Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-06-2008, 16:29
MichelT's Avatar
MichelT MichelT is offline
VW Enthousiast

Default Raar geluid bij het sturen naar links

Hallo,

sinds een tijdje heb ik af en toe last van een raar geluid als ik een bocht naar links maak. Bij het gewoon/rustig rijden heb ik nooit last, maar als ik wat harder door een bocht ga hoor ik het. Het komt bij het rechter voorwiel vandaan. Het is een dan een constant geluid, het lijkt erop dat dan de band ergens tegen aan aan de binnenkant van de wielkast, zo'n geluid is het een beetje. Ik dacht eerst ook dat dit het geval was, omdat ik voor met 9j rij en de schroefset behoorlijk laag staat, maar er zijn niks geen sporen van aanlopen te zien op de band en velg. Dus die raken niks. Ik dacht zelf misschien nog aan een wiellager, maar weet dit niet zeker, vandaar mijn vraag:

weet iemand wat dit kan zijn?

Het is dus een geluid dat lijkt op het aanlopen van de band of dat je met de banden over zo'n witte geribbelde streep aan de zijkant van de weg rijdt(wel moeilijk om een vergelijkbaar geluid aan te geven maar zoiets is het).

Ook voel ik dan een lichte vibratie in de auto.

Anyone?
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 16:44
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie

is het niet een soort bonkend geluid? homokineet die aan zijn einde begint te raken?

grtz.
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 16:56
MichelT's Avatar
VW Enthousiast

ja dat dacht ik dus eerst ook ff aan maar het is niet een bonkend geluid, maar meer zoals ik al zei, net of je over zo'n witte geribbelde veiligheids streep heen rijdt die je wel eens aan de kant van de weg hebt
Reply With Quote
Old 17-06-2008, 17:20
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Laat je auto eens opnieuw uitlijnen en zeg erbij dat ze de wielvlucht wat minder negatief moeten afstellen. Heb zelf het probleem ook gehad en komt vaak voor bij stevig verlaagde auto's.

Lees het eens na zou ik zeggen.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35419
Old 18-06-2008, 20:42
MichelT's Avatar
VW Enthousiast

lijkt me niet dat het daar in zit, als ik hard naar links instuur, hoor ik het ongeacht hoever ik instuur. Dus als er op hogere snelheid veel krachten op het rechterwiel komen. Het is echt sprekend het geluid, dat als je met hogere snelheid over een witte geblokte/geribbelde streep heen rijdt langs de kant van de weg. Lijkt me echt het geluid van een lager, maar wanneer ik de koppeling intrap en er dus minder krachten op het wiel komen is het meteen weg(op een grote rotonde uitgeprobeerd).
Reply With Quote
Old 19-06-2008, 12:15
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Dat klopt het probleem deed zich voor bij zelfs de kleinste insturing.
Je homokineten vinden het dan niet zo fijn meer, je zegt het zelf al als je de koppeling intrapt vermindert het. Een lager lijkt dan erg onwaarschijnlijk.
Je stuur trilt zeker ook wanneer dit gebeurt?

Even uitlijnen kan nooit kwaad, en het verschil in wielvlucht hoeft maar 1 graden te zijn.
Reply

Posting Rules