|
|||
|
|||
Zwaar sturen Mk21.3i en vuile tank
Wonderbaarlijk genoeg is de auto van mijn moeder weer voor een jaar goedgekeurd en dat met een lekke uitlaat. Maarja aangezien ze er nu toch weer mee door kan rijden ga ik de auto even een beurtje geven want dat is ook al wel weer 2 jaar geleden.
Waar het eigenlijk om gaat is het zware sturen wat haar auto doet. Zeer snel terugdraaien na een bocht en hangen aan het stuur bij inparkeren. Is het normaal dat een type2 zo waar stuurt of kan er meer aan de hand zijn?. Auto staat op el cheapo bandjes van 155 breed met genoeg druk dus daar zal het niet aan liggen. Iemand een idee? Verders vermoed ik dat de tank van de auto behoorlijk ranzig is aangezien bij hobbelige wegen of weinig benzine in de tank deze behoorlijk begint te schudden en soms uitvalt. Ik heb geen zin om de tank er onderweg te halen dus kan ik, net als bij mijn eigen mk1, simpelweg een filtertje aan de aanzuigbuis in de tank hangen of kan dit bij deze auto niet ivm bereikbaarheid oid? Het betreft een Golfmk2 1.3i NZ uit 1990 met inmiddels alweer 320000 op de klok en dat zonder ernstige roest (op een spatbord na). Bij voorbaat dank, Coen |
|
||||
|
||||
denk dat het sturen met uitlijning te maken heeft.
over de tank, geen flauw idee
|
|||
|
|||
Er zit onder de auto [bij de brandstofpomp]een filter
Die kan je vervangen |