Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-12-2007, 18:29
g60 golf 1's Avatar
g60 golf 1 g60 golf 1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 40
Default montage schakelbak in golf 1 g60

hello,ben bezig met de inbouw van en 1h rally g60 in men golf 1,weet iemand hoe de schakelbak met de kabels binnenin gemonteerd wordt,want als ik hem bij mij wil monteren kom ik tegen de handrem??moeten de kabels ingekort worden of is het beter de schakel bak van onderaan in te bouwen?iemand meer uitleg hierover.greetz
Reply With Quote
  #2  
Old 05-12-2007, 22:06
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Kabels hoef je niet in tekorten,ze zijn flexibel genoeg om een bocht onder 'spanning' te maken.

Ikzelf heb een keer van onderaf de schakelbak ingebouwd,maar dan moet je wel je bestaande gat een stuk groter slijpen....en na montage de kieren dichtmaken met kit oid ivm uitlaatgassen/water.

Bij een latere Golf 1 heb ik de schakelbak binnen gemonteerd,gat in de vloer dichtgelast...en dat vind ik zelf wel een betere oplossing.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #3  
Old 15-04-2008, 20:12
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Heeft er iemand toevallig een duidelijke foto van de ombouwset voor de bak?

Ben er namelijk 1 aan het ombouwen voor iemand die deze set heeft gekocht.
Maar volgens mij mis ik een onderdeel om de koppeelingskabel aan te bevestigen.

En hoe hebben jullie het opgelost met de achterste bak steun.
De Originele van de mk1 gaat natuurlijk niet passen op de 02a bak.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-04-2008, 21:08
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Voor een 02A bak heb je twee aangepaste steunen nodig. Kan je krijgen bij Da-BRT hier op het forum.
Ik heb zelf de bediening onder in de tunnel zitten. Voordeel : Geen slijpwerk nodig, enkel een steuntje aan de bak bouwen.
De originele middenconsole kan dan ook blijven zitten. Geen idee of dit anders mogelijk is.
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2008, 21:54
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

zo setje speciale steunen heb ik nog wel voor je ligge 150 euro 1 keer gepast nooit gebruikt. ga mooi met een 2y bak rijden van een 16v past zo niks geen gezaag en gekut met de handrem enzo. gewoon bak ff aanpasse
Reply With Quote
  #6  
Old 17-04-2008, 11:44
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
zo setje speciale steunen heb ik nog wel voor je ligge 150 euro 1 keer gepast nooit gebruikt. ga mooi met een 2y bak rijden van een 16v past zo niks geen gezaag en gekut met de handrem enzo. gewoon bak ff aanpasse



geen gekut vooraf nee, maar misschien als die jongen wat serieus pk/koppel heeft is een 02a bak echt wel een aanrader,
Reply With Quote
  #7  
Old 17-04-2008, 11:48
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
geen gekut vooraf nee, maar misschien als die jongen wat serieus pk/koppel heeft is een 02a bak echt wel een aanrader,


Kan ik alleen maar beamen. De 02A ombouw doe je één keer, en je zit veilig voor zolang je de auto hebt. Met 020 bakken weet je nooit wanneer je klaar bent. Dat is tenminste mijn ervaring. Zeker als je wat vermogen/koppel hebt op lage toeren.
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #8  
Old 17-04-2008, 18:24
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Wat al gezegd wordt met een 020 bak is het gewoon wachten.
Met standaard G60 zou het nog wel gaan.

Maar bij 280nm had ik al problemen met de koppeling.
Die trok het gewoon niet meer.


En als je slim bent ga je geen 02A meer inbouwen maar een 02J.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #9  
Old 18-04-2008, 06:51
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Quote:
Originally Posted by raf_construct
Voor een 02A bak heb je twee aangepaste steunen nodig. Kan je krijgen bij Da-BRT hier op het forum.
Ik heb zelf de bediening onder in de tunnel zitten. Voordeel : Geen slijpwerk nodig, enkel een steuntje aan de bak bouwen.
De originele middenconsole kan dan ook blijven zitten. Geen idee of dit anders mogelijk is.



De steunen heb ik al, de motor hangt ook op zijn plek.

Heb jij een foto van hoe jij de schakeltoren heb zitten?
Want van onderaf heb je niet standaard de ruimte om hem te monteren.
Moet je evengoed gaan slijpen en aanpassen.
Als je hem bovenop monteerd moet je ook aanpaswerk verrichten.

Volgens mij moet je bij onderaf montage het gat groter maken in de tunnel.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-04-2008, 20:44
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1

Volgens mij moet je bij onderaf montage het gat groter maken in de tunnel.


Dat moet enkel als je de bak van onderaf naar binnen wil werken. De mijne zit volledig ónder de tunnel. In dit geval moet je hem enkel bevestigen onder de standaard opening. De pook zit dan uiteraard lager, wat ikzelf wel goed vind.

Ik zeg niet dat het de beste oplossing is, maar ik vind het wel prima zo. En ik heb nog voldoende ruimte om met een 50mm (of meer ook) uitlaat te passeren.
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #11  
Old 19-04-2008, 06:57
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Dat is idd ook een idee ja, het is de moeite waard om even te passen en meten.

Bedankt voor de tip.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-04-2008, 07:25
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Ik moet het bij mij nog steeds een keer aanpassen.
Maar ik heb de handel ook onder de auto.
De pook verlengd.
Echter de 5 is lastig te bereiken, is net iets te ver weg voor mijn zitpositie.
Maw...niet goed, en 4punts gordels geven je net geen vrijheid om er lekker bij te kunnen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum