Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-11-2007, 17:07
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default Ombouw van 1100 naar 1800 8v

Zoals ik begrepen heb moet er bij een 1100 cc mk1 een motorsteun worden aangepast om een 1800 gti 8v motor uit een golf 2 te kunnen plaatsen.

Is er iemand die hiervan afbeeldingen heeft, of weet welke steun waarheen verplaatst moet worden? Dan kan ik dit alvast lassen voordat de motor klaar is...

Bedankt!

Last edited by arcomk1 : 19-02-2008 at 14:35.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-11-2007, 17:56
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

Dit zal m moeten zijn.
zijn al meer topics over geweest moet dus verder voldoende info te vinden zijn
succes mvg Auke


Reply With Quote
  #3  
Old 20-11-2007, 20:19
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by Auke
Dit zal m moeten zijn.
zijn al meer topics over geweest moet dus verder voldoende info te vinden zijn
succes mvg Auke





Oke bedankt, heb inderdaad diverse topics gezien maar kon nergens echt een goede foto vinden. Dit is duidelijk, hiermee kan ik vooruit!
Reply With Quote
  #4  
Old 20-11-2007, 20:42
Auke's Avatar
Auke Auke is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 573
Default

mooi, vooruit dan maar
Reply With Quote
  #5  
Old 20-11-2007, 21:34
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Kleine tip:
De 1100 steun netjes los slijpen en boren,daarna een halve
slag draaien en op de plaats van de 1600 weer vastlassen.
De steunen zijn nml gelijk
Gr Jan.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-11-2007, 13:40
FunkyF's Avatar
FunkyF FunkyF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 308
Default

handige tip!

in hoeverre zit er verschil in de ombouw naar een 16v ipv 8v? (noob-question)

hiermee bedoel ik: ik wil ook van 1100 naar 1800 gti, waar zit hem bij de ombouw dan het verschil tussen ombouw naar 1800 8v en 16v?

en welke motortype kun je hier het beste voor gebruiken?(code)

thanks!
Reply With Quote
  #7  
Old 21-11-2007, 15:08
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Qua ombouw zit daar geen verschil in...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #8  
Old 21-11-2007, 15:25
FunkyF's Avatar
FunkyF FunkyF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 308
Default

@ berserker:

heb jij daar verstand van / al vaker gedaan?

ik woon namelijk in Sittard en kan wellicht een beetje hulp gebruiken.

maar een 8v en 16v zijn van buiten (oftewel qua inbouw) exact hetzelfde?

en welke motortype kun je hier het beste voor gebruiken?(code)

bedankt!
Reply With Quote
  #9  
Old 21-11-2007, 15:36
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Heb t zelf nooit gedaan, maar hebben volgens mij dezelfde ophangpunten, motorcodes zijn PL en KR, alleen kijken voor t inlaat/uitlaatspruitstuk van een scirocco..

Gewoon eraan beginnen het is vaak genoeg gedaan, en niet echt moeilijk, voor vragen kun je hier op het forum terecht, als je een topic opent ofzo...

aar gebruik de zoekfunctie eens zijn wel topics over te vinden...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 21-11-2007 at 15:40.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-11-2007, 16:01
FunkyF's Avatar
FunkyF FunkyF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 308
Default

het is idd al vaker gedaan, maar ook zeker door mensen met meer verstand van zaken....ik ben niet vies van een verlaging, uitlaatje lassen, audio inbouw etc maar dit wordt voor mij ook redelijk ingrijpend.

maar goed, is het niet het beste om gewoon een scirocco II GTX 16v (of een GTI) te kopen (mits je die vind, zijn wat zeldzamer als een golf 2 gti lijkt me)

want van die zou je alle moeten kunnen omzetten toch? remmerij, achteras, tank, brandstofpomp, assen etc...dan moet ik alleen de motorsteun omlassen.

klopt dit?
Reply With Quote
  #11  
Old 21-11-2007, 16:03
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Klopt. Een scirocco 16v is het makkelijkst.

Succes met het vinden van 1.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-11-2007, 16:12
FunkyF's Avatar
FunkyF FunkyF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 308
Default

haha dat klinkt hoopgevend!

maja ik woon net over de grens in duitsland, daar rijden er gelukkig wat meer rond.


maar of je nu ombouwt naar 8v of 16v of wat dan ook, een scirocco is alles gewoon 1 op 1 overzetten?

want ik ken nog iemand die een geschorste scirocco heeft staan met 1800 motor met 95 pk, das op zich ook al leuk om te oefenen, van 50 naar 95 pk.
of is die versie weer niet zo om te bouwen?


en dan de laatste vraag: wat is nog meer eenvoudige en relatief goedkope ombouw voor een beetje meer vermogen (startend met een 1100)? (motorsteun moet dan sowieso aangepast)

want iedereen verkoopt zijn 1600 gti-tjes en gewone 1800 voor ombouw naar meer, wellicht moet ik eerst een zoiets ombouwen.
Reply With Quote
  #13  
Old 21-11-2007, 16:23
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Van een scirocco naar een golf 1 kun je alles zo overzetten.

Van andere types eigenlijk ook wel. Wat dat betreft is vw net lego. Het past allemaal wel op elkaar.

Het enigste wat jij moet doen is die steun omlassen. En dan kun je elke type motor er in plaatsen. Behalve een 1300 want die heeft dezelfde steun als een 1100.
Reply With Quote
  #14  
Old 21-11-2007, 19:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Kabelboom niet vergeten
Als je een golf hebt van na aug.83 heb je al de goede zekeringkast [of cabrio]
Anders even knutselen
Reply With Quote
  #15  
Old 21-11-2007, 19:08
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

wat dat betreft wel handig om een complete auto te hebben, daar zit zo ongeveer alles in
Reply With Quote
  #16  
Old 21-11-2007, 19:38
FunkyF's Avatar
FunkyF FunkyF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 308
Default

huh, dus ik moet voor de ombouw in een auto van 1981, een auto hebben met een kabelboom van na 1983?
Reply With Quote
  #17  
Old 21-11-2007, 20:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Een 16v KR heeft de zekeringkast van een 83er golf1 [na aug.]
En is plug en play
Anders moet je de stekkers van de zekeringkast aanpassen
Die van jou heeft een zekeringkast met porseleine zekeringen[staafjes]
Reply With Quote
  #18  
Old 27-11-2007, 17:05
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Even een update, gisterenavond heb ik de donorgolf opgehaald, het is na wat werkplaatshandboeken nu ook duidelijk welke motor:

PF blok met digifant, 107pk 1781cc (althans 99% zeker .)

Aanstaande zondag gaan we de golf uit elkaar trekken, dus dan maak ik wel wat fotootjes enzo.
Reply With Quote
  #19  
Old 29-11-2007, 17:21
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 145
Default

Ik ga er vanuit dat je dus voor de golf2 8v gti bent gegaan.. mooie goedkope keuze! Ik geloof dat je de remmerij ook wel kunt omzetten (wel handig als je van 50-110 pk gaat)
Ik ben zelf uit eindhoven en ben al een tijd bezig met een mk1 16v die op throttlebodies en megasquirt gaat lopen.
Ik heb eventueel nog een scirocco GTX (16v) uitlaatsysteem in goede staat in de aanbieding...
__________________
Einzer eingezatst!!
Reply With Quote
  #20  
Old 29-11-2007, 19:13
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Is idd een gti 8v uit een golf 2... Heb een spaghetti spruitstuk van een 8v liggen van Supersprint, die eventueel wat aangepast gaat worden. De rest van de uitlaatlijn bouwen we zelf op uit rvs...

Zal komende week wel piccies maken


ps. remmerij, bak, kabelboom, brandstofpomp enz gaat allemaal mee over
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum