Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2009, 13:28
dj-randy's Avatar
dj-randy dj-randy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 57
Default luchtmassa meter

hey allemaal,

Ik ben van het weekend weer aan mijn golfie begonnen en nu zit ik met een probleem.
Ik wil mijn standaard inlaat vervangen voor een chromen aanzuigbuis met een powerfilter, en nu komt het leuke, ik vroeg me af hoe jullie dat gedaan hebben omdat zodra ik zonder luchtmassa meter probeer te starten hij het (DUHHH) niet doet.
Kunnen jullie vertellen hoe jullie dit gedaaan hebben ?!

THNXS
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH)
VW Polo 86C 1.3 -> Daily
Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2009, 14:04
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

De luchtmassa meter monteren op de buis en de luchtfilter dmv een montage plaat op de luchtmassameter.

Dus je vervangt eigenlijk alleen de rubberbuis door de alu buis. De luchtfilterbak vervang je door de kelk. De lmm blijft dus op zn plaats.

Dacht ik...
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2009, 14:05
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat gaat gewoon niet, de LMM heb je nodig. Je MMS moet weten hoeveel lucht er in de verbrandingskamers komt om zo de juiste hoeveelheid brandstof in te kunnen spuiten.

Is het een setje speciaal voor je auto (welke motor, die 1.3?)? Dan zou je toch gewoon die LMM moeten kunnen monteren.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2009, 14:43
dj-randy's Avatar
dj-randy dj-randy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 57
Default

ja het is een 1.3 maar het is gewoon een universeel setje, vandaar dat ik me afvroeg hoe andere dit hebben gedaan
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH)
VW Polo 86C 1.3 -> Daily
Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2009, 21:51
dj-randy's Avatar
dj-randy dj-randy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 57
Default

Is er ook een aangpaste aanzuigbuis verkrijgbaar dan waar alles weer op aangesloten kan worden ?
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH)
VW Polo 86C 1.3 -> Daily
Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2009, 00:44
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Meestal word er een buis (als het om een kit gaat) geleverd die veel gebruikt word en een stukje slang waar vervolgens een adapter aan komt te zitten. Aan deze adapter kun je dan weer je LMM bevestigen en daarna een filter.

Kijk maar eens naar de setjes van K&N.

Je hebt alleen een grote kans dat dat er niet is voor een 1.3. Tis maar een klein torretje, een filter brengt al haast niks, laat staan bij een 1.3.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-01-2009, 08:08
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default




zo is de bedoeling
Reply With Quote
  #8  
Old 23-01-2009, 08:31
dj-randy's Avatar
dj-randy dj-randy is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 57
Default

top dat zocht ik, mijn dank frank
__________________
VW Golf 2 manhattan 1.3 -> (DEATH)
VW Polo 86C 1.3 -> Daily
Skoda fabia 1.4 16v station -> Wife's Daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum