Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-05-2008, 14:24
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore

Default Regelmatig afslaan

Ik start de auto 1x vroem valt uit en dan duurd het fftjes voordat hij start en daarna als hij eenmaal start loopt hij niet lekker naar een paar seconden wel weer. Als het blok koud is heb ik er geen last van. Soms ga ik ergens heen parkeer ik hem en als ik wegga na een half uur(motor is dan nog wel warm) zelfde probleem.(niet altijd) Koude motor heb ik geen probleem.
4 van de 10x doet hij zo

Het gaat om een golf 1 gti 2000E oettinger. (Basis DX blok)

Vervangen
nieuwe Rotor
nieuwe verdeelkap
nieuwe bougi kabels
nieuwe bougi's
injectoren schoon laten maken en nieuwe rubbers
Andere temparatuur sensor erin(had ik nog liggen mischien ook neit goed)
Koud/warm regelaar moet nog gecontroleerd worden.

Voor de rest geen problemen

Wie weet wat het kan zijn?
Reply With Quote
Old 03-05-2008, 14:31
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder

accumulator (dat geval onder je auto die zorgt dat je brandstofsysteem op druk blijft) ?

koudestartsproeier of injektoren die blijven druppelen?
Reply With Quote
Old 03-05-2008, 15:15
oettinger_18's Avatar
Postwhore

Accumulator kan het ook zijn. En waar zit de koudestart sproeier precies???. Ik heb de injectie's laten zien bij een speciaal bedrijf dat ze reinigt meneer zei ze zijn goed heeft geen zin om ze te reinigen. Als motortje koud is 1x draaien starten maar zodra hij warm is komt het probleem voor.
Reply With Quote
Old 03-05-2008, 15:49
hightower's Avatar
hightower hightower is offline
VW Enthousiast

is je toerental met een warme moter heel erg wisselvallend? dat ie het ene moment bijna uit valt en vervolgens weer wat te hoog zit? dan kan het namelijk ook nog de computer zijn
Reply With Quote
Old 03-05-2008, 21:12
Volksforum Aandeelhouder

koudestart injektor zit op je inlaatspruitstuk en is blauw van kleur (loopt 1 brandstofleiding naar toe)

Lijkt me ook dat je de warmdraairegelaar ff moet nakijken, op de pootjes van de aansluiting moet iets van 40 ohm staan (dit is een spoel die het Bi-metaal verwarmt, het kan dus zijn dat het defect is of dat het Bi-metaal "op" is)

Weet niet waar je vandaan komt maar ik heb nog een warmdraairegelaar voor een DX liggen die zou je kunnen proberen.

Computer op een DX hmmmm....... tja kan maar ben m nooit tegengekomen
Reply With Quote
Old 04-05-2008, 09:49
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict

Volgens mij moet er iets van rond de 25 ohm op staan. Ik kan het nazoeken. Je zou de stekker van de koudestartinjector eens los kunnen halen bij de warme start.

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
Old 04-05-2008, 10:54
Volksforum Aandeelhouder

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
koudestart injektor zit op je inlaatspruitstuk en is blauw van kleur (loopt 1 brandstofleiding naar toe)

Lijkt me ook dat je de warmdraairegelaar ff moet nakijken, op de pootjes van de aansluiting moet iets van 40 ohm staan (dit is een spoel die het Bi-metaal verwarmt, het kan dus zijn dat het defect is of dat het Bi-metaal "op" is)

Weet niet waar je vandaan komt maar ik heb nog een warmdraairegelaar voor een DX liggen die zou je kunnen proberen.

klopt wat Meijer1972 zegt !! moet 25 Ohm zijn heb het net nog ff gemeten bij mijn 2 warmdraairegelaars .. mijn fout......
Reply With Quote
Old 04-05-2008, 11:38
oettinger_18's Avatar
Postwhore

Quote:

Jah die koude start injektor wordt me al gezegd die word dan nog eens vervangen(is die duur nieuw??) En waar kan ik de warmdraairegelaar vinden???

En ik kom uit zwolle is vast ver weg voor jou

Het is in iedergevals iets kleins wrm hij zo doet. En een dx heeft geen computer mechanise POWERR:P

Last edited by oettinger_18 : 04-05-2008 at 11:47.
Reply With Quote
Old 04-05-2008, 13:35
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...

Bij een DX op de voorkant [naast het oliefilter]
Waarde is tussen de 20 en 26 ohm
Reply With Quote
Old 04-05-2008, 20:46
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict

Je kunt de koudestartinjektor wel testen. Zet er 12v op en hij moet tikken. Demonteer hem en leg de injektor in een potje. Bij een koude start moet hij even sproeien. Daarna mag hij niet nalekken.
Ik heb hier wel wat pdf bestandjes over. Stuur me maar een pb als je hier interesse in hebt.

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
Old 06-05-2008, 13:16
oettinger_18's Avatar
Postwhore

Quote:
klopt wat Meijer1972 zegt !! moet 25 Ohm zijn heb het net nog ff gemeten bij mijn 2 warmdraairegelaars .. mijn fout......

Hoe valt het te meten dan?? Met een multi meter ofsjow?? En inderdaad zit de stekker naast de oliefilter. Er gaan 2 leidingen naar toe dus stekkertje los halen en de stekker meter of juist wara de stekker ingaat?
Reply With Quote
Old 06-05-2008, 17:24
Volksforum Aandeelhouder

nee op de stekker (die je eraf haalt moet 12V op komen een bepaalde tijdsduur)

Waar je de stekker opdrukt (de warmdraairegelaar zelf dus) moet je de Ohmse weerstand meten........ dus ja, met een multimeter
Reply With Quote
Reply

Posting Rules