#1
|
|||
|
|||
Ombouw van 1100 naar 1800 8v
Zoals ik begrepen heb moet er bij een 1100 cc mk1 een motorsteun worden aangepast om een 1800 gti 8v motor uit een golf 2 te kunnen plaatsen.
Is er iemand die hiervan afbeeldingen heeft, of weet welke steun waarheen verplaatst moet worden? Dan kan ik dit alvast lassen voordat de motor klaar is... Bedankt! Last edited by arcomk1 : 19-02-2008 at 14:35. |
#2
|
||||
|
||||
Dit zal m moeten zijn.
zijn al meer topics over geweest moet dus verder voldoende info te vinden zijn succes mvg Auke |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Oke bedankt, heb inderdaad diverse topics gezien maar kon nergens echt een goede foto vinden. Dit is duidelijk, hiermee kan ik vooruit! |
#4
|
||||
|
||||
mooi, vooruit dan maar
|
#5
|
||||
|
||||
Kleine tip:
De 1100 steun netjes los slijpen en boren,daarna een halve slag draaien en op de plaats van de 1600 weer vastlassen. De steunen zijn nml gelijk Gr Jan. |
#6
|
||||
|
||||
handige tip!
in hoeverre zit er verschil in de ombouw naar een 16v ipv 8v? (noob-question) hiermee bedoel ik: ik wil ook van 1100 naar 1800 gti, waar zit hem bij de ombouw dan het verschil tussen ombouw naar 1800 8v en 16v? en welke motortype kun je hier het beste voor gebruiken?(code) thanks! |
#7
|
||||
|
||||
Qua ombouw zit daar geen verschil in...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
@ berserker:
heb jij daar verstand van / al vaker gedaan? ik woon namelijk in Sittard en kan wellicht een beetje hulp gebruiken. maar een 8v en 16v zijn van buiten (oftewel qua inbouw) exact hetzelfde? en welke motortype kun je hier het beste voor gebruiken?(code) bedankt! |
#9
|
||||
|
||||
Heb t zelf nooit gedaan, maar hebben volgens mij dezelfde ophangpunten, motorcodes zijn PL en KR, alleen kijken voor t inlaat/uitlaatspruitstuk van een scirocco..
Gewoon eraan beginnen het is vaak genoeg gedaan, en niet echt moeilijk, voor vragen kun je hier op het forum terecht, als je een topic opent ofzo... aar gebruik de zoekfunctie eens zijn wel topics over te vinden...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
Last edited by Berserker : 21-11-2007 at 15:40. |
#10
|
||||
|
||||
het is idd al vaker gedaan, maar ook zeker door mensen met meer verstand van zaken....ik ben niet vies van een verlaging, uitlaatje lassen, audio inbouw etc maar dit wordt voor mij ook redelijk ingrijpend.
maar goed, is het niet het beste om gewoon een scirocco II GTX 16v (of een GTI) te kopen (mits je die vind, zijn wat zeldzamer als een golf 2 gti lijkt me) want van die zou je alle moeten kunnen omzetten toch? remmerij, achteras, tank, brandstofpomp, assen etc...dan moet ik alleen de motorsteun omlassen. klopt dit? |
#11
|
|||
|
|||
Klopt. Een scirocco 16v is het makkelijkst.
Succes met het vinden van 1.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#12
|
||||
|
||||
haha dat klinkt hoopgevend!
maja ik woon net over de grens in duitsland, daar rijden er gelukkig wat meer rond. maar of je nu ombouwt naar 8v of 16v of wat dan ook, een scirocco is alles gewoon 1 op 1 overzetten? want ik ken nog iemand die een geschorste scirocco heeft staan met 1800 motor met 95 pk, das op zich ook al leuk om te oefenen, van 50 naar 95 pk. of is die versie weer niet zo om te bouwen? en dan de laatste vraag: wat is nog meer eenvoudige en relatief goedkope ombouw voor een beetje meer vermogen (startend met een 1100)? (motorsteun moet dan sowieso aangepast) want iedereen verkoopt zijn 1600 gti-tjes en gewone 1800 voor ombouw naar meer, wellicht moet ik eerst een zoiets ombouwen. |
#13
|
|||
|
|||
Van een scirocco naar een golf 1 kun je alles zo overzetten.
Van andere types eigenlijk ook wel. Wat dat betreft is vw net lego. Het past allemaal wel op elkaar. Het enigste wat jij moet doen is die steun omlassen. En dan kun je elke type motor er in plaatsen. Behalve een 1300 want die heeft dezelfde steun als een 1100.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#14
|
|||
|
|||
Kabelboom niet vergeten
Als je een golf hebt van na aug.83 heb je al de goede zekeringkast [of cabrio] Anders even knutselen |
#15
|
|||
|
|||
wat dat betreft wel handig om een complete auto te hebben, daar zit zo ongeveer alles in
|
#16
|
||||
|
||||
huh, dus ik moet voor de ombouw in een auto van 1981, een auto hebben met een kabelboom van na 1983?
|
#17
|
|||
|
|||
Een 16v KR heeft de zekeringkast van een 83er golf1 [na aug.]
En is plug en play Anders moet je de stekkers van de zekeringkast aanpassen Die van jou heeft een zekeringkast met porseleine zekeringen[staafjes] |
#18
|
|||
|
|||
Even een update, gisterenavond heb ik de donorgolf opgehaald, het is na wat werkplaatshandboeken nu ook duidelijk welke motor:
PF blok met digifant, 107pk 1781cc (althans 99% zeker .) Aanstaande zondag gaan we de golf uit elkaar trekken, dus dan maak ik wel wat fotootjes enzo. |
#19
|
||||
|
||||
Ik ga er vanuit dat je dus voor de golf2 8v gti bent gegaan.. mooie goedkope keuze! Ik geloof dat je de remmerij ook wel kunt omzetten (wel handig als je van 50-110 pk gaat)
Ik ben zelf uit eindhoven en ben al een tijd bezig met een mk1 16v die op throttlebodies en megasquirt gaat lopen. Ik heb eventueel nog een scirocco GTX (16v) uitlaatsysteem in goede staat in de aanbieding...
__________________
Einzer eingezatst!! |
#20
|
|||
|
|||
Is idd een gti 8v uit een golf 2... Heb een spaghetti spruitstuk van een 8v liggen van Supersprint, die eventueel wat aangepast gaat worden. De rest van de uitlaatlijn bouwen we zelf op uit rvs...
Zal komende week wel piccies maken ps. remmerij, bak, kabelboom, brandstofpomp enz gaat allemaal mee over |