|
|||
|
|||
Golf 2 td temperatuur vraag
Hoi,
Ik heb een Golf 2 turbodiesel intercooler met 59kw/80 pk. Hoeveel hoort de temperatuurwijzer te wijzen bij normale bedrijfstemperatuur? Is het normaal dat het iets schommelt? (bij planken gaat ie naar het midden, bij normaal rijden blijft ie bij het eerste streepje, soms zelfs lager). Bij moderne wagens hoort bijv. de meter bij de 90 te staan, hoe hard/zacht je ook rijdt. Hoe zit het bij deze Golf 2 td? mvg |
|
||||
|
||||
Hoi eg-mk2,
Ik heb zelf een TD met 44kw (1V motor) en had ongeveer hetzelfde "probleem". Grote kans natuurlijk dat het de thermostaat is die open blijft staan, maar in mijn geval zat er gewoon te weinig KVS in het systeem. (Dit kwam door lekkage koppakking aan voorkant van het blok bij cyl. 4.) Er zat dan voldoende KVS in om geen indicatie te geven op het dashboard, maar te weinig voor een goede temp indicatie. (Heb toen koppakking vervangen, boel goed afgevuld en probleem was hiermee verholpen.) Mijn tempmeter staat sindsdien nagenoeg perfect in het midden. Succes ermee! Groet, Koen
|
||||
|
||||
Normaal thermostaat! Heb ook een Mk2 TD Intercooler gehad,hetzelfde probleem! Nieuwe thermo en alles was opgelost! Grtz!
|