertussen semi restaureren. Zo kocht ik hem: Toen de bbsjes op de GTD gezet: De bbs velgen verkocht, en ats classic wielen gekocht voor de einzer. Eigenlijk wou ik er een quartetset/clipperset op monteren, maar ik ben een echte oldskool fannaat. Dus ben gegaan voor stalen chrome europesche bumpers Het bbs spoilerpakket is eraf inmiddels en de bumpers zijn al gemonteerd. Moeten alleen nog hoekkapjes, en stootlijsten op! Nu nog wat las en spuitwerk verichten. Hier een spypic van de stalen bumpers (vandaag gemonteerd): Het is allemaal low budget jammer genoeg, maar het gaat echt een nette einzer worden. Plannen: Las en spuitwerk doen (ongewenste gaten etc, achterklep cleanen) Schroefset, en andere banden. 1.5 cm spoorverbreders achter (heb ik al liggen van FK) A stijl spoilers, en originele "halve maantjes" op de achterschermen. Corrado ahterbank pas maken (voorstoelen zitten er al in) Diverse details. Intressant genoeg om te volgen? |
#2
|
||||
|
||||
Die BBSen vond ik wel vet staan, maar het is een knappe 1 cabbie...
__________________
Dodge RAM 1500 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben hellaas voor de meerderheid hier geen "fan" van bbs wielen, alleen de bbs E30 vindt ik mooi Als het goed is kan ik einde van de week hoekkapjes ophalen voor de bumpers! Ik hoop dat ik zeer binnenkort de voorschermen kan gaan doen (gaatjes dichtlassen en opnieuw spuiten) De EX motor, erg fijn blok moet ik eerlijk toegeven. Hier net even afgespoten bij de wasstraat. Moet de lak nog even oppoetsen. Ben er druk mee bezig :!: Last edited by Samurai : 12-02-2008 at 00:24. |
#4
|
||||
|
||||
Leuke cabrio!
Keep up the good work!
__________________
Edition One |
#5
|
||||
|
||||
Kan je misschien wat foto's posten hoe je vacuum op de carb aangesloten zit. Bij mij is alles gewoon afgedopt.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Een setje ''plattere'' banden zou al veel doen |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Er komen nog banden in de maat 165-55-13 op. Ik denk dat ik voor een vaste verlaging, die goedkope schroefssets vertrouw ik eigenlijk niet zo. |
#8
|
||||
|
||||
Supersport is toch ook niet duur, en hier zijn heel veel positieve reacties op. Je hebt meer aan een schroefset dan een vast set denk ik.
|
#9
|
||||
|
||||
Vandaag nieuwe banden besteld: 165-55-13 nankangs.
Alsiemand nog 2 goede verlagingsveren, voor de voorkant heeft liggen. stuur dan een pm. Ik heb achter van die verstelbare schokbrekers (geen schoefsset) iemand enig idee hoe je die afsteld? Verder hoop ik heel binnenkort de hoekkapjes te kunnen ophalen! |
#10
|
|||
|
|||
bij weitec gaat het verstellen door de ring waar je schotel opligt te verstellen naar boven of onder.
als het goed is zitten er inkeppingen in de poot. ik neem aan dat dat op die manier bij veel setjes is gemaakt ik hoop je een beetje geholpen te hebben succes!! |
#11
|
||||
|
||||
Dat verstellen is toch ook in combinatie met veren of niet? Ik heb zelf ook weitec maar ik heb bij het verstellen ook andere veren genomen.
|
#12
|
|||
|
|||
hij heb het over zijn dempers
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Er zitten groeven in de schokbrekers zelf, daar valt de schotel in. Hij staat nu op de hoogste stand, en ik vindt dat niet kunnen natuurlijk |
#14
|
|||
|
|||
volgens mij heb je dan geen andere veren nodig en kan je het zo verstellen
heb ik bij mijn oude polo ook gedaan je kan wel andere veren erop doen waardoor de auto stugger wordt maar echt nodig is het volgens mij niet |
#15
|
||||
|
||||
De banden komen ergens volgende week binnen.
En hopelijk snel goede verlaging! En zaterdagochtend wordt mijn "oude" vertrouwde GTD opgehaald. Is wel jammer dat hij weg moet, maarja kan niet anders :-( Last edited by Samurai : 30-01-2008 at 21:40. |
#16
|
||||
|
||||
wielen vindt ik onder een cabrio niet echt passen of het komt omdat hij nog zo hoog op zijn poten staat en van die ballonetjes als banden heeft.. verder leuke auto ... ga zo door.
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Hij is nog under constrution he! "platte" bandjes en goede verlaging komen eraan. Ik had met iemand afgesproken hoekkapjes op te halen. Maar die gene laat niks meer van zich horen. Niet erg beleefd, hij zit ook op dit forum dacht ik! Iemand foto's en ervaringen met een koni schroefset? |
#18
|
||||
|
||||
De banden zijn binnen, straks foto's ervan!
|
#19
|
||||
|
||||
De banden zijn binnen!
Zaterdag ga ik kijken naar een koni schroefset. Denk dat het wel een hele verbetering gaat worden, het scheel qua omtrek wel bijna 10cm,zijn mooie bandn met een platte wang! Hoekkpajes voor de bumpers komen er ook aan! |
#20
|
||||
|
||||
Vandaag zijn de banden gemonteerd, 1 velg moet ik maandag ophalen.
Ze kregen er geen lucht in, dus dat wordt gedaan met een luchtkanon op maandag. Net ook een schroefsset opgehaald van koni, en gelijk gemonteerd! Morgen komen er foto's van! Rijdt lekker stug, en erg laag. Kom hier de kruidenlaan bijna niet uit De cabrio ziet er erg goed uit zo, doet erg veel: een goede verlaging en mooie banden! |