#1
|
|||
|
|||
Domi,s Golf G60 Eerste 500km met nieuwe lader.
Vandaag de G60 mooi gepoetst en smiddags naar rene gegaan in stadskanaal.
Even een set G60 staal ophalen en een set originele schokbrekers afleveren die hij van Mister-cool van dit forum had. Ik kon ze dus mooi even mee nemen. Daar aangekomen was rene met zijn golf bezig. We zijn even een blokje om geweest in de g60 en op de terugweg gebeurde het. Bij het naderen van de afslag naar zijn huis en ik net rustig had teruggeschakeld ca 25km/u hoorden we ineens een heel vreemd geluid,net alsof we werden ingehaald door een motor. We keken elkaar aan en het geluid was ook weer weg. Dus liet ik de koppeling komen en toen was het geluid er weer Ik gelijk de koppeling intrappen en de motor uitgeschakeld. Rene heeft me thuisgebracht en hier even een hapje mee gegeten. Nu zo snel mogelijk de g60 bij zijn huis weghalen en hem hier in de loods te zetten. het zal wel even duren voor hij de weg weer op is. Kost nou eenmaal veel euro,s om dit te maken. En de 2 kids thuis gaan natuurlijk eerst Dit was de oorzaak van het luid Het oortje van de verdringer is aan gort en het asje wat in het naaldlager gaat is in tweeen gebroken. Lader is nu schroot helaas. http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_808.jpg http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_810.jpg http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_805.jpg http://www.onh.zolties.nl/albums/al...eelding_806.jpg Last edited by Domi : 09-05-2008 at 18:07. |
#2
|
||||
|
||||
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
zohee een heel gat er in, hoe heb je dat voor mekaar gekregen:O
__________________
VWCulture.nl
|
#4
|
|||
|
|||
sneu domi
|
#5
|
||||
|
||||
dat is wel weer even wat minder , blijft toch altijd ellende met die laders
__________________
Oldskool MK1 >http://www.volksforum.com/forum/sho...1942#post941942 |
#6
|
||||
|
||||
dit is nou gewoon pure pech hebben
hier kun je gewoon niks aan doen kost weer een boel pleuros en voor die pleuros koop je al zoweinig suc6 met het klaar maken blok gaat neem ik aan uitelkaar voor inspectie en zoektocht naar lader onderdelen in de motor zodat er geen verdere schade zal ontstaan als die wel weer gaat lopen |
#7
|
||||
|
||||
Das nogal flauw zeg....
Het blijft gevoelige techniek, die G-laders, das wel jammer, want het geluid is super, evenals de kracht. Succes ermee.
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Blok gaat niet uitelkaar. Dit is gebeurt met een snelheid van ca 25km/u en met gas los.. Gekukkig niet met 140 op de snelweg want dan was het ook einde van het blok. Ik ga gewoon alles demonteren en alles laten reinigen. qua inlaat systeem en de IC.
Motor ben ik niet bang voor. Blok even doorspoelen en klaar. Quote:
Altijd??? Tis maar net hoe men er altijd mee rijdt he. Deze lader zit er nu al 95.000km(hagelnieuwe gemonteerd) op dus dit was eens te verwachten. revisie lag al in de planning. Nu wordt het dus een andere lader. |
#9
|
||||
|
||||
Klote , dat heb jij weer. Succes ermee !!
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#10
|
|||
|
|||
Jammer, net nu je hem weer terug hebt...
|
#11
|
||||
|
||||
heel erg jammer zeg! denk ook niet dat de motor iets van schade opgelopen heeft. en net wat je zelf zegt, hij had iets eerder open gemaakt moeten worden. dan is 95.000km nog best net zonder revisie. die onderdelen zeker even nakijken die je al opnoemde.
waarom zou de lader kapot zijn gelopen? versleten dichtlijsten of een lager dat gesprongen is? succes er verder mee.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#12
|
||||
|
||||
Domi, dat is mooi balen zeg, toch maar een KR er inleggen, haha
Als ik dat geluid van een G60 hoor, dan weet ik het weer, "gewoon" weer een andere lader er op! Maare, snelheid maakt niet veel uit, toerental wel, maar neem aan dat je net remde op de motor? |
#13
|
|||
|
|||
Ik denk dat de oorzaak het naaldlager van de verdringer is. Het oortje van de verdringer waar het kleine asje in zit. Hij had de laatste tijd al een vreemd geluidje.
Dat lagertje is ook gewoon eruit gebarsten. Heb het hier thuis liggen. het lag gewoon op het blok. Auto wordt wel gemaakt maar dat gtaat wel even duren. IK schuif hem eerst zolang de loods in waar eerst mijn type 1 GTI stond. De 2 kleintjes thuis gaan voor en dan komt de auto wel eens. Gelukkig hebben we 2 auto,s Dan maar een tijdje OPEL 2.0i rijden En de lader heeft idd lang vol gehouden. Er is bij 165.000 blok revisie uitgevoerd en toen is er een hagelnieuwe VAG lader op gekomen. Bonnen zijn aanwezig. Motor heeft nu inmidels 254.000 gedraaid. Quote:
Ik had gas los en schakelde net terug. Toen ik de koppeling liet komen hoorden we het geluid. Ik reed toen ca 25km/u. Last edited by Domi : 10-02-2008 at 09:13. |
#14
|
|||
|
|||
Als het riempje breekt dan slaat hij vaak een gat in de bovenkant omdat de verdringer niet meer zo ronddraaid zoals het hoort. Meestal breekt het riempje omdat de balanaslagers zwaar gaan lopen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
zou ik wel doen domi . gruis in je blok heb je zo klaar ding draaide al een poosje mee dus slijpsel zal zeker in je blok zitten IMHO teminste als je er nu een nieuwe lader op zal zetten zal dat gruis in je nieuwe lader komen . met alle gevolgen van dien |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ff een enigszins leek-vraag en advocaat vd duivel: Revisie bij de G-lader moet toch elke 60.000 km voor het veilige? Is het dan niet een beetje eigen schuld dat je er zolang mee bent doorgereden? Hoe dan ook, het blijft küt he.. Succes met reparatie trouwens!
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik heeel simpel denk... Stel er zit wat gruis in je blok door de geplofte lader...gaat via je inlaat langs de kleppen naar je zuigers....en via de andere kleppen naar je uitlaat....(met de evt schade daarvan)...vraag me af hoe het gruis weer in je lader zou kunnen komen?De retour pijp zit vóór de inlaat...dus daar door kan het nietErvan uitgaande dat de buizen allemaal weer schoon zijn)...enige manier zou kunnen dat het via de olieleiding zou gaan die de lader smeert...maar als het daaral door heen komt,heeft de motor zelf al aanzienlijke schade opgelopen... Denk zelf dat het wel meevalt.Heb het zelf ook gehad,een geplofte lader.Intercooler en slagen zaten onder met gruis,maar die delen zijn best plakkerig door de oliedampen,zodat het meeste gruis al vast zit voor het bij de inlaat komt.Tot aan de gasklep alles demonteren en goed doorspoelen zou ik zeggen.Heb zelf eerst met onvetter gedaan,en daarna de tuinslang op de ic gezet en 10min doorlaten lopen van beide kanten...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo Last edited by chris : 10-02-2008 at 12:11. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
dat bedoelde ik ook. 60.000 km bij een originele set-up. als je wat verandert hebt om hem sneller te maken komt de revisie uiteraard eerder. is aan te raden. mijn G40 kreeg zijn eerste revisie pas bij 120.000 km en was nog redelijk. de lager had speling en de lijsten waren bijna op. als je de auto netjes warm rijdt en laat uitdraaien en niet altijd volgas rijdt dan kun je met een originele set-up en op tijd een revisie doen niet veel te vrezen hebben.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Het riempje is nog heel. Vreemd he. Quote:
Tuurlijk is het een beetje eigen schuld. Revisie lag al in de planning. Maar nu gebeurt dit tussendoor, dus wordt het een compleet andere lader. Gaat jammer genoeg meer kosten dan alleen een revisie nu. Quote:
Zo denk ik dus ook. Ik ga alles goed reinigen en het blok doorspoelen met tig liter aldi olie. Gewoon de carterplug eruit en dan liters olie van boven erin gooien. Desnoods haal ik de cartepan er even onder vandaan en even kijken wat daar in ligt. verder ga iik met een magneet even door de afgetapte olie en kijken wat eraan blijft kleven. Verder even een lader scoren en laten checken door ruud16v-G60 en dan zien we wle weer. maar zolang is het nog niet. Morgen avond eerst de g60 maar even uit stadskanaal halen. Zint me voor geen meter dat ie daar zo staat. |
#20
|
||||
|
||||
Een Glader kost toch hedendaags de kop niet meer.
Staan er genoeg op marktplaats, en een revisie lader is 900euro. Kun je geen buikpijn meer voor hebben. Maar rijden met een lader waarvan de staat onbekend is....is ook niet echt handig. Heb wel eens een IC doorgespoeld daar kwamen de dichtlijsten uit...... Niet van mij gelukkig. Het is wel zaak de boel door te spoelen met thinner, minder argessief spul lost het Klubervet niet op. Een hele motor kan je kapot draaien op gruis. Het zou in theorie ook terug kunnen je Glader in. VWM had bij de Polo G40, eerste type waarmee werd geraced, een filter in de retour geplaatst om dit te voorkomen, dus zeg niet het kan niet.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |