![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hello,ben bezig met de inbouw van en 1h rally g60 in men golf 1,weet iemand hoe de schakelbak met de kabels binnenin gemonteerd wordt,want als ik hem bij mij wil monteren kom ik tegen de handrem??moeten de kabels ingekort worden of is het beter de schakel bak van onderaan in te bouwen?iemand meer uitleg hierover.greetz
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Kabels hoef je niet in tekorten,ze zijn flexibel genoeg om een bocht onder 'spanning' te maken.
Ikzelf heb een keer van onderaf de schakelbak ingebouwd,maar dan moet je wel je bestaande gat een stuk groter slijpen....en na montage de kieren dichtmaken met kit oid ivm uitlaatgassen/water. Bij een latere Golf 1 heb ik de schakelbak binnen gemonteerd,gat in de vloer dichtgelast...en dat vind ik zelf wel een betere oplossing.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
|||
|
|||
![]() Heeft er iemand toevallig een duidelijke foto van de ombouwset voor de bak?
Ben er namelijk 1 aan het ombouwen voor iemand die deze set heeft gekocht. Maar volgens mij mis ik een onderdeel om de koppeelingskabel aan te bevestigen. En hoe hebben jullie het opgelost met de achterste bak steun. De Originele van de mk1 gaat natuurlijk niet passen op de 02a bak. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Voor een 02A bak heb je twee aangepaste steunen nodig. Kan je krijgen bij Da-BRT hier op het forum.
Ik heb zelf de bediening onder in de tunnel zitten. Voordeel : Geen slijpwerk nodig, enkel een steuntje aan de bak bouwen. De originele middenconsole kan dan ook blijven zitten. Geen idee of dit anders mogelijk is.
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#5
|
|||
|
|||
![]() zo setje speciale steunen heb ik nog wel voor je ligge 150 euro 1 keer gepast nooit gebruikt. ga mooi met een 2y bak rijden van een 16v past zo niks geen gezaag en gekut met de handrem enzo. gewoon bak ff aanpasse
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
geen gekut vooraf nee, maar misschien als die jongen wat serieus pk/koppel heeft is een 02a bak echt wel een aanrader, |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan ik alleen maar beamen. De 02A ombouw doe je één keer, en je zit veilig voor zolang je de auto hebt. Met 020 bakken weet je nooit wanneer je klaar bent. Dat is tenminste mijn ervaring. Zeker als je wat vermogen/koppel hebt op lage toeren.
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#8
|
||||
|
||||
![]() Wat al gezegd wordt met een 020 bak is het gewoon wachten.
Met standaard G60 zou het nog wel gaan. Maar bij 280nm had ik al problemen met de koppeling. Die trok het gewoon niet meer. En als je slim bent ga je geen 02A meer inbouwen maar een 02J.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De steunen heb ik al, de motor hangt ook op zijn plek. Heb jij een foto van hoe jij de schakeltoren heb zitten? Want van onderaf heb je niet standaard de ruimte om hem te monteren. Moet je evengoed gaan slijpen en aanpassen. Als je hem bovenop monteerd moet je ook aanpaswerk verrichten. Volgens mij moet je bij onderaf montage het gat groter maken in de tunnel. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat moet enkel als je de bak van onderaf naar binnen wil werken. De mijne zit volledig ónder de tunnel. In dit geval moet je hem enkel bevestigen onder de standaard opening. De pook zit dan uiteraard lager, wat ikzelf wel goed vind. Ik zeg niet dat het de beste oplossing is, maar ik vind het wel prima zo. En ik heb nog voldoende ruimte om met een 50mm (of meer ook) uitlaat te passeren.
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#11
|
|||
|
|||
![]() Dat is idd ook een idee ja, het is de moeite waard om even te passen en meten.
Bedankt voor de tip. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik moet het bij mij nog steeds een keer aanpassen.
Maar ik heb de handel ook onder de auto. De pook verlengd. Echter de 5 is lastig te bereiken, is net iets te ver weg voor mijn zitpositie. Maw...niet goed, en 4punts gordels geven je net geen vrijheid om er lekker bij te kunnen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |