#1
|
|||
|
|||
s2 zuigers voor compressie daling
beste mensen,
ik ben langzaam alles bij elkaar aan het verzamelen voor een pl 16v turbo maar nu wou ik s2 zuigers gaan gebruiken omdat die de compressie mooi laten dalen, maar moet je hiervoor ook de drijfstangen hebben?? want kan ze zonder voor een leuke prijs kopen maar met word wat moeilijker om ze te vinden. alvast bedankt, mvg tim |
#2
|
||||
|
||||
Nee, de drijfstangen zijn net als elke andere drijfstang van een 16v 144mm.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#3
|
||||
|
||||
S2 drijfstangen hebben wel een extra oliekanaal naar de pistonpen,
dit hebben de meeste 16v drijfstangen niet. (alleen de 9A weer wel) Gr Jan |
#4
|
||||
|
||||
ja goed, daar heb je wel gelijk in Jan, ik wist ook wel dat dat ter sprake zou komen....
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#5
|
|||
|
|||
En natuurlijk niet vergeten je onderblok te laten vermeten bij een revisieboer of zelf doen. Als je boring niet helemaal rond meer (door de vele km's) is dan heb je weinig aan standaard S2 zuigers en zul je voor overmaat zuigers moeten gaan.
Voor de rest S2 drijfstangen kunnen wat meer hebben en inderdaad het extra oliekanaal, en ik zou zelf ook een setje sputter lagerschalen(drijfstangen en hoofdlagers) er tegenaan gooien. MLS koppaking van een G60. Succes.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#6
|
|||
|
|||
maar is de pen ook van dezelfde diameter??
kan de s2 zuigers namelijk ook gewoon in overmaat krijgen, want het blok wordt waarschijnlijk toch eerst gehoont maargoed, de sputter lagers liggen al op de schap, maar wat is nou wijsheid?? op zoek gaan naar een setje met drijfstangen? of kunnen ze ook mee met de pl variant en die shotpeenen? |
#7
|
|||
|
|||
iemand die me kan helpen hiermee?
|
#8
|
||||
|
||||
Als je overmaatse zuigers (81,26 of 81,51mm) neemt moet je boren en honen,
een set schone maat gebruikte zuigers (81,01) zou je in een PL onderblok kunnen zetten, deze moet dan opgefrist (nagehoond) geen stootranden hebben en een gemeten maximale zuigerspeling hebben van 0,07-0,08mm. Dat gaat niet meevallen om zo'n netjes onderblok te vinden, Als hij dat niet is krijg je waarschijnlijk veel gezeik met olieverbruik en carterdruk. Alle S2 versies hebben pen 20mm, ook hebben ze allemaal een interne olieboring, alle KR/PL stangen hebben pen 20mm. MEN zegt dat de stangen van KR/PL etc hetzelfde zijn als van de S2 op de olieboring na. Ik zou het niet weten want ik ben niet bij de engineering geweest, net zo min degene die zegt dat het wel zo is. Speel op safe en zet er een set stalen stangen in, die kosten immers geen drol meer sinds de dollar geen ruk waard meer is. Als je je stangen toch geshotpeened wilt hebben ben ik je man...
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#9
|
|||
|
|||
wel op letten als je gesmeede stangen koopt dat je de juiste pendiameter hebt, want die is natuurlijk te kiezen.
Die ik in de bingo heb zijn 20mm met oliegaatje (das ook een optie) |
#10
|
|||
|
|||
ik ga maar eens rond kijken,
want speel wel graag gewoon op safe maar het gaat toch gehoont worden voor een goede boring |