#1
|
||||
|
||||
omboren/ombouwen wielnaven
Hey,
ik had graag mijn mk3 golf VR6 assen omgeboord of omgebouwd naar 5x112. Kan dit? En wat te doen? Ik heb al begrepen dat omboren naar 5x112 geen optie is... Kunnen deze dan worden omgebouwd? Zo ja, wat heb ik nodig? Iemand ervaring met dit?? Laat maar weten |
#2
|
||||
|
||||
Der was voor het laatst een topic over zal eens kijken of ik het kan vinden anders even de search funktie gebruiken.
|
#3
|
|||
|
|||
Omboren naar 5x112 moet toch gewoon gaan dan houd je de orginele 5x100 en laat je de 5x112 erbij maken.
|
#4
|
||||
|
||||
FF kijken bij Emiel van M.I.V.W. ???
__________________
Als ik een Mercedes wil rijden bestel ik wel een taxi!! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb me laten vertellen dat er dan te weinig "vlees" was om dit veilig te doen... |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
mail is verstuurd... nu maar afwachten
__________________
My Mk2 G60 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Heb mailtje van Emiel gekregen... Deze kunnen worden omgeboord Heeft iemand dit al laten doen? Foto's?
__________________
My Mk2 G60 |
#8
|
||||
|
||||
kost dat nou voor vier naven? Wil misschien de Golf IV laten doen...........heb setje velgen gezien dat alleen in 5x112 leverbaar is.
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
150 per as => 300 euro in totaal weet niet of omboren voor golf IV kan
__________________
My Mk2 G60 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
omboren golf4 kan niet, al een keer een leon geprobeerd en deze naven hebben een te kleine diameter dus de gaten komen te dicht op de rand! |
#11
|
||||
|
||||
Golf IV is 5x100 en naafgat is 57,1mm...............5x112 ook naafgat 57,1mm..............wat is daar anders aan dan naven van een Golf III Vr6?
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Een naaf bestaat niet alleen maar uit wielbout gaten en een naafgat(zoals jij dat noemt). De buitendiameter van de naaf is iets kleiner van een golf4 waardoor de gaten van 5x112 te dicht tegen de rand aankomen, sterker nog ze vallen er een klein stukje buiten! Het voordeel van bijvoorbeeld omboren van 4x100 naar 5x100 is dat je steekcirkel niet veranderd. Ik denk dat emiel zich vergist heeft want hij weet dat het niet kan, bij de leon hebben we dat samen geprobeerd namelijk! |
#13
|
||||
|
||||
Ach so dan maar met de adapters en 18inch steelies eronder
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Dus de VR6 assen omboren is niet mogelijk... ??
__________________
My Mk2 G60 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
emiel had gelijk...vr6 kan wel, maar golf4 kan niet. zo is het!! foutje van mijn kant, was even in verwarring door de vraag of golf4 omgeboord kan worden. Last edited by marcnr1 : 30-04-2008 at 13:17. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
dus de naaf van de mk3 VR6 is groter dan van mk4 ?? Omboren is dus veilig ??
__________________
My Mk2 G60 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
klopt |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt voor de info
__________________
My Mk2 G60 |