#1
|
|||
|
|||
velgen van honda onder mijn jetta
Ik had een paar leuke velgen gezien afkomstig van een honda accord oid. Ze zijn 14 inch en steek 4x100.
Gaan deze gewoon passen of passen honda velgen niet op mijn jetta 2. Alvast bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
past wel, maar je moet het het center uitdraaien, geloof dat honda 53mm is en vw 57
andersom past wel zonder problemen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
moet je andersom geen centreerringen gebruiken voor de 4 mm verschil?
|
#4
|
||||
|
||||
centreerringen zijn overrated
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
|||
|
|||
uhm heb net f contact gehad met de man van de velgen van de honda en hij zegt dat het gat 56,1 mm is? kan dat kloppen?
|
#7
|
|||
|
|||
Thnx voor de reacties. Wordt niets denk ik want de et-waarde wijkt ook aardig af. et38 van de jetta en et 45 van de honda.
|
#8
|
||||
|
||||
Is de breedte hetzelfde? Anders kun je altijd nog spoorverbreders pakken.
|
#9
|
|||
|
|||
ja geloof het wel 185 banden zitten er op en op de jetta ook
|
#10
|
||||
|
||||
En de velgbreedte?
De et-waarde scheelt maar 7mm, dus dat valt wel mee toch? |
#11
|
||||
|
||||
ja zou geen probleem moeten zijn, foto van de velgen?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Kun je dat ook onderbouwen. Ben het er namelijk niet mee eens |
#13
|
||||
|
||||
2 jaar met een Honda met VW velgen gereden, nooit problemen mee gehad.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#14
|
||||
|
||||
En als je kruislings in stappen je bouten vastzet,centreren je bouten je wiel ook gewoon..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#15
|
||||
|
||||
De functie van je naaf is niet alleen het centreren van je wiel. Maar ook het doorgeven van de wielkrachten aan de rest van de auto. Die wielbouten alleen hebben wat dat aangaat niet veel vlees en worden daar behoorlijk op afschuiving belast.
Om die afschuiving te verminderen is er de wielnaaf. Deze heeft veel oppervlak en als deze netjes past dan lijd deze het merendeel van de wielkrachten naar de rest van de auto (wielophanging). Vandaar dat ik altijd zeg: Monteer ook de centreerringen. En daarbij, het zal je een keer 15,- kosten |
#16
|
||||
|
||||
|
#17
|
||||
|
||||
en wat vind jij dan van spacers?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#18
|
||||
|
||||
Zonder centreerringen ( uitgaande van te grate naafdiameter in de velg ) loop je het risico op trillingen en onbalans. Hoe goed je ook kruislings vastdraait.
Voor die ca 12-15 euro aan ringen zou ik die gewoon plaatsen. Heb ook wel zonder gereden zonder problemen, maar heb ook ervaren hoe het rijdt als het wiel door gebrek aan deze ringen niet goed te centreren lijkt. Dan ga je snel op zoek naar de juiste ringen... |
#19
|
||||
|
||||
Spacers heb je ook met centreerringen.
|
#20
|
||||
|
||||
dat zijn ook de duurdere (betere).
Wielbouten vangen de kracht van het wiel niet op, dat doet het klemoppervlak tussen naaf en velg. Die klemkracht tussen deze delen wordt opgewekt door de wielbouten. Schuifspanning geintegreerd over het oppervlak = gelijk aan klemkracht. Is de kracht (belasting) op de velg zo groot dat het klemoppervlak de velg niet meer op zijn plaats kan houden, dan zijn je wielbouten de enige die de velg op zijn plaats houden. Met een centreerring vangt de centreerring de belasting op en zijn de bouten alleen om de velg op zijn plek te houden. Rijden zonder centreerringen is echt niet verstandig. Heel veel nieuwerwetse sportvelgen hebben geen vlakke achterkant meer, waardoor het klemoppervlak niet hele groot meer is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |