Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-02-2008, 22:02
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Smile Domi,s Golf G60 Eerste 500km met nieuwe lader.

Vandaag de G60 mooi gepoetst en smiddags naar rene gegaan in stadskanaal.
Even een set G60 staal ophalen en een set originele schokbrekers afleveren die hij van Mister-cool van dit forum had. Ik kon ze dus mooi even mee nemen.
Daar aangekomen was rene met zijn golf bezig. We zijn even een blokje om geweest in de g60 en op de terugweg gebeurde het. Bij het naderen van de afslag naar zijn huis en ik net rustig had teruggeschakeld ca 25km/u hoorden we ineens een heel vreemd geluid,net alsof we werden ingehaald door een motor.
We keken elkaar aan en het geluid was ook weer weg. Dus liet ik de koppeling komen en toen was het geluid er weer Ik gelijk de koppeling intrappen en de motor uitgeschakeld.
Rene heeft me thuisgebracht en hier even een hapje mee gegeten. Nu zo snel mogelijk de g60 bij zijn huis weghalen en hem hier in de loods te zetten. het zal wel even duren voor hij de weg weer op is. Kost nou eenmaal veel euro,s om dit te maken. En de 2 kids thuis gaan natuurlijk eerst

Dit was de oorzaak van het luid Het oortje van de verdringer is aan gort en het asje wat in het naaldlager gaat is in tweeen gebroken. Lader is nu schroot helaas.


http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_808.jpg


http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_810.jpg


http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_805.jpg


http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_806.jpg

Last edited by Domi : 09-05-2008 at 18:07.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-02-2008, 22:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 09-02-2008, 22:05
Mitta's Avatar
Mitta Mitta is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 2,473
Send a message via MSN to Mitta
Default

zohee een heel gat er in, hoe heb je dat voor mekaar gekregen:O
__________________
VWCulture.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 09-02-2008, 22:11
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

sneu domi
Reply With Quote
  #5  
Old 09-02-2008, 22:13
dw1986mk1's Avatar
dw1986mk1 dw1986mk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 436
Default

dat is wel weer even wat minder , blijft toch altijd ellende met die laders
Reply With Quote
  #6  
Old 09-02-2008, 22:17
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

dit is nou gewoon pure pech hebben
hier kun je gewoon niks aan doen

kost weer een boel pleuros

en voor die pleuros koop je al zoweinig

suc6 met het klaar maken
blok gaat neem ik aan uitelkaar voor inspectie
en zoektocht naar lader onderdelen in de motor

zodat er geen verdere schade zal ontstaan
als die wel weer gaat lopen
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #7  
Old 09-02-2008, 22:17
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default

Das nogal flauw zeg....
Het blijft gevoelige techniek, die G-laders, das wel jammer, want het geluid is super, evenals de kracht.

Succes ermee.
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote
  #8  
Old 09-02-2008, 22:23
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Blok gaat niet uitelkaar. Dit is gebeurt met een snelheid van ca 25km/u en met gas los.. Gekukkig niet met 140 op de snelweg want dan was het ook einde van het blok. Ik ga gewoon alles demonteren en alles laten reinigen. qua inlaat systeem en de IC.

Motor ben ik niet bang voor. Blok even doorspoelen en klaar.

Quote:
Originally Posted by dw1986mk1
dat is wel weer even wat minder , blijft toch altijd ellende met die laders



Altijd??? Tis maar net hoe men er altijd mee rijdt he. Deze lader zit er nu al 95.000km(hagelnieuwe gemonteerd) op dus dit was eens te verwachten. revisie lag al in de planning. Nu wordt het dus een andere lader.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-02-2008, 22:52
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Klote , dat heb jij weer. Succes ermee !!
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #10  
Old 09-02-2008, 22:55
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Jammer, net nu je hem weer terug hebt...
Reply With Quote
  #11  
Old 09-02-2008, 23:16
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

heel erg jammer zeg! denk ook niet dat de motor iets van schade opgelopen heeft. en net wat je zelf zegt, hij had iets eerder open gemaakt moeten worden. dan is 95.000km nog best net zonder revisie. die onderdelen zeker even nakijken die je al opnoemde.

waarom zou de lader kapot zijn gelopen? versleten dichtlijsten of een lager dat gesprongen is?

succes er verder mee.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #12  
Old 10-02-2008, 01:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Domi, dat is mooi balen zeg, toch maar een KR er inleggen, haha

Als ik dat geluid van een G60 hoor, dan weet ik het weer, "gewoon" weer een andere lader er op!

Maare, snelheid maakt niet veel uit, toerental wel, maar neem aan dat je net remde op de motor?
Reply With Quote
  #13  
Old 10-02-2008, 08:44
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ik denk dat de oorzaak het naaldlager van de verdringer is. Het oortje van de verdringer waar het kleine asje in zit. Hij had de laatste tijd al een vreemd geluidje.
Dat lagertje is ook gewoon eruit gebarsten. Heb het hier thuis liggen. het lag gewoon op het blok.

Auto wordt wel gemaakt maar dat gtaat wel even duren. IK schuif hem eerst zolang de loods in waar eerst mijn type 1 GTI stond.
De 2 kleintjes thuis gaan voor en dan komt de auto wel eens. Gelukkig hebben we 2 auto,s Dan maar een tijdje OPEL 2.0i rijden

En de lader heeft idd lang vol gehouden. Er is bij 165.000 blok revisie uitgevoerd en toen is er een hagelnieuwe VAG lader op gekomen. Bonnen zijn aanwezig.
Motor heeft nu inmidels 254.000 gedraaid.

Quote:
Originally Posted by RubenD
andere lader er op!

Maare, snelheid maakt niet veel uit, toerental wel, maar neem aan dat je net remde op de motor?


Ik had gas los en schakelde net terug. Toen ik de koppeling liet komen hoorden we het geluid. Ik reed toen ca 25km/u.

Last edited by Domi : 10-02-2008 at 09:13.
Reply With Quote
  #14  
Old 10-02-2008, 11:36
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Als het riempje breekt dan slaat hij vaak een gat in de bovenkant omdat de verdringer niet meer zo ronddraaid zoals het hoort. Meestal breekt het riempje omdat de balanaslagers zwaar gaan lopen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #15  
Old 10-02-2008, 11:43
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Blok gaat niet uitelkaar. Dit is gebeurt met een snelheid van ca 25km/u en met gas los.. Gekukkig niet met 140 op de snelweg want dan was het ook einde van het blok. Ik ga gewoon alles demonteren en alles laten reinigen. qua inlaat systeem en de IC.

Motor ben ik niet bang voor. Blok even doorspoelen en klaar.


zou ik wel doen domi . gruis in je blok heb je zo klaar
ding draaide al een poosje mee dus slijpsel zal zeker in je blok zitten IMHO teminste
als je er nu een nieuwe lader op zal zetten zal dat gruis in je nieuwe lader komen . met alle gevolgen van dien
Reply With Quote
  #16  
Old 10-02-2008, 11:52
ZOAB's Avatar
ZOAB ZOAB is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 518
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
dan is 95.000km nog best net zonder revisie.

ff een enigszins leek-vraag en advocaat vd duivel:
Revisie bij de G-lader moet toch elke 60.000 km voor het veilige? Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden?

Hoe dan ook, het blijft küt he..
Succes met reparatie trouwens!
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg

-= VW Caddy 1.9TD=- 1986
-= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975
Reply With Quote
  #17  
Old 10-02-2008, 12:07
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Quote:
Originally Posted by Alberto
zou ik wel doen domi . gruis in je blok heb je zo klaar
ding draaide al een poosje mee dus slijpsel zal zeker in je blok zitten IMHO teminste
als je er nu een nieuwe lader op zal zetten zal dat gruis in je nieuwe lader komen . met alle gevolgen van dien



Als ik heeel simpel denk...

Stel er zit wat gruis in je blok door de geplofte lader...gaat via je inlaat langs de kleppen naar je zuigers....en via de andere kleppen naar je uitlaat....(met de evt schade daarvan)...vraag me af hoe het gruis weer in je lader zou kunnen komen?De retour pijp zit vóór de inlaat...dus daar door kan het nietErvan uitgaande dat de buizen allemaal weer schoon zijn)...enige manier zou kunnen dat het via de olieleiding zou gaan die de lader smeert...maar als het daaral door heen komt,heeft de motor zelf al aanzienlijke schade opgelopen...

Denk zelf dat het wel meevalt.Heb het zelf ook gehad,een geplofte lader.Intercooler en slagen zaten onder met gruis,maar die delen zijn best plakkerig door de oliedampen,zodat het meeste gruis al vast zit voor het bij de inlaat komt.Tot aan de gasklep alles demonteren en goed doorspoelen zou ik zeggen.Heb zelf eerst met onvetter gedaan,en daarna de tuinslang op de ic gezet en 10min doorlaten lopen van beide kanten...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo

Last edited by chris : 10-02-2008 at 12:11.
Reply With Quote
  #18  
Old 10-02-2008, 12:12
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Quote:
Originally Posted by ZOAB
ff een enigszins leek-vraag en advocaat vd duivel:
Revisie bij de G-lader moet toch elke 60.000 km voor het veilige? Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden?

Hoe dan ook, het blijft küt he..
Succes met reparatie trouwens!


dat bedoelde ik ook. 60.000 km bij een originele set-up. als je wat verandert hebt om hem sneller te maken komt de revisie uiteraard eerder. is aan te raden. mijn G40 kreeg zijn eerste revisie pas bij 120.000 km en was nog redelijk. de lager had speling en de lijsten waren bijna op.

als je de auto netjes warm rijdt en laat uitdraaien en niet altijd volgas rijdt dan kun je met een originele set-up en op tijd een revisie doen niet veel te vrezen hebben.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #19  
Old 10-02-2008, 12:21
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Als het riempje breekt dan slaat hij vaak een gat in de bovenkant

Het riempje is nog heel. Vreemd he.

Quote:
Originally Posted by ZOAB
Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden?


Tuurlijk is het een beetje eigen schuld. Revisie lag al in de planning. Maar nu gebeurt dit tussendoor, dus wordt het een compleet andere lader. Gaat jammer genoeg meer kosten dan alleen een revisie nu.

Quote:
Originally Posted by chris
Stel er zit wat gruis in je blok door de geplofte lader...gaat via je inlaat langs de kleppen naar je zuigers....en via de andere kleppen naar je uitlaat....(met de evt schade daarvan)...vraag me af hoe het gruis weer in je lader zou kunnen komen?De retour pijp zit vóór de inlaat...dus daar door kan het nietErvan uitgaande dat de buizen allemaal weer schoon zijn)...enige manier zou kunnen dat het via de olieleiding zou gaan die de lader smeert...maar als het daaral door heen komt,heeft de motor zelf al aanzienlijke schade opgelopen...


Zo denk ik dus ook. Ik ga alles goed reinigen en het blok doorspoelen met tig liter aldi olie. Gewoon de carterplug eruit en dan liters olie van boven erin gooien. Desnoods haal ik de cartepan er even onder vandaan en even kijken wat daar in ligt. verder ga iik met een magneet even door de afgetapte olie en kijken wat eraan blijft kleven.

Verder even een lader scoren en laten checken door ruud16v-G60 en dan zien we wle weer. maar zolang is het nog niet.

Morgen avond eerst de g60 maar even uit stadskanaal halen. Zint me voor geen meter dat ie daar zo staat.
Reply With Quote
  #20  
Old 10-02-2008, 12:24
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Een Glader kost toch hedendaags de kop niet meer.
Staan er genoeg op marktplaats, en een revisie lader is 900euro.

Kun je geen buikpijn meer voor hebben.



Maar rijden met een lader waarvan de staat onbekend is....is ook niet echt handig.

Heb wel eens een IC doorgespoeld daar kwamen de dichtlijsten uit......
Niet van mij gelukkig.
Het is wel zaak de boel door te spoelen met thinner, minder argessief spul lost het Klubervet niet op.
Een hele motor kan je kapot draaien op gruis.
Het zou in theorie ook terug kunnen je Glader in.
VWM had bij de Polo G40, eerste type waarmee werd geraced, een filter in de retour geplaatst om dit te voorkomen, dus zeg niet het kan niet.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum