Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-06-2008, 16:57
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default koppakking op maat voor 83.00mm boring

Ik heb onlangs een AAZ turbodiesel blok opgebouwd met 83mm boring. Ik had in eerste instantie zelf een koppakking pasgemaakt maar helaas houdt die het niet.
Ik zoek dus een adresje waar ze een koppakking op maat kunnen maken. Liefst nog zonder dat ik er 200km heen moet rijden om een oude koppakking af te leveren.
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #2  
Old 13-06-2008, 22:59
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Vraag eens aan Blue Rallye hier op het forum.

Hij heeft mij ook een aangepaste koppakking bezorgd voor mijn 83mm boring...
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2008, 11:34
Blue Rallye's Avatar
Blue Rallye Blue Rallye is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
Default

Als de haast niet groot is kan ik wel een passende pakking voor je regelen, kan op afstand want ik heb hier nog een 1Z liggen met de kop eraf. Kan hem als hij passend gemaakt is gewoon opsturen...

Je hebt btw wel lef, het oud type hoog onderblok met de code 1.9 DI of 1.9 TD achterop ingegoten durf ik niet zover te boren. Ik heb ze zien ploffen al bij boring 81,5mm. Ik heb zelf een 1Y laten ploffen bij 81,26mm, die was letterlijk door de wand heen geboord. De ongeblazen versies zijn dunner gegoten dan de geblazen versies.

Watvoor setup gebruik je? Diesel of benzine?
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
Reply With Quote
  #4  
Old 15-06-2008, 11:34
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Dat zou mooi zijn. Ik had hem als IDI setup draaiende met een aangepaste LT (12mm) pomp en een GT1749 turbo.
Ik wil hem nu (voorlopig eventueel) een pak lichter afstellen, eventueel met een 10mm pomp, mildere nokkenschijf en standaard AAZ verstuivers om de thermische belasting naar omlaag te krijgen.

De kop is er voorlopig nog niet af maar ik vermoed dat enkel de pakking erdoor is. Hij draait prima maar ik krijg druk op het koelwater en de temperatuur gaat de hoogte in. Ik rij er overigens niet meer mee, beter effe aan de kant zetten en eens openhalen. De haast is niet te groot, ik heb inmiddels een andere daily geregeld om de motor niet gauwgauw weer in elkaar te moeten flansen.
__________________
'88 Caddy 1.9TD

Last edited by raf_construct : 15-06-2008 at 11:37.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum